AdWords vs SEO – mis tegelikult toimib?

AdWords vs SEO – mis tegelikult toimib?

AdWords vs SEO – mis tegelikult toimib?

09. juuli 2012, Maarja Laide, Makstud meedia - PPC, SEO

adwords vs seo

Google AdWords ja SEO on kodulehe nähtavusel kriitilised tegurid. Google esilehel positsioneerimine toob rohkelt uusi külastajaid ja kliente. Tervelt 90% kasutajatest ei vaata kaugemale Google esilehest. Seega on oluline olla internetis nähtav.

Google AdWords ja SEO aitavad su lehe otsingutulemustes esilehele. AdWords on makstud reklaam Google otsingumootoris, mis kuvab reklaami vastavalt ostetud märksõnadele. SEO on orgaanilised otsingutulemused, mis ilmuvad otsingutulemustesse vastavalt optimeeritud sisule. AdWords ja SEO on teineteisest väga erinevad ja mõlemad omavad mitmeid eeliseid ja puuduseid.

AdWords eelised

  • Lihtne kasutada – lehte ei pea kohandama AdWordsiga liitumiseks.
  • Saa tulemused kohe – AdWords reklaami hakatakse näitama koheselt peale märksõnade ostmist, mis teeb su reklaami googeldajatele nähtavaks tuues lehele trafficut. Kiired tulemused teevad ta sobilikuks ka lühiajalistele kampaaniatele.
  • Maksad vaid tulemuste eest – AdWords toimib pay-per-click ehk PPC põhimõttel, mis tähendab, et Google võtab su käest raha vaid siis, kui keegi reaalselt on su reklaamile klikkinud.
  • Täpne suunamine - Sinu reklaami näidatakse vaid valitud märksõnade puhul, mis tagab reklaami kontsentreerituse sihtgrupile. Lisaks saad valida täpse geograafilise piirkonna, kes sinu reklaami näeb ja määrata ajaliselt, millal sinu reklaam on aktiivne.
  • Kontroll eelarve üle – Saad kindlaks perioodiks määrata eelarve vastavalt oma võimalustele. Samuti saad reklaami iga hetk katkestada ja taaskäivitada.
  •  Osta positsioon – PPC võimaldab sul osta Google’s esimese positsiooni, olles nähtav igale määratud märksõnaga otsijale.
  • Erinevad formaadid – AdWords lubab sul reklaamis kasutada tekstiformaati, pilte ja videoid, viimased on muidugi kallimad kui tekstireklaam.
  • Statistika – AdWords kuvab sulle reaalajas jälgitava statistika, mis annab hea ülevaate reklaami sobivusest. Erinevate reklaamtekstidega katsetamine on lihtne, andes ülevaate, millised tekstid mõjuvad paremini.

AdWords puudused

  • Märksõna hind sõltub konkurentsist – Kliki hind on määratud automaatselt Google poolt võttes arvesse erinevaid tegureid nagu maksimaalne kliki kulu, märksõna olulisus, lehe olulisus jne. Märksõna saab osta alates 0.01 dollarist, mis võib kasvada populaarsete märksõnade puhul üle 50 dollari klikk (vt pilti).  Populaarsete märksõnade kõrge hind teeb otsingutulemustesse sattumise väiksematele ettevõtetele keeruliseks, muutes tulemuste saamise väga kulukaks.
  • ROI arvutamine on keeruline – Investeeringu tasuvust arvutades tuleb arvesse võtta väga palju tegureid.  Kui palju on sinu toode/teenus väärt võrreldes kliki hinnaga, kui palju külastusi on vaja üheks müügitehinguks, kui suur peab olema eelarve tulemuste saavutamiseks jne.
  • Sõltuvus ostetus reklaamist – Tehes Googles vaid AdWords’i reklaami  satub su ettevõtte sellest sõltuvusse. Lõpetades AdWords’i kasutamise kaob su leht SEO puudumisel otsingutulemuste seast ja ei ole enam klientidele leitav. Aja jooksul märksõnade maksumus kasvab, muutes AdWordsi reklaami väga kulukaks.
  • Vaid 25% klikke – Inimesed usaldavad rohkem orgaanilisi tulemusi klikkides 75% juhtudel optimeeritud lehtedele. Ostetud reklaam ütleb kasutajale, et su veebileht on nii keskpärane, et selle esiletoomiseks pead maksma.
  • Suurem põrkemäär – Tehes vaid AdWords’i reklaami pööramata suuremat tähelepanu heale sisule ja optimeerimisele ei püsi külastajad su kodulehel. Mis kasu on hästi makstud reklaamist, kui sisu ei too tulemusi?
SEO vs AdWords

