8 nippi AdWords’i reklaamteksti kirjutamiseks

8 nippi AdWords’i reklaamteksti kirjutamiseks

8 nippi AdWords’i reklaamteksti kirjutamiseks

17. august 2012, Kristjan-Paul Raude, Makstud meedia - PPC

adwordsAdWords’i reklaam on üks tõhusamaid meetodeid külastajate saamiseks oma kodulehele. AdWords on eriti vajalik kampaania algfaasis, kui orgaanilised tulemused on nõrgad. Selleks, et AdWords reklaamist ka reaalselt kasu oleks, peab reklaamtekst olema hästi läbi mõeldud ja atraktiivselt kirjutatud.

AdWords ehk PPC reklaam on üldiselt tekstikujuline reklaam Google otsingus, mille tähemärkide arv on limiteeritud. Google lubab pealkirjas kasutada kuni 25 tähemärki, teine rida on URL aadressile, mis viib külastaja maandumislehele ja sisu jaoks on maksimaalselt 70 tähemärki, mis koosneb kahest  35 tähemärgisest tekstireast. See on kõik. Rohkem ruumi ei ole. Kuna lubatud teksti pikkus on nii lühike, siis on reklaami sisu kriitilise tähtsusega.

Kuidas kirjutada AdWords’i reklaamteksti?

Reklaamteksti kirjutamine nõuab loovust, analüüsivõimet ja testimist. Anname 8 soovitust PPC copywrite kirjutamiseks, mida võib pidada ka kontrollpunktideks reklaami valmimisel:

  1. Kasuta märksõnu –  Märksõnade kasutamine AdWords’i reklaamtekstis aitab otsingu sooritajal siduda makstud reklaami tulemust otsingus kasutatud märksõnaga (loe blogist, kuidas valida õiged märksõnad). Eriti kasulik on lisada märksõna pealkirja, mis on esiteks kirjutatud bold’is ja teiseks tõmbab pealkiri esimesena kasutaja tähelepanu. Kasulik nipp on lisada märksõna URL aadressisse, siis erineb märksõna sagedamini kui 1x tekstis, mis mõjutab samuti Sinu reklaami asjakohasust otsingu sooritajale.
  2. Vali õige maandumisleht – Vali igale märksõnale kõige sobivam maandumisleht. Kui Su märksõna on näiteks arvutiparandus ära suuna klienti oma kodulehe esilehele vaid vahelehele, mis räägib arvutiparandusest. Kui kasutad reklaamis mõnda sooduspakkumist, siis suuna külastaja pakkumise lehele. Oluline on, et reklaamtekst ja lingi sisu sobiksid omavahel kokku. See kasvatab reklaami asjakohasust ja külastaja ei pea soovitud infot iseseisvalt taga otsima, mis omakorda vähendab põrkemäära ja suurendab konversiooni.
  3. Lisa CTA – Call-to-action ehk üleskutse reklaami lugejale on kohustuslik element iga reklaami juures. CTA eesmärk on julgustada kliente edasiseks tegevuseks. Igal reklaamil on oma eesmärk ja CTA peab seda kindla üleskutsega toetama. Kuna AdWords’i reklaamteksti pikkus on väga piiratud, peab CTA olema selge ja lühike, näiteks „Osta kohe“, „Telli nüüd“ jne. Sõnad nagu „otsi“ ja „leia“ võivad mõjuda ebamääraselt. Mida konkreetsem oled, seda julgustavam on CTA.
  4. allahindlus Paku väärtust – Selleks, et reklaamil oleks külastajale ka mingi mõju, peab see pakkuma väärtust ja tekitama emotsiooni. Mis kasu klient saab, kui ta reklaamile vajutab? On see soodustus, tasuta koolitus, tootenäidis, tasuta transport või mõni muu eelis? Kui Sul on midagi erilist pakkuda, tee see kliendi jaoks atraktiivseks. Kui pakkumine on limiteeritud ajaliselt annab see lisatõuke reklaamile klikkimiseks.
  5. Kasuta numbreid – Numbrid mõjuvad visuaalse elemendina ja jäävad tekstireas hästi silma. Numbrid aitavad reklaami muuta täpsemaks, pakkudes külastajale täpset väärtust.
  6. Kirjuta erinevatele sihtgruppidele – AdWords lubab ühele kampaaniale samaaegselt luua mitmeid reklaame. Kasuta seda võimalust loomaks ühele märksõnale erinevaid tekste arvestades erinevate sihtrühmade vajadustega. Näiteks neile, kes on hinnatundlikud, näita soodustusi ja hinda. Neile, kes otsivad kvaliteeti, paku midagi eksklusiivset. Õige reklaami sõnastus ja suunamine aitab vähendada soovimatute külastuste hulka, ehk neid, kes tegelikult ei soovinud Su lehele sattuda. Kuna AdWords’i puhul maksad reaalsete külastuste eest, siis õige suunamine aitab Sul hulga raha kokku hoida valede külastuste arvelt.
  7. Kontrolli õigekirja – 25-35 tähemärgi pikkune tekst on liiga lühike, et lubada ühelgi õigekirjaveal kogu ilmet rikkuda. Kontrolli mitte ainult 1 ja 2 vaid 3 ja enam korda. Kui vaja, lase kellelgi teisel veel üle kontrollida.
  8. Testi, testi ja veelkord testi – AdWords’i puhul on oluline reklaamide testimine. Katseta erinevaid meetodeid, muutes pealkirja, pakkumise sisu, kirjastiili, CTA-sid jne. Jälgi analüütika abil, millised reklaamid on kõige edukamad. Testimine näitab Sinu klientide eelistusi ja teeb järgmiste reklaamide kirjutamise lihtsamaks.

Vaata ka videot, kuidas luua atraktiivset AdWords’i reklaamteksti:

Teksti esialgne autor on Jaanika Kivilo.

Kasutatud allikad: GoogleSearch Engine Land

Google

Vaata kõiki postitusi

© 2016 Kõik õigused kaitstud. Oleme iseseisvalt tegutsev ja õigusi omav WSI frantsiisiäri.