8 ideed, mis aitavad parandada kodulehe tulemusi

8 ideed, mis aitavad parandada kodulehe tulemusi

8 ideed, mis aitavad parandada kodulehe tulemusi

09. juuni 2014, Kristjan-Paul Raude, Kodulehed

Sa oled mõttes jõudnud otsusele, et Su koduleht vajab uuendamist. Tore. Aga esimene küsimus, mille esitab igaüks, kellele Sa selle töö usaldad – milliseid funktsioone uus koduleht peaks täitma? Kaasaegne veebiarendus lähtub ennekõike otstarbekusest, mitte sellest, mis on ilus, lõbus või originaalne. Toome välja 8 lahendust, mille peale tasuks mõelda, enne kui kodulehe tegijatele ülesanded kätte jagad.  

koduleht

1) Blogi

Blogi annab olemasolevatele klientidele põhjuse ikka ja jälle Sinu kodulehele tagasi tulla, aga on väga tulemuslik ka uute klientide leidmisel. Blogi kaudu saad Sa luua kuvandit endast kui oma ala eksperdist (ja olgem ausad, see annab ka Sulle endale põhjuse pidevalt uuendustega kursis olla!). Kommentaarid on heaks indikaatoriks, mis teema inimestele huvi pakub ning millised on nende enda kogemused. Pidevalt uuenev sisu muudab kodulehe dünaamiliseks ning kasvatab külastuste arvu, mis omakorda annab Su kodulehele plusse otsingumootorites.

Blogi suurimaks miinuseks on see, et pidevalt värske sisu loomine nõuab üksjagu tööd. Kui tunned, et Sul blogi täiendamiseks aega ei jää, siis on võilik paluda abi digiagentuurilt, kes hoolitseb Su ettevõtte sisuturunduse eest.

2) Uudiskiri

Sarnaselt blogiga esitab uudiskiri värsket infot Sinu tegevusala trendide kohta. Erinevus on sisu mahus. Uudiskiri pole tavaliselt nii põhjalik; huvilised saavad edasi lugeda, kui klikivad pakkumise lingil. Lisaks sisaldab uudiskiri teavet käimasolevate kampaaniate kohta ning võimaldab teha püsilugejatele erilisi sooduspakkumisi.

Selleks et uudiskirja välja saata, on tarvis kõigepealt aadresside andmebaasi. Huviliste leidmiseks võib korraldada kampaania, milles pakutakse uudiskirjaga liitujatele mõnd konkreetset eelist: sooduskupongi, allahindlust, loosimisauhinda vms. Teadmistepõhise äri (konsultatsioniteenused) puhul sobib väga hästi pakkuda tasuta e-koolitust, e-raamatut, ülevaadet äsjasest uuringust jne. Kvaliteetse listi kogumiseks rakenda kindlasti opt-in meetodit!

3) Tasuta infomaterjalid (whitepapers)

whitepaperWhitepaper tähendab pdf-failidena esitatud artikleid, milles käsitletakse mõnd teemat süvitsi. Sinna koondatakse väga mitmesugust teavet, mis ostuotsust võib mõjutada: põhjalik ülevaade toote omadustest ja kasutusvõimalustest, hinnavõrdlused, tarbijaküsitlused, testid, soovitajad jms. Kuna WP on “pehmema” mõjuga kui otsesed müügimaterjalid, üritavad nad suunata tarbijat teadlikku otsust tegema. Oluline on, et info oleks seal esitatud erapoolse ja tasakaalustatuna ega survestaks lugejat otsekohe ostma, muidu kaotab WP usaldusväärsuse ning lugejal pole põhjust edasi lugeda. WP on hea võimalus luua kuvandit brändist kui asjatundjate valikust.

Whitepaper’i koostamiseks saad ära kasutada olemasolevaid valdkonna infomaterjale, uuringuid, raporteid, trende jne. Natukene andmetöötlust ja kvaliteetne materjal, mida sihtrühm kõrgelt hindab, on olemas!

Näiteks võid šnitti võtta WSI whitepaperitest ;)

4) Galerii

Fotod ja videod võivad täita kahesugust eesmärki. Esiteks saame demonstreerida toote reaalset kasutamist ja inimesi, kes seda teevad. Sobib eriti siis, kui tahame näidata, et kasutamine on tõepoolest väga lihtne ja mugav, aga ka siis, kui toode nõuabki põhjalikumat juhendamist.

Teiseks: inimesed on uudishimulikud ning miks mitte anda neile mõtte- ja jutuainet, eriti kui sellega on seotud kuulsad inimesed, ihaldusväärsed paigad, toredad üritused. Fotogalerii puhul tuleks kindlasti läbi mõelda pildiallkirjad ehk alt tekstis, mis võivad olla piltidel toimuva mõistmiseks olulise tähendusega ning aitavad ka otsingumootoritel pilte indekseerida.

5) Tootekataloog ja ostukorv

Kataloog on eriti vajalik neile, kelle tootevalik on suur: otsing peaks võimaldama sobivat toodet leida kaubamärgi, hinna, kategooria jm oluliste tunnuste järgi. Siin on navigeerimissüsteemi ülesehitus väga tähtis, sest külastaja peab kogu huvipakkuva info leidma võimalikult kerge vaevaga.

