A/B testimine – 9 lihtsat nippi!

A/B testimine – 9 lihtsat nippi!

A/B testimine – 9 lihtsat nippi!

19. oktoober 2011, Egert Tüll, Kodulehed

A/B testimise 9 võimalust suurendamaks müükide arvu

Kuidas suurendada müüki kodulehel ilma kodulehe külastust suurendamata? Internetis on võimalik lihtsalt ja kiirelt mõõta kodulehel tehtud muudatuste kasu – see aitab võtta vastu uusi otsuseid. Vahel piisab juba sellest kui vahetad CTA (Call To Action) nupu värvi või muudad vahelehe pealkirja. Ja mis kõige parem, see on ju tasuta!

A-B testimineKui kasutad traditsioonilisi meediakanaleid, nt teed ajalehes reklaami, siis on väga raske – õigemini võimatu – peale reklaami trükist välja tulemist seal muudatusi teha. „Oleks võinud mõne pealkirja teiseks muuta või kasutada reklaami sees teisi pilte“ – need mõtted jäävadki sel juhul oleksiteks. Muudatusi saad teha alles järgmist reklaami ostes.

Kodulehel on sul aga võimalik iga päev muuta vahelehtede sisu, pilte, tekstide paigust jne. Nii saadki välja selgitada milline sisu paigutus töötab kõige paremini. Ehk milline lahendus toob sulle rohkem kliente!

Annan sulle 9 lihtsat A/B testimise ideed

  1. Vahelehe pealkiri – Proovi vahetada sisulehe teksti pealkirjas mõnda sõna. Kuna pealkiri on esimene asi mida külastaja loeb, siis on ääretult tähtis milline on pealkiri.
  2. ab testNupu värv – Kui kasutad kodulehel CTA nuppu, siis vaheta aegajalt selle värvi. Kas on see punane, sinine või hoopis oranž. Mõni värv lihtsalt kutsub rohkem klikkima. Otsi endale see õige!
  3. Pildid – Kas kasutada suuri pilte, väikeseid või hoopis fotogaleriid? Ega sa enne teada ei saa kui sa seda erinevatel lehtedel ei katseta.
  4. Sisu positsioon – Kuidas paigutada tekst, kuhu lisada pilt, kas kasutada bulleted listi. Kasuta erinevatel vahelehtedel erinevat küljendust.
  5. CTA asukoht – Kuhu asetada CTA nupp selliselt, et seda kõige rohkem näha oleks ja et sinna kõige rohkem klikitakse. Kas see peaks olema vasakul või paremal, teksti sees või teksti kohal. Katseta!
  6. Maandumislehe väljanägemine – Kui kasutad mõne toote jaoks spetsiaalselt küljendatud maandumislehte, siis katseta kindlasti selle erinevadi versioone.  Pane ühele rohkem teksti, teisele rohkem pilte.  Ühel juhul kasuta teksti sees bulleted listi, teisel jälle mitte. Proovi võimalikult erinevaid teha, siis saad teada, milline küljendus klientidele rohkem meeldib.
    A-B testimine
  7. Päringuvormi väljade arv – „Less is more“ – Vähem on rohkem. Üldjuhul töötavad lühikesed päringuvormid. Mida vähem välju täitma peab, seda parem. Siiski see ei pruugi alati nii olla. Tee mõnele vahelehele ka veidi rohkemate väljadega päringuvorm. Võrdle tulemusi!
  8. Sisu pikkus – Kas kirjutada palju teksti või vähe? Mõne jaoks töötab paremini kui sisu on vähem, samas osad klienid tahavad lugeda rohkem. Selgita välja milline on sinu klient.
  9. Pakkumised – Kas anda midagi ära täiesti tasuta või anda proovida mõnda aega. Kas näidata, et toode on -30% või hinnad alates 50 EUR-i, selles on suur vahe. Testi erinevalt!

A/B testimine – kokkuvõte

Katseta oma kodulehel erinevaid küljendusvõimalusi. Mõõda kindlasti ka tulemusi nt. Google Analytics’iga ja mis peamine - TESTI VEELKORD, nii muudad pidevalt oma kodulehte täiuslikuma poole!

A/B testimine – see on kindel võit!

Vaata kõiki postitusi

© 2016 Kõik õigused kaitstud. Oleme iseseisvalt tegutsev ja õigusi omav WSI frantsiisiäri.