AdWords-i kasutamata võimalused – Display reklaam, sihtimine ja remarketing

AdWords-i kasutamata võimalused – Display reklaam, sihtimine ja remarketing

AdWords-i kasutamata võimalused – Display reklaam, sihtimine ja remarketing

09. september 2013, Kristjan-Paul Raude, Makstud meedia - PPC

Pilt - Candice CourtneyEnamik turundajaid tunneb Google AdWords’i tekstikujulise reklaamina otsingumootoris. Tegelikkuses pakub Google PPC palju rohkem võimalusi soovitud sihtrühmani jõudmiseks ja oma ettevõtte tutvustamiseks. Lisaks tekstireklaamidele on võimalik luua pildi ja video kujul reklaame ning suunata neid oluliselt täpsemalt kui vaid märksõna põhiselt.

Google otsinguvõrgustik vs display-võrgustik

Google otsinguvõrgustik on otseselt seotud Google otsinguga, kus reklaame kuvatakse põhiotsingus, Google maps’is ja Google pildiotsingus. Sellised reklaamid on ainult tekstiformaadis ning neid kuvatakse otsingutulemuste kohal, paremal ääres ja all.

adwordsi tekstireklaam

Google Display-võrgustik ühendab partnersaidid nagu Gmail, Google Maps, Blogger kuid ka väiksemad saidid ning võimaldab reklaami kuvamist neil lehtedel. Display-võrgustikku kuulub üle miljoni partnersaidi ning Google andmetel jõuab Display vahendusel 83% unikaalsete internetikasutajateni üle maailma. Selline laiahaardeline ulatus võimaldab jõuda uute potentsiaalsete klientideni, kelleni tavalise otsingureklaamiga ei jõuaks. Display puhul ei suuna Google suvaliselt reklaami partnersaitidele vaid annab valiku, kus Sa soovid oma reklaame näidata. Selliselt saad valida saidid, mis vastavad Sinu ettevõtte huvidele.

Tekstireklaamid vs piltreklaamid

pildireklaamDipslay võrgustikus on võimalik reklaame näidata nii teksti kui pildi ja video vormis. Pildi kujul reklaame kasutatakse enam mainekujundusel. Pilt on meeldejäävam kui tekst ning ühe ja sama logo pidev ilmumine jääb inimestele paremini meelde. Pildireklaami kujundamine on lihtne Google Display Ad Builder’i abil, kus on olemas template’d millele oma reklaam ehitada.

Pildireklaami eeliseks on võimalusi oma toote/teenuse visuaalseks esitlemiseks, mis on tekstireklaamist meeldejäävam.

Reklaami suunamine

Reklaami õige suunamine on oluline efektiivseks AdWords-i kampaaniaks. Hästi sihitud reklaam toob rohkem külastusi ja on parema konversiooniga. Kuidas teha kindlaks, kas sa sihid õiget sihtrühma? Millised on erinevad reklaami suunamise võimalused?

Kontekstipõhine sihtimine (contextual targeting)

Kontekstipõhist sihtimist kasutatakse display reklaamivõrgustikus reklaamides. Loodud reklaam suunatakse vastavalt reklaami teemale sobivatele saitidele. Sellise sihtimistüübi korral kontrollib reklaamivõrgustiku süsteem lehe sisu ning võtab arvesse lehel olevat teksti, keelt, lingi ja lehe struktuuri. Nendest teguritest lähtuvalt määratletakse iga veebilehe keskne teema ning sobitatakse reklaamiga, kasutades märksõnu ja teemade valikut, lisaks keele ja asukoha sihtimist ning muid seadeid. Selle tulemusena näidatakse kontekstipõhiselt suunatud reklaame lehtedel, mis on seotud Sinu ettevõtte tegevusega.