Olukord, kus ostu sooritades genereeritakse arve, mis tuleb tavalisel viisil pangas ära maksta, peaks praeguseks olema minevik. Mida lihtsam ja loogilisem on ostu sooritamine, seda tõenäolisem, et tehing viiakse lõpule – ja Sina teenid rohkem raha. Niisiis pea meeles e-müügi põhireegleid: ostukorv asugu loogilises kohas (üleval paremas nurgas), ostukorvi sisu muutmine olgu võimalikult hõlbus, ülevaade kõigist ostu etappidest olgu algusest peale selge. Jäta ära kõik see, mis pole hädavajalik, nt registreerimine enne tehingu sooritamist, reklaamid, ootamatud hinnalisad jms.

6) Tagasiside, kontaktivõtu, küsitluse, töösoovi jm vomid

Tagasiside inimestelt, kes on toodet varem kasutanud, mõjub väga usaldusväärsena. Eriti oluline on jagada tagasisidet teenuste kohta, sest nt arsti, juuksuri või restorani headuses on keeruline enne veenduda. Küsitluse vormid on hädavajalikud info töötlemiseks, töösoovija vormis saame täpselt ära näidata, millise info edastamine on möödapääsmatu.

Kontaktivõtu vormide suhtes on nii poolt- kui vastuhääli. Mõnikord arvatakse, et see on üleliigne, meie kogemus aga näitab, et seda kasutatakse aktiivselt. Sellegipoolest peaks kontaktandmetes olema toodud nii telefoninumber, meiliaadress kui ka pöördumise vorm – inimesed on erinevad, mõnele sobib paremini helistamine, teine tahab, et talle jääks jälg saadetud pöördumisest.

Kontaktivõtu juures on oluline läbi mõelda, milline info on hädavajalik; kas selle seas, mida meie teada tahame, võib olla asju, mida inimene kas ei taha jagada (eriti kui tegemist on tema esimese kontaktiga) või millele ta lihtsalt ei oska vastata (tehnilised üksikasjad)?

7) Firmast

Tõenäoliselt on see jaotus olemas ka Sinu praegusel veebil, aga me soovitame mõelda selle sisu peale – kas seal räägitakse sellest, mida Sina tahad enda ettevõtte kohta öelda, või sellest, mida lugeja teada tahaks? See, et Sinu firma on asutatud 1995. aastal ning seab prioriteediks kvaliteedi ja kliendikesksuse, tõenäoliselt ei ole lugejale väga huvitav. Praegu tuleks mõelda pigem selle peale, kuidas luua inimlikku kontakti oma kliendiga. Esimese sammuna võiks panna iga (võtme)töötaja nime juurde pildi ning lühikokkuvõtte tema senisest tegevusest.

Häid näiteid leidub internetiavastustes palju. Siin on 1 neist:

about us näide

8) Registreerimine

Seisukohad selles kohta, kas nõuda sisselogimist või mitte, lähevad lahku. Pooldajad ütlevad, et see loob kogukonda kuulumise tunde, mulje ühtekuuluvusest. Vastuargumendiks on, et sisselogimine on ebamugav, paroolid kipuvad meelest ära minema jms. Uuringud näitavad, et nt e-poe puhul on eelneva registreerimise nõue põhitakistus, miks tehing pooleli jääb. Kui tahame ostjale meelde tuletada, et registreerimine teeks tema jaoks kordusostu lihtsamaks, siis võiks võimaluse välja pakkuda pärast ostu sooritamist.

Registreeritud külastajad on hea sihtrühm, kellele hiljem pakkumisi saata. Motiveerimaks inimest oma andmeid andma, võiks vastutasuks pakkuda nt –10% sooduskupongi.

Ja lõpuks paar asja, mida asjatundjad soovitavad vältida:

  • Flash
  • Isekäivituvad video- ja muusikafailid
  • Väga suured failid, mis aeglustavad lehekülje allalaadimist
  • Foorum: 1990ndatel väga populaarne lahendus, mis aga ei õigusta ennast väikesel turul. Eestis toimib foorum üksnes suurtesse portaalidesse.

Kokkuvõte

Põhjusi, miks kaaluda kodulehe uuendamist, on päris mitu:

Esiteks, ilmselgelt ajale jalgu jäänud kujundus ning funktsionaalsus heidavad halba varju sinu mainele.

Teiseks, oma klientidega suhtlemine on järjest tähtsam ning koduleht peaks andma põhjuse sinuga ikka ja jälle kontaktis olla, olgu siis huvitava sisu või püsikliendi eeliste pärast.

Ja kolmandaks, interneti kui müügikanali tähtsus kasvab kiiresti ning selle võimaluse mahamagamine tähendab otsest majanduslikku kahju.

Kodulehe loomine või uuendamine algab funktsioonide kirjapanekust. Võimalusi on palju, valikut tehes tuleks mõelda sellele, millist kasu üks või teine lahendus Sulle pakkuda saab, ning sellele, kas Sul on aega (või raha), et hoolitseda pidevalt uue sisu loomise eest.

Vaata kõiki postitusi

© 2016 Kõik õigused kaitstud. Oleme iseseisvalt tegutsev ja õigusi omav WSI frantsiisiäri.