Back to basics: Mis on SEO?

Back to basics: Mis on SEO?

Back to basics: Mis on SEO?

07. juuli 2014, Maarja Laide, SEO

Back to basics: Mis on SEO?

SEO - Search engine optimizationSEO mõiste ei ole sulle ilmselt võõras. SEO-d tehakse kodulehe nähtavuse parandamiseks otsingumootoris. Eestis, kus Google omab 89% otsinguturust, räägime me põhiliselt kodulehe optimeerimisest Google otsingus. Kui SEO mõiste on ühtselt selge, siis SEO tegevuse sisu on tavainimesele täiesti mõistmatu. Asi on selles, et SEO sisu ongi keeruline mõista.

Isegi SEO-ga tegelevad ettevõtted ei jõua üksmeelele – kes teevad linkimist, kes kasutavad sotsiaalseid signaale, kes kolmandaid meetodeid. Kui lisada juurde veel Google algoritmiuuendused, mis on oluliselt muutnud otsingutulemuste hindamistingimusi, siis pole imestada, et SEO tundub mingi maagilise võlukunstina.

Kui oluline on SEO?

Päevas tehakse üle miljardi Google otsingu. Hindamaks turumahtu sinu ettevõtte valdkonnas, logi sisse Google AdWordsi kontole ja kasuta tööriista Google Keyword Planner. Selliselt on sul võimalik hinnata, kui palju otsinguid tehakse keskmiselt kuus sinu ettevõttega seotud märksõnadele. Võta nüüd arvesse, et 94% kõigist klikkidest tehakse ograanilistel otsingutulemustel ning 90% otsingu sooritajatest ei vaata kaugemale otsingutulemuste esimesest lehest. Nüüd on sul võimalik hinnata, kui palju kodulehe külastusi on võimalik saavutada ainult tänu Google otsingus positsioneerimisele. Seejuures on investeeringud SEO-sse võrreldes PPC-ga oluliselt väiksemad, mis tähendab, et kohalikul turul on konkurents orgaanilistes tulemustes üsna nõrk.

märksõnad

AdaptiveSEO

AdaptiveSEO ehk ASEO on välja arendatud WSI otsinguspetsialistide poolt ja viitab traditsioonilise otsingumootorile optimeerimise asemel kodulehe nähtavuse parandamisele veebis (web presence optimization). Eesmärk on tagada kauakestvad tulemused kasutades selleks kvaliteetset sisu ja tarbijate väärtusi. ASEO sisu on toodud allolevas püramiidis, mille sisuga lähemalt selles postis ka tutvume.

WSI Adaptive SEO

SEO ≠ märksõnade positsioonid

SEO mõiste ütleb meile, et tegu on kodulehe nähtavuse parandamisega otsingumootoris. Teatavasti tehakse otsinguid märksõnapõhiselt, mistõttu on SEO strateegia aluseks olnud pikka aega märksõnastrateegia. Ettevõte valib välja hunniku märksõnu, millega soovitakse Googles esile tulla ning SEO teenusepakkuja teeb nii, et ettevõte oleks nende märksõnadega leitav. Lihtne.

Kuid mis on sellise märksõnastrateegia reaalne väärtus? Koduleht saadakse otsingutulemustesse, kuid kas see positsioon ka püsima jääb? Sellised strateegiad on üldiselt suunatud lühiajalisele kasule, kasutatakse Google poolt keelatud meetodeid ning reaalne kasutegur on minimaalne. Külastaja saab kiiresti haisu ninna, kui teda on ninapidi veetud ning müük jääb ikkagi sooritamata.

Selle asemel, et suunata SEO tegevus täielikult märksõnastrateegiale, peaks märksõnad moodustama umbes 15% kogu SEO strateegiast. See tähendab ettevõttega seotud põhimärksõnade välja valimist, seejuures arvestades nii otsingumahte, külastusi kui kodulehe konversioone. Märksõnade ümber hakatakse ehitama sisuturunduse plaani, mis moodustab SEO põhiosa.

Sisuturunduse osa SEO-s

Sisuturundus on paari viimase aastaga muutunud digitaalturunduses moesõnaks. Sisuturundust toetavad sotsiaalmeedia keskkonnad ja kasvav interneti kogukond. Ka SEO ei ole jäänud sisuturunduse pealetungist kõrvale. 2014 aasta märksõna ongi SEO ja sisuturunduse sulandumine. Sisuturunduse fookuseks on sisu tootmine ja levitamine. Sinu ettevõttele tähendab see:

  • Regulaarset sisu, mida jagada oma jälgijaskonnaga
  • Sotsiaalseid signaale, mis toidavad SEO-d jagamiste, kommentaaride ja engagement’iga
  • Kodulehe värskust, mis näitab, et ettevõtte on tegev ja kasvav
  • Kasvavat ettevõtte autoriteeti

Sisuturunduse abil tõstetakse kogu kodulehe domeeni väärtust, mis aitab parematele positsioonidele ka märksõnad, mis otseselt ei ole ettevõtte märksõnastrateegiasse sisse kirjutatud. Selliselt on võimalik haarata laiemat turgu ning jõuda klientideni ostutsükli erinevates faasides – nendeni, kes otsivad alles võimalust probleemi lahendamiseks, nendeni, kes otsivad sobivat toodet/teenust, nendeni, kes on otsustanud kuid vajavad veel kinnitust.

