7 viga internetiturunduses ja soovitused nende parandamiseks

7 viga internetiturunduses ja soovitused nende parandamiseks

7 viga internetiturunduses ja soovitused nende parandamiseks

11. märts 2013, Maarja Laide, Kodulehed, Strateegia

internetiturunduse veadInternetiturundus ei ole võluvits, mis toob imeväel uued müügid ja päringud. Nagu iga valdkond, nõuab ka internetiturundus läbimõeldud tegutsemist. Nii mõnigi turundaja ütleb: „internetiturundus ei töötanud meie ettevõtte puhul“  süvenemata internetiturunduse tegelikku olemusse. Selleks, et mitte kuuluda nende turundajate hulka, kes internetiturunduse võimalustele peale esimest katsetamist selja on pööranud oleme välja toonud 7 levinud viga internetiturunduses ja soovitused nende parandamiseks.

#1 Halb koduleht

Internetiturundus algab kodulehest. Kui koduleht on halb, on kogu internetiturundus raisatud ressurss. Internetiturunduse eesmärk on tuua külastaja Sinu kodulehele ja panna ta tegutsema. Selleks on Sul vaja funktsioneerivat kodulehte. Kahjuks jääb veebimaastikul silma rohkem kehvasid ja läbimõtlemata kodulehti kui professionaalse teostusega toimivaid veebilahendusi. Seejuures ei tähenda hea koduleht uue auto hinda maksva disainiga lehte, vaid kasutajasõbralikku keskkonda.

Ebaprofessionaalne disain

Esimene asi, mida külastaja Sinu kodulehe juures märkab on disain. Tänapäeval on võimalik koduleht üles ehitada väga lihtsate meetoditega kasutades template (valmis disainiga) lahendusi. Template disain on küll lihtsasti kasutatav kuid puuduseks on odav üldmulje ja kehv kasutajakogemus. Teine võimalus odavalt läbi ajada on tellida kodulehe disain mõnelt tuttavalt, kes „teab natukene veebidisainist“. Tulemuseks on üldjuhul kiire redesign professionaalide poolt.

Soovitus: Kodulehe disaini puhul jälgi puhast üldmuljet, lihtsat navigeerimist ja loogilist struktuuri. Loe lähemalt, kuidas teha kasutajasõbraliku disainiga koduleht

Atelier koduleht

Läbimõtlemata sisu

Internetiavarustest leiab küllalt kodulehti, kus sisu on esitatud referaadi vormis suurte tekstiblokkidena. Selline lahendus kodulehe puhul ei tööta. Külastaja ei ole tulnud Su kodulehele entsüklopeediat lugema vaid soovib kiiret ülevaadet Sinu ettevõtte tegevusvaldkonna kohta.

Soovitus: Teksti puhul jälgi selle lihtsat stiili, mis oleks arusaadav ka valdkonnaga mitte kursis olevale inimesele. Teksti liigendamine ehk vahepealkirjade, loetelude jm kasutamine muudab teksti kergemini loetavaks. Veendu, et välislingid avaneksid uues aknas, vastasel juhul suunad külastaja oma kodulehelt minema. Uuri piltide ja allikate kasutamise õiguseid.

Puuduvad CTA-d

ctaTundub uskumatu kui paljudel kodulehtedel puuduvad üleskutsevormid ehk call-to-action väljad. CTA eesmärk on panna kodulehele sattunud külastaja tegutsema, olgu selleks siis uudiskirjale registreerimine, tasuta demo proovimine, koolitsmaterjali alla laadimine, sooduskupongi saamine vm. Ilma aktiivse CTA-ta puudub kodulehel selge eesmärk – mida Sa tahad et külastaja edasi teeks? Kui Sina ei ütle, siis külastaja ise seda leiutama ei hakka.

Soovitus: Sõnasta CTA üleskutse selgelt ja lihtsalt. Paiguta CTA nupp või vorm lehe ülaosasse, nii, et see oleks nähtaval ilma lehte alla kerimata. Küsi vormis võimalikult vähe andmeid.

Puuduvad maandumislehed

Nagu CTA-de kasutamine on haruldus, on see ka maandumislehtede puhul. Maandumisleht (tuntud ka kui sihtleht või kampaanialeht) on eraldi vaheleht, kuhu kasutaja suunatakse läbi CTA. Maandumislehel on konkreetne üleskutse tegevuse sooritamiseks, see on oluline element päringute saamiseks kodulehel.

Soovitus: Maandumislehe puhul jälgi, et see oleks lihtsa disainiga ja võimalikult väheste segavate teguritega. Maandumislehel on vaid üks konkreetne sõnum, mida külastaja peab tegema ning selle teostamiseks on lehe fookuses päringuvorm. Loo iga kampaania jaoks eraldi maandumisleht ja kasutada õigeid kanaleid pakkumisele suunamiseks. Loe lähemalt blogist maandumisleht – mis, milleks ja kuidas.

