Best Interneti konverentsi lühikokkuvõte – WSI Online

Best Interneti konverentsi lühikokkuvõte – WSI Online

Best Interneti konverentsi lühikokkuvõte – WSI Online

23. september 2014, Kristjan-Paul Raude, Strateegia, WSI uudised

best internet 201417.-18. septembril toimus taaskord Best Marketingi eestvedamisel aasta turundussündmus Best Internet 2014. Kohapeal käis ka WSI esindaja Kristjan-Paul Raude ja tegi oma märkmed esinejate ettekannetest. Siin on kokkuvõte ja olulisemad tähelepanekud, mis konverentsil välja toodi.

Digitaalturunduse trendid Eestist 2014

Vestlusringis:

Margo Veskimägi, TNS Emor Balti regiooni juht
Kristjan Seema @Kristjan_S, Tele2 Eesti juhatuse liige
Erki Heinsaar @erkiheinsaar, Mediabrands Digital juht
Mark Eikner, Idea Groupí juht ja partner

Margo:

  • Digiturundus on üks vähestest, mis kasvab. Kindel kasvumootor.
  • Internet on hetkel kanal nr3. Kui lisada Google’i ja Facebooki reklaam, siis eeldatav maht tõstab interneti 2. positsioonile.
  • “The next big thing”: evolutsiooni ja revolutsiooni ei tule. Tegutse rahulikult. Pea nõu spetsialistidega. 25% ei kasuta internetti, ärge neid ära unustage.

Kristjan:

  • 4 aastat tagasi suunati Facebooki ja Google’sse vaid 5% meediarahadest. Täna on see kasvanud 50%-ni.
  • Lihtsam on töötada ühe “full-service” agentuuriga. Loovagentuur ja digi peavad koos töötama.
  • Eelmise sajandi lõpust jäänud agentuuride hinnastamise mudel ei tekita enam usaldust. Klient peab teadma palju tunde kulub, mis maksab jne.
  • Igal ettevõttel on kõneisikutega teatud risk (nt Tele2 sotsiaalmeedia Oliveri ei tööta enam Tele2-s).
  • Umbes 7% tarbijatest on ostnud veebist seadme (Tele2).
  • “The next big thing”: mobiil (nutiseadmed) on kasvav trend. Kasutage seda kanalit.

Mark:

  • IDEA-s on kliendid, kes suunavad reklaamiraha 10-20%, osati kuni 80% EMOR-i poolt mittemõõdetavatesse digikanalitesse.
  • Google AdWordsiga saab lisandväärtust anda loovus.
  • Agentuuride portfell vähendab meediamahte, sisuline panus konsultatsioonil.
  • Lõpuks maksab klient kõik kinni.
  • Kõikide uute töötajate arvestus käib tunnimüügi põhimõttel.
  • “The next big thing”: kliendid, olge agentuuridega rohkem avatud. Jagage infot oma analüütika (big data) kohta.

Erki:

  • On kliente, kelle Google eelarve on 10 000€/kuus.
  • Google’i ja Facebooki reklaamid annavad 50-60% Eesti digmeedia mahule juurde.
  • 1-2 inimeste agentuuridel ei ole võimalik suureks kasvada.
  • “The next big thing”: ei pea seda otsima. Tegutse eesmärgistatult.

Maailma parimad digireklaamid (Cannes)

Tony Högqvist

Kuidas turunduada Twitteris?

Benjamin Ampen @bampen

  • Twitter alustas Euroopas 2 aastat tagasi.
  • “Give every person on the planet a quick and easy way to consume, share and create the best content and information every day.”
  • “Life is a collection of moments. On Twitter there are many moments to connect.”
  • President Ilves on eeskuju Twitteris :) https://twitter.com/IlvesToomas
  • Twitter on avalik suhtlus otse-eetris.
  • 271+miljonit aktiivset kasutajat üle maailma. Näide päris elust http://i.imgur.com/VbgxIDv.jpg
  • 78% Twitteri kasutajatest külastab lehte mobiilis.
  • Üle 1 miljardi säutsu iga 2 päeva peale.
  • Kaks Twitteri kasutajat kolmest ütleb, et nad otsivad Twitterist midagi iga päev (EU statistika).
  • Kaks Twitteri kasutajat kolmest ütleb, et nad otsivad Twitterist telekast nähtud brändi.
  • Viimased uuendused: Twitter cards: fotod, meediapleier, vine, koduleht.
  • Eestis Twitter alles alustab oma teekonda.
  • Kuidas peakdis brändid seda kasutama?
  • “Twitter tweeting is like dinner party. Involve others, ask questions, share info, keep your content up to date”
best internet konverents

