Blogimine ja sisuturundus

Blogimine ja sisuturundus

Blogimine ja sisuturundus

26. september 2010, Armin Tüll, Strateegia

Kuidas kirjutada blogiBlogimine ja sisuturundus on ülimalt olulised intenetiturunduse vahendid

Üks mu WSI kolleeg Lõuna-Aafrikast on öelnud: “Sisu on sama suur kuningas kui vestlus – nad töötavad käsikäes. Vestluse alustamiseks on tingimata vaja  kvaliteetset sisu!”

Blogi ehk ajaveeb  (lühend inglise keelsest sõnast “weblog”) on veebileht, mis sisaldab (tavaliselt ühe) autori päevikulaadseid perioodiliselt lisatavaidpostitusi. Tavaliselt esitatakse postitusi ümberpööratud kronoloogilises järjestuses ja nad on üldjuhul kättesaadavad kõigile interneti kasutajatele. Paljud ajaveebid lubavad lugejal kirjutada ka avalikke kommentaare vastukajaks postitustele.

Ingliskeelne sõna blog on tulnud tarvitusele eelkõige seepärast, et sõna weblog hakati tihti segamini ajama väljendiga web log, mis tähendab server log’i. (Allikas: Wikipeedia)

Blogid vs Kodulehed

Blogid ja kodulehed omavad väga erinevat eesmärki sisuturunduse strateegias. Blogid on loodud interaktiivseks suhtluseks ja kommunikatsiooniks Sinu (potentsiaalsete) klientidega ning oma brändi arendamiseks. Blogimine on efektiivne viis oma online kredibiilsuse suurendamiseks, eriti juhul kui oled autoriteet omas valdkonnas. Koduleht on Sinu online äri eesmärgiga müüa tooteid või teenuseid oma kodulehe külastajatele. See on koht, kus pühendad külastajad oma ärisse. Blogi sisuturundus oma mõjuvõimas äristrateegia kuna hästi kirjutatud ja optimeeritud sisu aitab suurendada Sinu ettevõtte leitavust internetis.

Blogi ühendamine oma kodulehega annab Sulle suure eelise. Blogipostitused äratavad esmalt külastajate tähelepanu, mis omakorda loob eelduse, et kodulehe külastajast saab Sinu klient (converting visitors into costumers).

Blogid on aktiivsed

Blogid võimaldavad suhelda klientidega väga lihtsalt ja efektiivselt, pannes inimesed süvenenumalt lugema ka Sinu kodulehe sisu, mis üldjuhul kipub olema väga passiivne/staatiline. Blogid kasutavad oma sisu edastamiseks RSS (Real Simple Syndication) feed’e iga kord kui midagi uut on postitatud. Kodulehed peavad aga ootama kuni otsingumootori robotid uue sisu indekseerivad – see võib võtta aega aga nädalaid. See on nagu kalapüügi ja jahi erinevus – Sa võid oodata kuni kala konksu otsa satub või pidada pidada aktiivselt jahti oma saagile.

Blogid on kiiremad

Postituste sünkroniseerimine on peaaegu et kohene. Blogi lugejad (Technorati, Afrigator) ja teised blogide otsimootorid, indekseerivad ja reastavad Sinu postitused ainult minuteid peale selle avalikusatamist. Pole vaja oodata sisu indekseerimist.

Lugejaskonna loomine

Külastajatel on väga lihtne asuda Sinu blogi jälgima, saades koheseid teateid iga kord kui midagi uut postitatud on. Blogid suurendavad korduvkülastuste arvu – info jõuab lugejani  läbi readeri (lugeja) automaatselt. Vastupideliselt kodulehtede lemmikuks määramisele oma interneti browser’is, mis jätab uue info kättesaamise inimesest sõltuvaks.

Blogides on värske sisu

Juba oma loomuse poolest on blogid pidevalt uuendatud värske info ja kõige uuema sisuga. Tihti käsitletakse nendes valdkonna kõige kuumemaid teemasid.

Blogid on interaktiivsed

Blogid julgustavad avaldama erinevaid arvamusi ja tekitavad erinevaid diskussioone. Lihtne on panna postitustele kommentaare, lisada oma arvamusi.

Soovitan kõigil ettevõtetel, kes siiamaani veel mingil põhjusel pole blogimisega algust teinud, seda teha nüüd ja kohe! Ja võite juba oodatust varem avastada blogimise positiivset mõju oma ärile. Blogimine ja sisuturundus on iga ettevõtte “Must Do”!

Vajad nõu blogimisega alustamisel? Küsi nõu WSI internetiturunduse konsultandilt täites päring või saates e-mail: info@wsionline.ee

Google

Vaata kõiki postitusi

© 2016 Kõik õigused kaitstud. Oleme iseseisvalt tegutsev ja õigusi omav WSI frantsiisiäri.