E-maili turundus ei ole spämm

E-maili turundus ei ole spämm

E-maili turundus ei ole spämm

28. juuni 2013, Kristjan-Paul Raude, E-posti turundus

Eellugu: WSI juhtivpartner Kristjan-Paul Raude on TLÜ-s internetiturunduse õppejõud. Üheks aine läbimise eelduseks oli internetiturunduse alase essee kirjutamine. Parimad ja huvitavamad kirjatükid toome välja ka WSI blogis. Siin nendest kuues. Autorid:  Ketlyn Tõnsing ja Dane Tall

e-maili turundusTänases ühiskonnas on üheks väärtuslikumaks ressursiks aeg. Seetõttu tahame, et meile vajalik oleks võimalikult lähedal ja ligipääs sellele lihtne. Smart TV’d, mida saame juhtida mobiiltelefoni abil, tahvelarvutid, mis mahuvad käekottidesse ja miljonite app’idega nutitelefonid võimaldavad meil saada ning ka anda informatsiooni kiirelt, efektiivselt ja uskumatult laiahaardeliselt.

Informatsiooni osatähtsus on tänapäeval väga oluline ning see peab olema ka lihtsalt kättesaadav, üheselt mõistetav ning mis põhiline – lihtsuses peitub võlu. Seega on internetiturundusest saanud asendamatu ning äärmiselt kiiresti arenev turundusvaldkond, mille rakendamata jätmisel ei ole täna enam võimalik turul püsima jääda.

E-maili turundus

Internet pakub väga mitmeid võimalusi kuhu, kuidas, ja millal oma reklaam püsti panna. Üheks kõige kiiremaks, tõhusamaks ja soodsamaks viisiks reklaamsõnumit edastada on e-maili turundus. Täpsemalt öeldes on tegu  reklaamsõnumi edastamisega e-kirja teel neile, kes on selleks eelnevalt loa andnud.

Luba reklaamsõnumi saatmiseks anti:

  • Nõustudes varasemalt vastavate kasutajatingimustega
  • „Unustades“ linnuke vastavast kastikesest ära võtta
  • Olles liitunud kindla listiga
  • Telefonimüügis suusõnaliselt antud luba e-pakkumine saata

E-posti turundus on kiire,  tulemused reaalsed ja oma kohese tagasiside ning müügikasumi pealt otseselt mõõdetavad. Selline  turundus võimaldab jõuda klientideni personaalset ja nendes kohene huvi tekitada. E-maili turunduse üheks positiivseks küljeks on kahtlemata see, et niisama lihtsalt on e-kirja võimalik saata oma naabrile kui ka teisele poole maakera. Kulud jäävad samaks ja mis veel parem, need on ka väga madalad.

Mis on spämm?

E-maili turunduse miinuspooleks loetakse kogu maailmas ringlevat spämmkirjade hulka, mis on selle turundusvahendi populaarsust tarbijate jaoks oluliselt alla toonud. Spämmkirjadeks peetakse neid e-kirju, mille saamiseks ei ole kasutaja eelnevalt luba andnud. Hoolimata mitmetele spämmivastastele tarkvaradele, filtritele ja blokeeringutele moodustavad spämm e-mailid siiski 45% kõikdest e-mailidest. Mõningate uuringufirmade sõnul ulatub see number isegi 73%ni. Enim saab spämm e-kirju alguse Ameerika Ühendriikidest ning teisele kohale jääb Korea.

Miks peetakse e-maili turundust spämmiks?

E-mailid on tänu nutitelefonidele jõudnud nö inimeste taskutesse. Meil on võimalus jälgida neid 24/7. Inimesed saavad päevas väga palju e-kirju ning need saab jämedalt jagada kolme rühma:

  • Olulised kirjad – millele tavaliselt vastatakse koheselt. Enamasti mitte reklaam.
  • Vähem olulised kirjad - tavaliselt reklaam ja uudiskirjad, millele on antud luba.
    Jõuavad enamasti kas:

    • Ostu sooritamiseni
    • Jäävad „igaksjuhuks“ alles
    • E-maili prügikasti
  • Spämm –tavaliselt juba eelnevalt prügikasti filtreeritud kirjad.

Spämmkirjade hulk on suuresti mõjutanud tarbijat ning teeb turundajate elu vägagi keeruliseks. Enamus inimesi otsustab kas kiri on väärt lugemist pealkirja järgi. Kui pealkiri teda ei köida, pole toote turundajal mitte mingit lootust oma toodet või teenust müüa.

Nagu eelnevalt mainitud moodustavad spämmkirjad keskmiselt 45% kogu e-kirjade hulgast ning see on ka põhjus, miks sellist turundamisviisi peetakse tarbijate poolt tihtipeale spämmiks.