Edukas videoturundus

Lasse Rouhiainen @lasseweb20

  • 101 video marketing tips and strategies” raamatu autor
  • Tänapäeva turundus on karm – rohkem konkurentsi ja uut sisu kui kunagi varem.
  • Videoturunduse eelis: kopeerimine on keeruline (eriti võrreldes tekstiga).
  • Video peaks olema lühike (u 20 sekundit). Heli peab olema kvaliteetne.
  • Näide: GoPro – ei loo ise vidosid, kasutavad kasutajate poolt loodud sisu https://www.youtube.com/user/GoProCamera
  • Kuidas julgustada kliente videosid tegema?
  • Näide: Pharrell Wiliiams HAPPY in TALLINN, https://www.youtube.com/watch?v=ncXEdtx1vj0
  • Tulevikus liigume suurelt publikult niššideni (Facebookist Whatsappi ja Snapchati).
  • 3 olulist asja videoturunduses: 1) palneerimine 2) salvestamine 3) turundamine
  • Video tüübid – video juhised ja õpetused, kliendi tagasiside, case studies, Q&A.
  • Video: 785% kasv Facebookis

Kuidas edukalt YouTubes reklaami teha?

Daniel Petrowski

  • YouTube: jõuab 78% Eesti internetikasutajateni.
  • Videoreklaamid, mille eest ei pea maksma, juhul kui vaataja ei soovi reklaami vaadata, kuid mis aitavad tõsta sinu brändi tuntust.
  • Kasuta andmeid ja leia olulised hetked.
  • “Make love, not ads”
  • YouTube tõstab reklaamikampaania efektiivsust.
  • YouTube’i video on eetris kogu aeg!

Videturunduse näited Eestist

Reigo Kimmel @videoturundus

  • Viimased 5 aastat töötanud YouYube’iga
  • YouTube on külastatavuselt 3. sait Eestis.
  • YouTube on sotsiaalmeedia kanal.
  • Võimalus luua oma telekanal.
  • Video pikkuse kohta reeglit pole, sõltub sisust.
  • Näide: Living Aloha TV Show
  • Näide: ERR Laulupeo otseülekanne YouTube LIVEs.
  • Näide: jooks.ee/video

Analüütika

Linas Šiautkulis

  • Online reklaamikulutuste lõhe Eestis. 15% on RTB (RTB – real time bidding).
  • Sihtimine suurema reklaami näitamise tiheduse ja madalama CPM-ga.
  • “Today its my problem that you don’t understand. Next year it will be your problem.”
  • DSP – demand s platform (Google, adnet, fbx).
  • Tulevikus on CMO parimad sõbrad CFO ja CTO.
  • Suurimas DSP võrgustikud Eestis (Google Display Network, Adform).

Digitegu 2014

Oodati rohkem osalejaid.

Integreeritud digitaalkampaaniad

    • Eesti Ajalehed, digiraamatu sarja kampaania
    • Kartulid ja Apelsinid. Vivian. VÕITJA
  • Online reklaami kategooria
    • Swedbank – tagasi kooli VÕITJA
    • Eesti Ajalehed – loe nüüd, maksa sügisel
    • McDonalds Coke Glasses
  • Sotsiaalmeedia kategooria
    • SEB Pensionitest VÕITJA
    • Testi oma interneti kiirust
    • Facebooki konto väärtuse arvutamine
  • Veebilehed
    • G4S
    • Kaubamaja Osturalli kampaaniaveeb VÕITJA
    • IRL – Tunne oma kodumaad
  • Mobiiliturundus
    • Elektrum Eesti

II päev

Branded Content

Palle Diederichsen @Komherhunden

  • 74% turundajatest loodab kasvatada sisuturunduse eelarvet 2014 aasta digikulutustes.
  • Iga minut laetakse YouTube’i üles 100 tundi videosid!
  • Sisuturunduses võistled sa nii ustin Bieberi and Rihannaga.
  • Kes see on? Pew Die Pie: 30,7 miljonit YouTube’i subscriberit. 6 miljardit vaatamist. https://www.youtube.com/user/PewDiePie
  • Kuulsused ei ole kõige tähtsamad. Sotsiaalmeedias loeb sõprade vaheline suhtlus.
  • Sisuturundus ei ole uus, kuid sellises mahus sisu turundamine brändide jaoks on uus.
  • Kuidas olla sisuturundusega edukas? Loo pikaaegne strateegia ja plaan.
  • Ei ole olemas sellist asja nagu viral.
  • “Content is king, distribution is queen, and she wears the pants” Jonathan Perelman, Buzzfeed.