Sisuliselt jaguneb kontekstipõhine suunamine kolmeks:

  • Märksõnapõhine suunamine – Google viib kokku reklaamis kasutatavad märksõnad reklaamivõrgustikku kuuluvate lehtede sisuga ehk teisisõnu määrab reklaamija märksõnadega, kus tema reklaami näidatakse. Näiteks kui valitud märksõna on „kodu sisustus“ näidatakse reklaami sisustusega seotud saitidel.
  • Teemapõhine suunamine – Google otsinguvõrgustik on jaotatud tuhandeteks teemadest, alates väga üldistest teemadest nagu toit ja jook kuni väga spetsiifiliste gruppideni nagu kööginõud. Teemapõhist suunamist kasutatakse harva iseseisva suunamismeetodina. Isegi Google hoiatab, et teemapõhist suunamist tasub rakendada ühe osana suunamisstrateegiast. Teemas on üldiselt laialivalguvad terminid, mis hõlmavad enda alla hulga alamteemasid.
  • Reklaami asetuse põhine suunamine – Reklaami näidatakse vastavalt display võrgustikus valitud saitidel. Saad valida, milliseid lehekülgi Sinu potentsiaalsed kliendid külastavad ning suunata reklaami vaid neile saitidele.

Käitumispõhine suunamine

Käitumispõhine suunamine võimaldab reklaamijal valida auditooriumi vastavalt Google määratud segmentidele. Teisisõnu teab Google kasutajate kohta väga palju informatsiooni, mis annab reklaamijale võimaluse reklaami paremini suunata. Vaata, mida Google Sinu kohta teab Google Ad Preference’st. Google ütleb ära sinu soo, vanuse, mis keelt sa räägid ning sinu huvid vastavalt varasematele otsingutele ning külastatud lehtedele. Palju on vaieldud selle üle, kas tegu on eetilise reklaamiviisiga, kuna Google teab kasutaja kohta niivõrd palju infot ja müüb seda reklaami eesmärgil. Selleks on kasutajal soovi korral võimalik Google huvipõhine reklaamimine välja lülitada.

Google jagab käitumispõhise reklaami suunamise kaheks:

  • Huvikategooriad – Google jaotab kasutajad segmentidesse vastavalt külastatud lehtedele ja sooritud otsingutele. Selliselt kujuneb välja kasutaja profiil, mis kajastab tema käitumisharjumusi veebis. Seega on võimalik öelda, millised on kasutaja huvid ning suunata neile reklaame, mis vastaks nende kujunenud profiilile.Reklaamijale on selline segmenteerimine suurepärane võimalus jõuda soovitud sihtrühmani. Sellise sihtimismeetodiga näidatakse Sinu reklaami olenemata sellest, millisel lehel kasutaja parasjagu viibib.
  • Remarketing – Remarketing tähendab et reklaami näidatakse vaid neile, kes on Sinu kodulehte külastanud ja sealt lahkunud. Näiteks, klient külastab Sinu kodulehte, tutvub toodetega ja lahkub kodulehelt ostu sooritamata. Peale lehelt lahkumist hakkab kasutajat „jälitama“ külastatud kodulehe reklaam erinevates portaalides ja kodulehtedel. Reklaami on võimalik suunata mitte ainult brändi vaid ka tootepõhiselt. Ehk jälitavad pesumasinad või jooksujalatsid pole sugugi utoopiline idee.

Milleks remarketing?

Keskmiselt 2% internetis ostlejatest sooritab ostu esimesel külastusel. Reamrketingi eesmärk on tuua ülejäänud 98% külastajaid tagasi su lehele ostu sooritama. Teisisõnu sihib remarketing reklaam külastajat õigel ajal õige reklaamiga. Kodulehele lisatud kood jälgib küpsiste abil kodulehe külastajaid, mis lubab külastajale näidata sinu reklaami siis, kui ta on lehelt juba lahkunud. Selline süsteem tuletab sinu brändi meelde ka siis, kui külastaja esimese hooga ostu või tegevust ei sooritanud. Pidev meelde tuletamine valmistab tarbija ette õigeks hetkeks, mil ta on valmis su lehele naasma ning tegevust sooritama.

Kokkuvõte

Google AdWords reklaamiplatvorm lubab suunata reklaame väga täpselt soovitud sihtrühmale. Selleks on loonud Google erinevaid reklaami sihtimise võimalusi, millega filtreerida sobiv auditoorium vastavalt ettevõtte huvidele. Katseta erinevate reklaami formaatide ning sihtimisvõimalustega ning paranda oma reklaamide efektiivsust!

Teksti esialgne autor on Jaanika Kivilo.

Google

Vaata kõiki postitusi

© 2016 Kõik õigused kaitstud. Oleme iseseisvalt tegutsev ja õigusi omav WSI frantsiisiäri.