Case Study – Kuidas müüa välisturgudel EstNori näitel

Case Study – Kuidas müüa välisturgudel EstNori näitel

Case Study – Kuidas müüa välisturgudel EstNori näitel

18. detsember 2013, Armin Tüll, Kodulehed

EstNor uus veebWSI tehtud tööde nimekirja lisandus hiljuti maineka puitmajade tootja EstNor koduleht. Et tulemus sai igati väärikas ja ka klient on väga rahul, räägime antud protsessist lähemalt. Ehk on Sinulgi siit midagi kõrva taha panna ja uut veebi luues oskad paremini oma ideid viimistleda.

Kes on EstNor?

EstNor põhitegevuseks on puitmajade tootmine ja püstitamine. Nende põhiline eksportturg on Norra, kuhu tarnitakse üle 90% toodangust. Ettevõtte põhiline sihtrühm on Skandinaavia ehitusettevõtted, arendajad, vahendajad ja eraisikud. Neile on suunatud ka uus veeb.

Kodulehe uuendamise põhjus

Ettevõtte vana koduleht oli tänaseks päevaks oma aja ära elanud. Ettevõte on viimaste aastatega jõudsalt arenenud kuid kahjuks ei suutnud uute suundadega kaasas käia nende koduleht. Vanal lehel jäi vajaka natukene kõigest – puudus emotsioon ja fookus, leht oli segane, info struktuur ja leidmine oli keeruline, kasutati flash bännereid ning puudus erinevate seadmete kasutamise tugi. Kõige suuremaks miinuseks võis lugeda usaldusväärsuse puudumist. Lehe äärmine tagasihoidlikus ning tüüpiline standardlahendus ei tekitanud emotsiooni, mis on maja ostmisel üks määravaid tegureid. Kui ei teki õiget emotsiooni, ei ole ka kõige ilusam maja ostja jaoks atraktiivne. Ettevõtte vana koduleht nägi välja selline:

EstNori vana veeb

Uue kodulehe fookus

EstNor’i sooviks oli muuta koduleht atraktiivsemaks ning tuua esile maja ostmisega kaasnev emotsioon. Lisaks oli oluline informatsiooni kiire ja lihtne tarbimine, mugav kodulehe käsitlemine  ning usalduse tekitamine. Kuna leht on suunatud välisturule, oli vaja teostada täislahendus 4 keeles – norra, rootsi, inglise ja eesti. Koostööpartneri valikul osutus määravaks pikaajalise partneri leidmine, kellelt saada kodulehe terviklahendus koos turundustoega.

Ülesehitud ja funktsionaalsus

Uue kodulehe tegemisel lähtusime kliendi soovist ning lehe fookuses on emotsioon. Kuna leht on suunatud eelkõige välisturule, on oluline luua usaldus esimesest silmapilgust. Selleks on uuel kodulehel rõhk disainil. Kasutatud on julget lähenemist, mille eesmärk on näidata potentsiaalsele kliendile, et ettevõte pöörab tähelepanu ka väikestele asjadele ning hoolib kliendisuhtlusest, seda läbi professionaalse veebi.

Kasutatud lahenduses on rõhk firma põhitoodangul. Esilehel on suurte emotsioonipiltidega esitletud primaarsed maja tüübid ning kiire ülevaade iga tüübi erinevusest. Lisatud on animeeritud CTA elemendid, mis kutsuvad toodetega lähemalt tutvuma. Disainis on kasutatud puitmaja hubast interööri, mis looks reaalse kogemusega võrdse emotsiooni.

Pakkumaks parimat kasutajamugavust ja kiiret info tarbimist kasutasime sisulehtedel ühelehelist ülesehitust ehk kompaktset single page lahendust. Eesmärk oli vaid üks vaheleht erinevate kategooriatega tutvumiseks. Iga teema juures on eraldi CTA, mis kutsub antud kategooriaga lähemalt tutvuma ning vasakmenüüst on soovi korral võimalik valida täpne kategooria. Selline lahendus elimineerib erinevate tabide vahel klikkimise vajaduse ning infot on võimalik tarbida kiire ülevaatena. Antud lahendus ei ole ainult mugav ja silmale ilus, vaid ka turunduslikult läbimõeldud. Iga toote vaheleht on tehniliselt läbi mõeldud ning on olemas SEO väärtus ehk kasutajakogemus on saavutatud kaotamata visuaalses välimuses.

Kuna kodulehe eesmärk on esindada ettevõtet internetis ning muuta ka kontakti saamine võimalikult lihtsaks, on igas vaates hästi eristuvad CTA nupud, mis kutsuvad ettevõttega kontakti võtma.

Usalduse loomiseks on kodulehe keskmes visuaalsed elemendid ja pildid. Selleks lisati kodulehele pilte ettevõtte tootmishoonetest ja tootmisest, mis näitlikustaks reaalset tootmisprotsessi.

Kõigele lisaks on uus leht skaleeruv, mis tähendab, et kodulehte on mugav käsitleda erinevates seadmetes – tavaarvuti, tahvel, mobiil. Nutiseadmete laiem levik on muutnud skaleeruva lahenduse kohustuslikuks iga uue kodulehe loomisel. Seda näitab ka kodulehe statistika, kus 15% külastustest on esimestel nädalatel tulnud läbi mobiilsete seadmete, seejuures tahvlite bounce rate on märkimisväärselt väike – vaid 9%!

Uus veeb tavaarvutis tahvel

Estnor-mob-2

Tulemused

Koduleht valmis efektiivse koostöö tulemusel vaid 12 nädalaga. Mis on suurepärane tulemus, arvestades, et maja ostmise hooaeg algab Jaanuaris, kui hakatakse planeerima suviseid ehitustöid.

Uus koduleht on olnud üleval vaid paar nädalat kuid statistika on sellele vaatamata väga paljutõotav. Lehe bounce rate ehk inimeste hulk, kes koheselt lehelt lahkuvad, jääb alla 25%. Lehel oldud aeg on üle 6 minuti. Kuna maja ostmine nõuab pikemat kaalutlemist, on tegu igati positiivse näitajaga. Lehe külastatavus on veel madal kuid hetkel arendame edasi SEO-d Norra turul, mis aitab jõuda soovitus sihtrühmani ning näitab veebi tugevused/nõrkused, mida edaspidi parematele tulemustele optimeerida.

Kliendi tagasiside

Kliendi tagasiside antud projekti puhul on olnud väga rahulolev. EstNor’i personali- ja projektijuht Kaupo Mägi kommenteeris:

„Alustades uue kodulehe tegemise mõtetega ja tegija otsimisega, siis selgub, et kõik pakuvad midagi, aga terviklikkust on raske kokku saada. Kohtumisel WSI-ga, oli selge, et oleme leidnud ettevõtte, kes suudab meie soovid täita. Professionaalsus, pühendumine  on WSI meeskonna tunnused, mis tagavad ka raskemate projektide eduka tulemuse.“

Lisaks sellele saime kliendilt maksimumpunktid nii disaini, funktsionaalsuse, küljenduse, projektijuhtimise kui lõpptulemuse eest. Aitäh tunnustuse eest :)

Vajad uut kodulehte, mis oleks kasutajasõbralik, toetaks erinevaid seadmeid, on suunatud müügile ning aitab saavutada ettevõtte eesmärke internetis? Võta meiega ühendust!

Helista 6 888 098, saada kiri kontakt@wsionline.ee või esita päring!

Google

Vaata kõiki postitusi

© 2016 Kõik õigused kaitstud. Oleme iseseisvalt tegutsev ja õigusi omav WSI frantsiisiäri.