SEB panga sisuturundus

Silver Vohu

  • Oluliselt lihtsamaks ja odavamaks on läinud oma meediakanalite loomine.
  • Oluliselt keerulisemaks ja kallimaks on läinud sihtgruppideni jõudmine kasutades selleks traditsioonilist meediat.
  • Kuidas tagada, et sisu tootmine on jätkusuutlik? Soovitame õppida ajakirjanikelt (toimetamine).
  • Milline on toodetud sisu roll äri toetamisel?
  • Kuidas luua mitte ainult sisu, vaid ka lugejaid?
  • Sisu: 1) kliendi vajadused, 2) teadmised ja oskused ja 3) brändi sünergia parim sisuloomeks.
  • Ostuprotsessi katmine:
    • Tähelepanu – mitteteadlik. Vastuvõtlik asjakohasele infole, otsib vastavalt üldhuvitavatel märksõnadele.
    • Huvi – uudishimulik. Otsib sisu kindla valdkonna kohta.
    • Motivatsioon – huvitatud. Tahab rohkem teada, otsib fakte ja võrdlusi.
    • Abistamine – valmis. On valmis ostu sooritama.
    • Kinnistamine – veendunud. On valmis antud teemast sügavamaid teadmisi omandama.
    • Pühendumine – rahulolev. Tunneb teemat piisavalt hästi, et osaleda diskussioonis saadikuna.
SEB pank sisuturundus

Nami-Nami retseptikogu sisuturundus

Rando Rannus @randorannus

  • Bränditakse retsepte nami-nami lehel (Stroh).
  • Kasutatakse jaotuskanalina Facebooki.
  • Google kui “long tail” jaotuskanal.
  • Tulevikus plaanis videod, hetkel liiga kulukas.

Paralleelsessioonid. Valisin videoturunduse

Lasse Rouhiainen @lasseweb20

  • Taaskord: videot ei saa kopeerida
  • Planeerimine
    • Anna oma ideaalsele kliendile identiteet (vanus ja sugu, asukoht, huvikategooriad, külastatavad kodulehed, ostumotivatsioon)
    • 1) Awareness: How-to juhendid – usaldus ja kredibiilsus; case study videod (tõestus); Q&A videod
    • 2) Consideration: specific case study videos, webinars, google hangout, specific product service videos
    • 3) Close: personaliseeritud video email; treeningvideod
  • Salvestamine/loomine
    • Esimesed 5 sekundit – too välja eelised küsimuste vormis, samastumine.
    • Kasu 1
    • Kasu 2
    • CTA (www;maandumisleht; tel nr; kontaktivorm)
  • Abimaterjalid: iPhone 5s, statiiv, laadija ja mälukaart
  • Salvestamine: hoia telefoni silmade kõrgusel, hoia mikrofon lähedal.
  • Näide: Gerry Oginski. Teenis YouTube’i videoga 8,6$. https://www.youtube.com/user/lawmed1
  • Pealkirjad – tõmba tähelepanu:
    • “Suurimad vead …”
    • 5 viga, mida ettevõtjad teevad …
    • Äpi soovitus: Picplaypost app
  • Turundus
    • Loo YouTube’i kanal
    • Optimeeri märksõnadele
    • Kasuta makstud reklaami
    • Näide: YouTube CitrixTV
    • Google hangouts on hea hinnanguga!
  • Pika video sisu – kasuta NLP-d
    • Mis see on?
    • Miks vaja?
    • Kuidas kasutada?
    • Mis siis, kui…?
  • YouTube’i ja Facebooki remarketing.
  • Tööriist, mida proovida: veeroll

Lisaks toimus veel 2 ettekannet, kuhu WSI kahjuks ei jõudnud :). Loodetavasti andis see kokkuvõte hea ülevaate neile, kes ise kohal ei saanud olla.

Vaata kõiki postitusi

© 2016 Kõik õigused kaitstud. Oleme iseseisvalt tegutsev ja õigusi omav WSI frantsiisiäri.