Analüütika nüüd veelgi lihtsam Google Analytics’i uute arendustega!

Analüütika nüüd veelgi lihtsam Google Analytics’i uute arendustega!

Analüütika nüüd veelgi lihtsam Google Analytics’i uute arendustega!

11. november 2013, Maarja Laide, Analüütika

google analytics uuendusedGoogle Analytics on  kohustuslik tööriist igale turundajale, mistõttu peaks kõiki huvitama, millised on uued suunad ja arendused. Võib tunduda üllatav, kuid ainuüksi selle aasta jooksul on toimunud üle 70 arenduse. Seejuures on viimased kuud olnud eriti tormilised. Muutunud tarbijakäitumine on toonud uued tuuled ka Google Analytics’isse, kus „müügitunnel“ asendub „kliendi tunneliga“ ehk fookus on tarbijakäitumise analüüsil. Siin on olulisemad uuendused Google Analytics’is viimase paari kuu jooksul.

#1 Märksõnad (not provided)

Viimastel kuudel on Google teinud vaikselt muudatusi varjamaks kõiki otsingusõnadega seotud tulemusi, välja arvatud makstud reklaami märksõnad. Teisisõnu ei ole võimalik peagi enam tuvastada, milliste märksõnadega külastajad Sinu kodulehele on jõudnud, selle asemel on märge (not provided), mis seni on kehtinud vaid Google teenustesse sisse loginud kasutajate puhul. Kui Sa oled aktiivselt kodulehe analüütikat jälginud, oled tõenäoliselt märganud, et väga suur osa märksõna andmetest on varjatud. Nii väikse infomahu korral ei ole võimalik teha vettpidavaid järeldusi märksõna külastuste kohta.

Siiski ei tähenda see, et märksõnainfot ei ole võimalik enam kuidagi kasutada. Endiselt saab analüüsida maandumislehti ja luua filtreid, mille abil analüüsida (not provided) infot. Seega ei tasu meelt heita kuna märksõnainfo pole enam saadaval. See teeb küll turundaja elu natukene keerulisemaks, kuid oluline on küsida, kas turundusstrateegia peaks lähtuma märksõnast või reaalsest tegevusest Sinu kodulehel?

custom report

#2 Acquisition report

acquisitionGoogle on rõhutanud, et  nende eesmärk uute raportite loomisel on pakkuda informatsiooni kasutaja käitumisest konversiooni sooritamiseni ehk tarbija ostutsüklit: kuidas saavutatakse konversioon, kuidas kasutaja käitumine muutub peale konversiooni ja millised on erinevad käitumismustrid. Sellele eesmärgile lähemale liikudes on Traffic Sources raport asendunud Acquisiton raportiga.

Ilmunud on 2 uut ala:

  • Overview – näitab, kuidas erinevad külastusallikad on toonud liiklust, kuidas mingist allikast tulnud külastajad lehel käituvad ning milline on konversioon
  • Channels – annab täpsema ülevaate iga kanali efektiivsusest. Kanalid on jaotatud vaikimisi 8 kategooriasse: Not set, Organic Search, Direct, Social, Referral, Display, Email, Paid Search ja Other Advertising. Kategooriaid saab muuta ja kustutada vastavalt vajadusele (Edit Channel Grouping).

Oluline on seadistada Goal value ehk  panna väärtus tegevuse sooritamisele. Selliselt on võimalik jälgida, millised kanalid toovad ettevõttele enim reaalset väärtust.

#3 Advanced segments

Advanced Segments võimaldab Sul raportist isoleerida kindlat sorti liiklust. Näiteks segmenteerida külastusi konversiooni järgi. Advanced segments on saanud uue disainilahenduse, mis muudab segmenteerimise lihtsaks ning visuaalseks.

Advanced Segments leiad lehe ülaosast, noolekese alt:

advanced segments

Segmentide all saad kasutada olemasolevaid segmente või luua uued. Segmenteerida saab 5 näitaja järgi:

  • Demograafia
  • Tehnoloogia
  • Käitumine
  • Esimene külastuspäev
  • Külastusallikad

Lisaks saab määrata segmenti tingimuste ja järjestuse järgi. Näiteks segment külastajatest, kes on lehel olnud üle 60 sekundi, tuvastamaks bounce rate tegelikku määra. Segmendile saab määrata kuni 20 filtrit.

Advanced segments 60+

Kes ei ole Analytics’is veel nii pädev, saab segmente importida galeriist, kus on teiste kasutajate loodud segmendid. Galeriis saab sorteerida populaarsemate, uuemate ja kõrgema hinnanguga segmentide järgi.

solution gallery

Vaata ka videot, kuidas kasutada uut Advenced Segments tööriista:

#4  Speed Suggestions raport

Oluline asi, mida iga saidiomanik saab kohe kasutajamugavuse parandamiseks teha, on parandada lehe kiirust. Nüüd on see eriti lihtne uue GA Speed Suggestions raportiga, mis annab infot aeglaste lehtede kohta ning annab soovitusi lehe kiiremaks muutmisel.

