E-maili turundus – võimas tööriist sinu ettevõttele

E-maili turundus – võimas tööriist sinu ettevõttele

E-maili turundus – võimas tööriist sinu ettevõttele

18. august 2014, Maarja Laide, E-posti turundus

kiri pudelisE-maili turundus tekitab vastakaid emotsioone. Kelle arvates on see spämm, kelle arvates asendamatu tööriist turunduses. Spämmi maine on võõrutanud paljusid ettevõtteid e-maili turundusest, arvates, et tegu on masspostituse moodsama vormiga. Pole siis ime, et e-maili turunduse võimalused on vähe tuntud ning veel vähem rakendatud. Võimalused, mida e-mail tegelikult pakub, ületab igasugused ootused ning e-mailist võib saada sinu ettevõtte peamine turunduskanal, kui seda õigesti teha.

Alusta listi kogumist. Kohe!

Õige e-maili turundus saab alguse isikliku kontaktilisti kogumisest. Paljud lähevad kergemat vastupanu teed ja ostavad või rendivad kellegi teise kogutud listi. Ära sina nii tee! Ostetud listi väärtus on kordades madalam enda kogutud listist ning muudab pikaajalise strateegia loomise palju keerulisemaks.

Niisiis, kui sa ei kogu juba oma e-maili listi, siis alusta sellega juba täna! E-maili listi loomine võtab aega. Sea eesmärgiks kindel kontaktide arv, keda sul on listi vaja, et alustada e-maili kampaaniatega. Point on selles, et 20-le inimesele ei ole mõtet kampaaniat teha. Ressurssi läheb rohkem kui teenib tagasi.

Kuidas koguda listi?

Kõigepealt vali välja e-maili teenusepakkuja ehk keskkond, kust tulevikus hakkad e-maile välja saatma. Meie soovitame Constant Contact’i, mis on väga lihtsa haldusega, ei nõua tehnilisi teadmisi ja pakub oluliselt rohkem erinevat tüüpi kampaaniate tegemise võimalusi kui mõni teine platvorm.

Listi kogumiseks lisa kodulehele uudiskirjaga liitumise võimalus. Kirjuta kastile atraktiivne pealkiri, nt „Registreeru uudiskirjale ja saa 15% soodustust!“. Lisa uudiskirjaga liitumine ka Facebook’i. Custom tabs’id võimaldavad luua otse Facebook’i e-mailiga liitumise maandumislehe. Paremaks promoks pane maandumislehele ka reklaamid jooksma.

E-mailide seadistamine

Esmakontakt uudiskirjaga liitujaga on kriitiline. Kõige hullem, mis saab juhtuda on kui inimene liitub listiga ja seejärel ei toimu mitte midagi! Ei tule kinnitust, ei tule teavitust ega tervitust. Ei saagi täpselt aru, kas nüüd sai nimi kirja või mitte.

Selle vältimiseks seadista ära e-maili kinnitamine ehk double opt-in. Selliselt väldid fake kontakte või kellegi pahatahtlikku tegevust. Peale e-maili kinnitamist saada kontaktile tervitus. Tervituskiri on suurepärane võimalus tutvustada oma ettevõtet ning luua kontaktiga usalduslik suhe. Tutvusta ka lühidalt, mis tüüpi uudiskirju hakkab adressaat saama, kui tihti ning kuidas sinuga kontakti saada. Ära unusta sotsiaalmeedia kontosid lisada! Seni kuni sa listi kogud, saab juhtida kliendid operatiivsema info saamiseks sotsiaalmeedia kanaleid jälgima.

tervituskirja näide

Erinevat tüüpi kampaaniad

E-maili turundus töötab hästi vaid siis, kui sa pakud kvaliteetset sisu. Õnneks on olemas tööriistad, mis aitavad kerge vaevaga hoida uudiskirju huvitavana ja väärtuslikena. Constant Contact’is on võimalik valida erinevate uudiskirja tüüpide vahel. Template lahendused aitavad mugavalt luua vajaliku ülesehitusega e-kirju. Keskendu toote promole, reklaami üritust, koosta eraldi pakkumine Facebook’i keskkonnas, saada kupong, saada ettevõtte uudiseid, küsi tagasisidet või vii läbi uuringuid. Kõik need võimalused on olemas ning aitavad su e-maili turundust huvitavamaks muuta.