Sisuturundus peaks moodustama umbes 45% kogu SEO strateegiast. Selles etapis arendatakse välja sisu plaan, vahendid, sisu formaadid ja jaotuskanalid. Näiteks otsustatakse teha ettevõtte blogi, anda välja pressiteateid, koostada case study materjalid ja juhendid, anda välja kogumikke vm viisil infot edastada.

SEO laiendab haaret

Võttes SEO aluseks sisuturunduse on su ettevõttel olemas vahend regulaarseks sisu tootmiseks. Selle sisuga tuleb midagi ka peale hakata. Siin tuleb mängu sotsiaalmeedia. EMarketeri hinnangul kasvab aastaks 2017 interneti kasutajate arv, kes kasutab sotsiaalmeediat 2,5 miljardi inimeseni. Seega iga 4. inimene omab mõnda sotsiaalmeedia kontot.

SEO seisukohast täidab sotsiaalmeedia sisu levitamise funktsiooni. Sisu on vaja levitada eelkõige nähtavuse laiendamiseks. Mida rohkem su postitusi jagatakse ja laigitakse, seda suurem on sinu jalajälg internetiavarustes. Google märkab seda ja peab engagement rate’i ehk kasutajate kaasatuse määra oluliseks teguriks otsingutulemuste reastamisel. Mida rohkem suudad sa tekitada sotsiaalset arutelu, panna kasutajad jagama enda postitusi, seda suurem on engagement ning paremad tulemused Google otsingus. Sotsiaalmeedia peaks moodustama 10% SEO strateegiast.

Ära unusta, et ainult otsingutulemused ei oma mingit tähtsus. Saavutades aktiivsuse oma sotsiaalmeedia kontodel saad sa reaalset tagasisidet sellele, mida inimesed sinu ettevõttest arvavad. Kui sa oled igav, räägid ainult oma ettevõttest ja oled kammitsetud väga rangete piiridega, siis pead leppima ka null aktiivsusega oma fännilehel. Loe lähemalt postitust „Mis on uut sotsiaalmeedias“ ja saad aru, millest ma räägin.

jaga jänest

Pilt: Socialbakers

Mobiili potentsiaal

Selles, et mobiili osatähtsus on kasvanud ei kahtle enam keegi. Hummingbirdi algoritmiuuendus on vaid jäämäe tipp tarbijaharjumustega kohanemiseks. Mobiil on tugevalt alainvesteeritud valdkond kohalikul turul. See aga on sinu võimalus haarata kiirelt mobiiliturg ning jõuda nende klientideni, kellele konkurendid veel ei pretendeeri.

Sisustrateegiast lähtuv SEO toetab ka mobiiliturundust. Sotsiaalmeedia platvormid on mobiilisõbralikud. Kui su ettevõttel ei ole veel mobiilile arendatud kodulehte (kuid loodetavasti on see juba arenduses või lähituleviku plaanides), siis on sul olemas vähemalt sotsiaalmeedia kujul mobiilne kohalolu. See ei ole täiuslik ja töötab vaid aktiivse fännilehe puhul, kus fänni tekitavad piisavalt sotsiaalseid signaale otsingus domineerimiseks.

Parimad tulemused saavutad skaleeruva kodulehe olemasolul. Google on selgelt väljendanud oma eelistust skaleeruvate kodulehtede suhtes ning annab neile mobiiliotsingus eeliseid teist tüüpi kodulehtede ees.

Kuidas mõõta tulemusi?

Nagu näha, on SEO sisu oluliselt muutunud. Märksõnastrateegiast on välja arenenud kvaliteetsele sisustrateegiale orienteeritud digitaalturunduse miks. See tähendab, et ka mõõdikud, mille järgi SEO efektiivsust hinnata, on muutunud.

Varasemalt on olnud SEO peamiseks (ja sageli ainsaks) KPI-ks märksõnapositsioonid Google’s. Tegu on äärmiselt kitsarinnalise KPI-ga, mis saabki olla oluliseks näitajaks vaid kehva SEO strateegia puhul, sest muid näitajaid ei anna sellisel juhul analüüsida.

Kvaliteetne SEO on orienteeritud veebinähtavuse parandamisele ja ettevõtte brändingule. Märksõnapositsioonide paranemine on vaid boonuseks. Sisustrateegia abil luuakse usaldust, laiendatakse haaret uutele sihtrühmadele ning tekitatakse omaette kommuun, kus toimib kahepoolne suhtlus ettevõtte ja kliendi vahel. Sellise tegevuse efektiivsust hinnatakse peamiselt engagement rate’i ja reach’i järgi, ehk kui haaratud on kasutajad loodud sisust ja kui aktiivselt seda jagatakse ning kommenteeritakse.

Kokkuvõte

Aeg, mil SEO eesmärgiks oli Google’s esilehele saada, on möödas. SEO on muutunud oluliselt keerulisemaks ja sisukamaks. Linkimise asemel on fookus kvaliteetsel sisuloomel ning paremad positsioonid Googles on vaid kogu tegevuse boonus. SEO on pikaajaline strateegia, mis nõuab pühendumist ja ressurssi. Kuid tulemused võrreldes märksõnastrateegiapõhise SEO-ga on nagu öö ja päev. Võta meiega ühendust ja räägime ASEO võimalustest lähemalt.

Teksti esialgne autor on Jaanika Kivilo

Vaata kõiki postitusi

© 2016 Kõik õigused kaitstud. Oleme iseseisvalt tegutsev ja õigusi omav WSI frantsiisiäri.