Miks e-maili turundus ei ole spämm!

E-maili turundus on väga edukas viis jõuda tarbijateni, neid hoida, pöörduda personaalselt ning tekitada usaldus. Tarbija, kes on andnud loa uudiskirjade saamiseks, näitab üles isiklikku huvi sinu toodete/teenuste vastu ning sellega on oluline ka tegeleda. Uudiskirjade saatmisega peab olema siiski väga ettevaatlik, sest tarbijad on erinevad – osad on tundlikumad, teised jälle mitte. On vaja teada oma sihtgruppi ning neile õigesti läheneda. Küsimused nagu, kui tihti peaks saatma e-pakkumisi, infokirju ning muud, peab olema vastavalt tarbijagrupile läbi mõeldud. Valesti käitudes võib kergelt potensiaalsest tarbijast ilma jääda. Siinkohal on hea välja tuua e-maili turunduse head küljed ja põhilised vead, mis võivad esineda.

E-maili turunduse head küljed

  • Annab võimaluse haarata väga suurt sihtgruppi – suurem osa inimesi omab meiliaadressi.
  • Võimaldab läheneda personaalselt.
  • Ei pane kell 17 „uksi kinni“ – see on olemas 24/7 ja üle terve maailma.
  • Näitab inimeste endapoolset huvi sinu pakutud toodete ja teenuste vastu.
  • Kiire võimalus jõuda klientideni, eriti nüüd kui mobiilne turundus on liikumas väga hoogsas tõusutrendis.
  • Tulemused on mõõdetavad ja annab head tagasisidet – efektiivne turundusvõte.
  • Ei nõua suurt investeeringut.
  • Tarbijad usaldavad – sest on ise andnud loa.

Tüüpilised vead

Kui rääkida e-maili turunduse negatiivsest poolest, saab välja melipostituste mõtlematu välja – paksult täis infot või pilte. E-mali teenusepakkujatel on tavaliselt määratud seaded, millega ei avata e-kirjas olevaid pilte, mistõttu kliendid näevad esimese hooga tühje kastikesi. Seda arvestades võiks kliendi järgmine samm olla – kas ta vajutab nupukest „ näita pilte“ – sel juhul peab pealkiri või teenuse/ toote pakkuja teda niivõrd palju huvitama või ta lahkub ja viskab selle kirja prügikasti ning kogu töö, mis on pandud „lahedale“ disainile on läinud vett vedama.

Oluline on, et e-maili turunduses jäetakse inimesele võimalus uudiskirjadest loobuda, kui seda võimalust ei ole, on tegu spämmiga.

E-maili turundusega on võimalik hõlpsasti segmenteerida oma sihtgruppi. Seega mõte „palju ja kõigile“ ei ole kindlasti kõige tulutoovam ja parim lahendus. Kindel sihtgrupp tagab efektiivsema tulemuse ning ei teki spämmimist neile, kes sellest huvitatud ei ole.

Jätkusuutlik lähenemine ei ole ka liiga tihe e-kirjadega „pommitamine“.  Liigne e-kirjade saatmine väsitab tarbijat ja ta võib pöörduda hoopis konkurendi poole. Kasutada tuleks kindlat mustrit.

Liialt palju teksti/ informatsiooni ei jäta kõige kompetentsemat muljet. Tarbijat ei tasu  üle koormata, tuleb olla tabav, konkreetne ning jõuda kiirelt  tuumani. Ka teine äärmus on ebaefektiivne – vähese teksti korral ei mõista inimene, mida selle logo/ tunnuslause ja muuga pihta hakata.

Kokkuvõte

E-maili turundus on väga laialt levinud turundusvõte, mida kahjuks tarbjad suurte e-kirjade ja spämmi hulgale tihtipeale üldistades spämmimiseks tembeldavad. Siiski on e-maili turundus väga efektiivne võimalus olla ühenduses oma tarbijatega, neid teavitada uutest toodetest ning pakkuda neile erinevaid, soodsaid ja personaalseid pakkumisi. See annab võimaluse olla kursis sellega, kui paljud inimesed pakutud tootest/ teenusest huvitatud on.

Siiski peab olema ettevaatlik, et oma kliente mitte liialt häirida ning olema konkreetne oma sõnumiga. Tarbijad on kerged tembeldama ebameeldivaid kirju spämmi hulka, seega kindel e-kirjade sagedus ei tee halba. Lihtsuses peitub võlu ja tarbija hindab seda.

Google

Vaata kõiki postitusi

© 2016 Kõik õigused kaitstud. Oleme iseseisvalt tegutsev ja õigusi omav WSI frantsiisiäri.