e-kirja pakkumine

Tee oma elu mugavaks – autoresponderid

Autoresponderid on automaatselt seadistatud uudiskirjad, mis saadavad välja e-maile kindlaks määratud ajal, kindla intervalliga ja personaalse sõnumiga. Kasuta autorespondereid, kui sul on nt mitmeosaline pakkumine. Meie e-koolitus on üles ehitatud autoresponderitega saates 7 päevase intervalliga uue osa. Autorespondereid saab luua erinevat tüüpi, näiteks:

  • Tervituskiri uutele kontaktidele
  • Iganädalased uudised – nt tervisetoitude kauplus saadab iga nädal uusi retsepte
  • Sisu promo – blogipostituste seeriad (saad ära kasutada varem loodud sisu)
  • Tasuta koolitus (nt WSI e-koolitus)
  • Üritusele registreerimise järgselt kinnituskiri, kava, esinejad, muu operatiivne info (eraldi automatiseeritud kirjadena)

Planeeri e-mailide saatmist

Mida paremini on organiseeritud uudiskirjade saatmine, seda lihtsamaks teeb see ettevõtte töö ning loob usaldust ka klientide silmis. Tervituskirjas annad sa teada, mis sisu ja kui tihti adressaat hakkab saama. Pea sellest kinni! Kui on vaja teha muudatusi, anna sellest kindlasti kontaktidele teada. Sa üllatud, kui palju usaldust loob kindlal ajal e-maili saatmine. Näiteks üks tuntud Baltikumi e-pood saadab mulle iga hommik kell 10 uudiskirja. Ma tean, millal nende pakkumisi oodata ning ootan alati huviga, mida tänane päev toob. Selline strateegia on toonud neile palju lisamüüke ainuüksi minu pealt :).

Rohkem kui e-maili kampaania

E-mailide manageerimise platvormid võimaldavad palju enamat kui vaid uudiskirjade välja saatmist. Constant Contact’is on mitmeid võimalusi, kuidas e-maili turundust muuta efektiivsemaks ning laiahaardelisemaks, näiteks:

  • Võimalik integreerida näiteks Facebook’i ja Instagram’i uudiskirjaga. Järgmised kampaania pildid saab kerge vaevaga uudiskirja lisada.
  • Postita uudiskiri automaatselt erinevatesse sotsiaalmeedia kanalitesse – jõua veel suurema sihtrühmani!
  • Lisa uudkiskirja sotsiaalmeedia jagamise nupud ning lase kontaktidel häid pakkumisi levitada.
  • Loo kampaania maandumisleht (või maandumisleht otse Facebookis!), kuhu suunatakse pakkumine ning kus toimub registreerimine või ostmine.
  • Koosta tagasiside küsimustikke või vii läbi turuuring otse e-mailis.
  • Korralda Facebook’i konkursse – sulle saadetakse automaatselt osalejate nimekiri ning loositakse võitja.
efektiivne e-maili turundus

Kokkuvõte

E-maili turundusel on kindel koht ettevõtte turundusstrateegias. Kontaktibaasi segmenteerimisel saab suunata erinevaid sõnumeid olemasolevatele kui uutele klientidele. Isiklikku postkasti saabunud kirjal on personaalne tähendus ning hästi tehtud uudiskiri kõrgelt hinnatud. Rämpsu saadetakse iga päev piisavalt. Kasuta sina õigeid tööriistu ja loo reaalselt väärtust nii oma klientidele kui ettevõttele. Kui sa vajad abi e-maili strateegia loomisel, siis WSI on sulle igati abiks. Tõestame koos, et e-mail ei ole spämm.

Teksti esialgne autor on Jaanika Kivilo

Vaata kõiki postitusi

© 2016 Kõik õigused kaitstud. Oleme iseseisvalt tegutsev ja õigusi omav WSI frantsiisiäri.