Raport näitab enim külastatud lehtede laadimisaega. Lisaks on Speed Suggestions integreeritud PageSpeed Insights tööriistaga, mis annab täpsed juhendid, kuidas parandada lehe kiirust. PageSpeed Insights analüüsib lehe sisu, ütleb laadimisaja ja konkreetsed juhised. Lehe skoor viitab vajalike muudatuste arvule lehel. Mida lähemal on skoor 100 punktile, seda optimeeritum on leht kiirusele.

page suggestions

#5 Automaatne GTM Event Tracking

Google Tag Mager võimaldab veebihalduril muuta kodulehe ja mobiiliaplikatsioonide märgendeid ilma koodi muutmata ja IT osakonnaga konsulteerimata. Teoorias kõlab see ilusti kuid päris kõigil juhtudel siiski koodi muutmisest mööda ei hiili, näiteks sündmuste jälgimisel Automaatne GTM Event Tracking on rõõmustav uuendus GA Tag Manageri kasutajatele, kes on hädas koodi muutmisega.

Kodulehel toimub erinevaid tegevusi, mille jälgimine Sulle oluline võib olla. Näiteks mitu korda klikitakse konkreetset linki, nuppu, täidetakse vormi, mängitakse videot jne. Nende jälgimiseks kasutatakse analüütikas Events Trackingut. Selleks et tegevusi eristada tuleb neile määrata märgendid ehk tagid. Manuaalne sildistamine on üks lahendus, kuid vajab koodi muutmist. Nüüd on lisatud GTM-i automaatne sündmuste jälgimine, mis võimaldab tag’e lisada ilma kodulehe koodi muutmata.

Automaatne sündmuste jälgimine lahendab seni kõige suurema defekti GTM-i juures ning selle muudatusega tehakse dünaamiline märgendite filtreerimine iga sündmuse jälgimisel standardlahenduseks.

Vaata videot, kuidas seadistada automaatset Event Trackingut GTM-is:

Rohkem infot ja juhendi automaatse sündmuste jälgimise kohta leiab Cutroni blogist.

#6 Universaalne Analüütika

2012. aasta oktoobris kuulutas Google välja järgmise generatsiooni Google Analytics’i – Universal Analytics. Nüüdseks on beta versioon kõigile saadaval kuid nõuab koodi täielikku uuendamist. Seda on võimalik teha kohe manuaalselt või oodata paar kuud kuni Google viib automaatselt kõik kontod üle Universal versioonile.

Universaalse analüütika kasutajaliides on peaaegu identne tavalise Analytics versiooniga. Toimunud on 3 suurt muudatust:

  1. Rohkem kontrolli põhiseadete üle -  kui koodi muutmine ei käi üle jõu, on võimalik muuta erinevaid seadeid nagu sessiooni pikkus, kampaania pausid, lisada otsingumootoreid orgaanilise otsingu nimistusse jne.
  2. Kohandatud dimensioonid ja mõõtühikud – Analüütikas on võimalik luua kohandatud muutujai, mis võimaldab koguda ükskõik millist infot kasutaja, sessiooni või ühekordse sündmuse kohta. Dimensioone ja mõõtühikuid ei saa salvestada eraldiseisvana, vaid osana teistes andmetüüpides nagu lehe vaatamised, sündmused jne.
  3. Mõõtmisprotokoll – Uus mõõtmisprotokoll võimaldab andmete saatmist Google Analytics’isse ükskõik, mis seadmelt. Kasutades HTTP käsklust on võimalik saata andmeid kõnekeskustest, ostusüsteemist või teistest teenustest.

#7  Analytics Academy

Google tutvustas hiljuti õppeprogrammi – Analytics Academy, kus Google Haridusmeeskond õpetab huvilisi Google Analytics’it kasutama. Kahjuks lõppes programmiga liitumine 31. oktoobril kuid õppematerjalid on endiselt kõigile iseseisvaks õppimiseks saadaval. Keskkond on mõeldud analüütika huvilistele, kes soovivad arendada oma oskusi ja mõista paremini analüütika vajadust ettevõtte arengus.

Õppefaiilid on jaotatud 6 sektsiooni sisaldades õppevideot ja lühikest kontrollküsimustikku. Lisaks on saadaval videosalvestused Paul Muret ja Justin Cutroniga. Ühine Google Analytics G+ võrgustikuga, otsi vastuseid FAQ-st või jälgi blogi. Kõik vajalik analüütika õppimiseks leiab nüüd ühest kohast!

Kokkuvõte

Uus Google Analytics on rohkem suunatud külastaja käitumismustrite ja konversiooni jälgimisele, mis on ühe ettevõtte jaoks kahtlemata ühed olulisemad näitajad. Uued lahendused võimaldavad lihtsamalt ja ülevaatlikumalt analüüsida turunduskanalite efektiivsust ning teha põhjalik tarbijaanalüüs käitumismustrite kaardistamiseks. Google Analytics kasutegur kahtlemata jätkab kasvamist, ehk iga ettevõte peaks kindlasti jälgima kodulehe analüütikat ettevõtte äriliste eesmärkide seadmiseks ja täitmiseks.

Teksti esialgne autor on Jaanika Kivilo.

Google

Vaata kõiki postitusi

© 2016 Kõik õigused kaitstud. Oleme iseseisvalt tegutsev ja õigusi omav WSI frantsiisiäri.