Case Study: Messil tagab edu digikampaania

Case Study: Messil tagab edu digikampaania

Case Study: Messil tagab edu digikampaania

29. juuni 2015, Egert Tüll, Strateegia

Kui on algamas hooaeg või lisandub valikusse uus toode, siis peaksid juba varakult mõtle­ma, mismoodi seda turundada. Tarvis on teha nii, et info jõuaks maksimaal­selt paljude inimesteni ja kampaania tooks sulle päringuid/oste või mõne muu soovitud eesmärgi.

Avaeksperdid digikampaania

Aga mida siis ette võtta? Osta kallist offline-reklaami, mida on raske mõõta? Ei! Põhiline rõhk tuleks siiski panna online-turundusele, mida võib offline-reklaamidega toetada. Täna vaatamegi täpsemalt, kuidas teha kiiresti ja edukalt digikampaaniat, kasutades selleks online-turundust.

Meie poole pöördus meie klient, firma Avaeksperdid, kellel oli plaanis osaleda  messil Interjöör 2015 ja selle raames müüa võimalikult palju markiise. Messil pakuti markiise 40% soodsamalt.

Ainuüksi see soodusprotsent oleks meelitanud inimesi päringut tegema ja messile tulema, kuid uskusime, et ainult ühest bännerist ei piisa. Klient rääkis esimest korda kampaania vajadusest kuu alguses ja kuu keskel pidi kampaania juba valmis olema, nii et välja tuli mõelda kiired ja efektiivsed lahendused.

Eesmärgid

Kõigepealt panime paika üldised eesmärgid:

  1. jõuda võimalikult paljude inimesteni teatega eelolevast kampaaniast;
  2. kampaania ajal suurendada markiisidest huvitunute päringute arvu;
  3. saada inimesi Intejööri messile, et nendega silmast silma kohtuda ja oma toodetest rääkida.

Mis oli idee?

  1. Uudis – lisada kodulehele uudis, milles antakse teada eesootavast messist, kutsutakse inimesi sinna ja juhatatakse nad kampaania maandumis­lehele messipakkumise juurde.
  2. Maandumisleht – luua eraldi maandumisleht,  kus on üksikasjalik, ent samas terviklik info nii messi kui eripakkumise kohta.
  3. Siselinkimine – olulistelt ja relevantsetelt lehtedelt suunata inimesi kampaanialehele.
  4. Google Adwords – suurema liikluse saamiseks tuua inimesi maandumislehele reklaamide kaudu.

Teostus

Esiteks oli vaja tekitada kodulehele uudis. Kuna lehele oli juba olemas koht uudiste jaoks , siis selle tarvis lisaarendusi tegema ei pidanud, vaja oli vaid uudise teksti ja pilti. Kirjutasime  lühiuudise ja saime loa kasutada Interjööri messi ametlikku bännerit.

Teiseks oli vaja tekitada korralik konverteeriv maandumisleht. Kuna aeg oli piiratud ja lisaeelarvet selle maanumislehe tegemise jaoks ette ei olnud nähtud, siis ei hakanud me looma eraldi platvormi, mis eeldanuks programmeerija ning kujundaja kaasamist, vaid tekitasime maandumislehe  kodulehe sisse. Sisu koosnes 4 põhielemendist: tekst, kampaania bänner, illustreerivad tootepildid ning päringuvorm (CTA). Et kampaanialehel on vaid üks põhieesmärk – konverteerida –, siis tuli kõik detailid hoolikalt läbi mõelda: kui palju on teksti, kui suur on pilt, kui pikk on päringvorm jne.

Kolmandaks oli vaja saada inimesi sellele lehele. Valisime välja relevantsed lehed ja tegime siselinkimist, lisades silmapaistavad CTA-nupud.

Neljandaks tööks oli suunata kampaanilehele liiklust läbi Google AdWordsi. Kõigepealt peatasime vanad reklaamid (mida olime seni kasutanud markiiside reklaami tarvis), tegime juurde uue sõnumiga reklaamid ja suunasime need maandumislehele. Samal ajal suurendasime markiiside reklaamrühma pakkumisi.

Tulemus

Avaeksperdid digikampaania tulemused

Jõudsime töödega õigeks ajaks valmis ja täitsime kõik eesmärgid. Kuigi meie digikampaania kestis vaid ligikaudu 10 päeva, suutsime vahelehele saada nii palju külastajaid, et kogu kodulehe ulatuses saavutati aprillis 8. positsioon. Markiiside päringute tavapärast arvu suurendasime väga suurel määral. Klient võttis selle kõik kokku sõnadega: „Me oleme selle aasta esimese 4 kuuga müünud rohkem markiise kui terve eelmise aastaga kokku!“ Ka messikülastajate arv täitis kliendi ootused. Selle tulemusega oleks patt mitte rahule jääda J Täistabamus!

Kokkuvõte

Kui soovid teha edukalt  digikampaaniat, pane paika realistlikud eesmärgid ja leia õiged kanalid, kus infot edastada. Kasutates selleks digitaalturundust, on sul võimalik kõiki tulemusi jälgida ja analüüsida. Kui eelarve lubab, võid kasutada ka offline-keskkondi, olgu selleks siis raadio, televisioon või mingi kuu kanal.

WSI tasuta materjalid

 

Vaata kõiki postitusi

© 2016 Kõik õigused kaitstud. Oleme iseseisvalt tegutsev ja õigusi omav WSI frantsiisiäri.