Case study – Kuidas suurendada vahelehtede vaadatavust?

Case study – Kuidas suurendada vahelehtede vaadatavust?

Case study – Kuidas suurendada vahelehtede vaadatavust?

21. november 2012, Egert Tüll, Kodulehed

Kindlasti oled netis surfates ja kodulehti külastades märganud erinevaid menüülahendusi. Inimesed on harjunud menüüsid teatud kohtadest otsima, mistõttu on välja kujunenud kindlad eelistused. Üks populaarsemaid lahendusi on horisontaalne peamenüü üleval ääres ja sisumenüü vertikaalselt vasakul (nagu WSI kodulehel).

Kodulehe tegemise ja disainimise faasis on menüüdel väga oluline osa. Kuhu paigutada – üles, vasakule, paremale? Millist stiili kasutada – dropdown ehk avanev menüü, avatud menüü vm stiil? Mitu taset? Valikuid on mitmeid ning parima lahenduse nimel tasub läbi mõelda terve kodulehe struktuur. Lähtuda tuleks kodulehe mahust, sisust ja eelkõige muidugi kasutajamugavusest.

Õige menüülahenduse valimine

Õige menüü annab ülevaate kodulehe struktuurist. Vastavalt struktuurile ja sisulehtede arvule pannakse paika ka erinevad tasemed. Oluline on jälgida, et kasutaja saaks aru, kus ta parasjagu viibib, ning kuidas edasi ja tagasi liikuda.  Samuti peab menüü olema mugav. Väga pikalt avanevad menüüd on kasutajale ebamugavad ning õigele lehele pihta saamine on tõeline katsumus. Kehv menüü tähendab halba navigeerimist, mis omakorda suurendab põrkemäära, vähendab vahelehtede vaatamist ja kodulehe üldist funktsionaalsust.

Näide.  Lõime V-Disainile uue kodulehe, mille menüülahendusena kasutasime lahendust – peamenüü vertikaalselt vasakul ja sisulehe menüü üleval horisontaalselt. Lehte planeerides oli sisu struktuur küllaltki lihtne, vaid 2 tasemeline, ja antud lahendus toimis väga hästi. Aja jooksul on ettevõte arenenud ja sellega koos ka koduleht. Vahelehti tuli pidevalt juurde ja antud menüülahendus ei toiminud enam. Kodulehte luues ei olnud me arvestanud sellega, et tulevikus võib vaja minna ka 3. või 4. taset. Selle tulemusena oli kodulehe ülesehitus muutunud ebaloogiliseks ja madalama taseme menüüde asemele tekkinud palju erinevaid 2. taseme menüüsid. See aga tähendas, et külastajad ei leidnud vajalikku infot üles ja paljud vahelehed said minimaalselt vaatamisi.

halb näide

Probleem:

kus ma olenV-Disaini kodulehel navigeerimine muutus kodulehe arenedes keeruliseks. Kuna 3. ja 4. taseme menüüsid asendasid 2. taseme menüüd, siis tähendas see, et tegelik 2. tase kadus menüüribalt. Muutuv menüü tegi navigeerimise raskeks ja kohati oli võimatu tuvastada, kuhu edasi ja kuidas tagasi saada. Tulemuseks oli väga madal külastatavus osadel vahelehtedel.

Eesmärk:

Parandada kodulehe loogilist ülesehitust ja luua parem navigeerimissüsteem. Suurendada üldiselt vahelehtede vaatamiste arvu, kodulehel viibitud aega ja vähendada põrkemäära.

Lahendus:

Kodulehe üldiste tulemuste parandamiseks tõime 2. astme menüü juurde dropdown lahenduse, millega lisandusid 3. ja 4. aste.   Avanev menüü sai stiilse struktuuri, mille järgi on lihtne aru saada, millised vahelehed on kodulehel olemas ja milline alateema kuulub mingi lehe alla.  Menüü tasemete haldamine muutus samuti kergemaks.

hea näide

Tulemus:

V-Disaini kodulehe menüü uuendamisest on möödas natukene üle 1,5 kuu. Selle perioodi jooksul on esinenud järgmised muudatused:

  • tulemused3. ja 4. taseme vahelehtede vaatamiste märgatav kasv:  10%, 20%, 30, 80% ja isegi 100%.
  • Paranesid  kodulehe üldised näitajad (vt pilti):
    • suurenes lehekülje vaatamiste arv;
    • keskmine külastaja vaatas rohkem vahelehti;
    • keskmine külastaja viibis kauem lehel;
    • kodulehe põrkemäär langes.

Tulemused räägivad sellest, et kodulehe külastajad saavad menüüst paremini aru ja leiavad soovitud info kergema vaevaga üles.

Kokkuvõte

Hea kodulehe menüü on oluline kodulehe struktuuri määratlemiseks ja kasutajate suunamisel kodulehel. Kodulehe loomise etapis tasub võimalikult palju ette mõelda ja  arvestada tulevikus tekkivate vajadustega. Lisaks üldisele kujundusele on oluline teada ka struktuuri, millised tulevad menüüd, kui pikad on nende nimed jne.  Vihje: ära kasuta liiga pikkasi menüüde nimesid  ja arvesta vähemalt 1., 2. ja 3. astme menüü võimalusega.

  1. Pigem soovitan kasutada madalat kodulehe struktuuri, millel on kuni 3. astet. Kasutajatel on vähemate astmetega struktuur mugavam ja info kiiremini leitav. Kuid jäta ka võimalus ka 4. ja 5. astme loomiseks, kuna lihtsam on alguses selline võimalus valmis programmeerida kui hiljem uut luua.
  2. Otsingumootorite jaoks on kõrgema astme menüü olulisema tähtsusega kui madalama astme oma. See tähendab, et olulist infot ei tasu paigutada 3. või 4. astmesse, kuna sinna jõuab vähem kasutajaid ja otsingutulemustes on need lehed tagapool.

Vaata kõiki postitusi

© 2016 Kõik õigused kaitstud. Oleme iseseisvalt tegutsev ja õigusi omav WSI frantsiisiäri.