SEO eelised:

  • Kuluefektiivne – Google esilehele saamiseks ei pea selle eest maksma. Google positsioneerib sind automaatselt kohale, kuhu ta arvab, et sa kuulud vastavalt sinu lehe sisule, linkide kvaliteedile, uudsusele jm (loe, mis on Google jaoks oluline). Hea SEO nõuab head sisu, mitte palju kapitali.
  • Lood head sisu – SEO eeldab sinult värsket, head ja asjakohast sisu. Sisu loob külastajate jaoks väärtust, mis paneb nad uuesti sind külastama ja mis loob usaldusväärsust.
  • Usaldusväärsus – 75% googeldajatest klikib orgaanilistele otsingutulemustele. Olles otsingutulemustes esimeste seas oled automaatselt endale loonud usaldusväärsuse. See on midagi, mida ei saa osta raha eest.
  • Kasutajasõbralikkus – Osa heast SEO’st on kasutajasõbraliku kodulehe loomine, mis tõmbab külastajaid ja potentsiaalseid kliente. Hästi organiseeritud koduleht aitab kliendil kiiresti leida vajaliku info ja jätab positiivse kogemuse.
  • Parim positsioon – Orgaanilised otsingutulemused kuvatakse Googles vasakul äärel, kuhu 70% internti kasutajatest vaatab (vt pilti all)
  • Pikaajalised tulemused – Saavutades kord Googles positsiooni esikümne seas on seal püsima jäämine küllaltki lihtne. See aga ei tähenda, et võib loorberitele puhkama jääda, vastupidi, sisu tuleb endiselt uuendada ja luua külastajate jaoks väärtust.
  • Statistika – SEO tulemused on hõlpsasti jälgitavad Google Analyticsiga. Analüütika näitab sulle, millised märksõnad on kõige olulisemad, millised tekstid loetavamad, millised lingid toovad külastusi jne.
Kuhu inimesed vaatavad veebilehel

SEO puudused

  • Pidev protsess – Otsingumootorid muudavad oma pidevalt oma algoritme, Google teeb seda üle 400 korra aastas. Viimased uuendused Google poolt olid Panda ja Penguin, mis tõid olulisi muudatusi SEO’sse. Google eesmärk on blokeerida ebaausaid SEO tegijaid ja rõhuda värskele, heale sisule. Seetõttu on oluline jälgida uuendusi algoritmides, et saada viiteid, mida muuta ja teha paremini.
  • Aeganõudev – Võrreldes AdWordsiga, mis toob tulemused kohe on SEO aeganõudev protsess. Värske ja hea sisu, kvaliteetsed lingid, märksõnad, meta tagid jm loomine on protsess, mida ei loo ühe päevaga. Arvestatavate tulemuste saamine võib aega võtta mõnest nädalast kuni poole aastani. Tegu on mahuka tööga, mis võib nõuda lisaressurssi.
  • Kohandatud leht – kodulehe optimeerimiseks on vajalik, et ta oleks kohandatud vajalikele tingimustele. Lehel peab olema võimalus määrata märksõnasid, meta märksõnasid, meta kirjeldusi jne. Leht peaks olema kasutajasõbralik, asjakohane ja võiks sisaldada ka  blogi, mis tagab sisu värskuse.

Kokkuvõte

Nii AdWords’il kui SEO’l on oma eelised ja puudused. Reaalsuses kasutatakse neid tihti koos. AdWords on vajalik ettevõtte algusfaasis ja lühiajaliste kampaaniate puhul. SEO on oluline pikemas perspektiivis, luues usaldusväärsust, head sisu ja kasutajasõbralikkust.

Kui sa otsid enda ettevõtte jaoks kõige sobilikumat internetiturunduse strateegiat, võta meiega ühendust ja viime Su ettevõtte eesmärgid täide.

Teksti esialgne autor on Jaanika Kivilo.

Vaata kõiki postitusi

© 2016 Kõik õigused kaitstud. Oleme iseseisvalt tegutsev ja õigusi omav WSI frantsiisiäri.