#2 Puudub blogi

Blogi ja sisuturundus on mõisted, millega iga turundaja peaks kursis olema. Sisuturundus on olnud kuum trend juba viimased paar aastat ning peale Google eelmise aasta olulisi algoritmiuuendusi on sisu kroonitud kuningaks. Sisuturunduse üks olulisemaid väljundeid on blogi. Sellegipoolest on blogi kodumaiste ettevõtete kodulehtedel pigem haruldus kui hea tava. Pea meeles, et ilma kasutajat harimata oled Sa samasugune teenusepakkuja, nagu Su konkurent ja lõpuks kujuneb määravaks teguriks hind, mitte teenuse sisu.

Soovitus: Pea blogi regulaarselt, olgu selleks kord päevas, kord nädalas või kord kuus. Blogi pidamine ei peaks olema tüütu kohustus vaid eneseväljendamise võimalus, kus harida oma kliente valdkonnauudistega. Loe lähemalt, kuidas kirjutada blogi.

#3 Sotsiaalmeedia väärkasutamine

Sotsiaalmeedia on tugevalt ülehaibitud teema, mistõttu eeldavad paljud ettevõtete juhid, et nende turundusjuht peaks ettevõtte konto tegema igasse uude sotsiaalmeedia keskkonda. Sellised kontod jäävad reeglina tühjana seisma ning jätavad kontole sattunud külastajale ettevõttest negatiivse mulje.

Teine viga on universaalse sotsiaalmeedia strateegia loomine. Kui mõelda populaarsematele sotsiaalmeedia keskkondadele nagu Facebook, Twitter, Google+, LinkedIn ja Pinterest, siis on selge, et iga keskkond erineb teistest olulisel määral. Isegi Facebook ja Google+ on väga erineva suunitlusega kuigi esmavaatlusel võib G+ jätta FB koopia mulje. Seega on loogiline, et erinevad keskkonnad nõuavad erinevat lähenemist ja strateegiat.

Soovitus: Testi erinevate sotsiaalmeedia kanalite toimivust. Mis toimib Facebook’is ei toimi tõenäoliselt Twitteris, Google+’s ega LinkedIn’is. Kustuta konto keskkondades, mis toovad sulle null tulemust, vastasel juhul on tegu lihtsalt ajaressurssi neelava teguriga.

#4 Puudub turundusstrateegia

Internetiturundus koosneb laias laastus 6 elemendist: koduleht, SEO, makstud reklaam, sotsiaalmeedia, e-maili turundus ja mobiiliturundus. Selleks, et internetiturundus tooks tulemusi on oluline luua vastav strateegia igale turunduskanalile ja mis kõige olulisem need omavahel kooskõlastada.

  • Koduleht – Nagu eelpool juttu oli on internetiturunduse eesmärk suunata külastaja kodulehele ja panna ta tegutsema. Selleks selgita välja oma kodulehe eesmärk – mida sa soovid, et külastaja teeks. Rõhuta seda CTA-dega.
  • SEO – Optimeerimine on järjepidev tegevus, mistõttu nõuab see pidevat tulemuste jälgimist ja kohandamist. Jälgi põhimärksõnade positsioone igakuiselt ning tee vastavaid kohandusi.
  • AdWords – AdWords’i eesmärk on tuua koduleht otsingumootoris pildile siis, kui orgaanilised tulemused ei ole nii tugevad. AdWords on eriti vajalik ettevõtte algusfaasis ja lühiajaliste kampaaniate puhul. Testi erinevaid reklaamtekste ja suuna külastaja õigele maandumislehele.
  • Sotsiaalmeedia – Tutvu iga sotsiaalmeedia keskkonna eripäradega ja loo vastavalt sellele strateegia. Ja peamine, jäta meelde, et ei ole olemas universaalset sotsiaalmeedia strateegiat!
  • E-maili turundus – Rakenda loapõhist e-maili turundust. Loe lähemalt blogist, kuidas teha e-maili turundust, mis töötab.
  • Mobiilikampaaniad – Enne mobiilikampaaniate tegemist veendu, et Sul on olemas mobiiliveeb või ekraanile kohanduv koduleht (responsive lahendus).

#5 Valesti sihitud turundus

reklaami sihtimineEnim levinud viga internetiturunduse suunamisel on demograafilise sihtimise kasutamine nišiturunduse pähe.

Mis on nišš? Kas Tallinnas elavad emad, väikeettevõtete juhid, mehed vanuses 40+, kodus töötavad vanemad, sportlased jne on eraldiseisvad niššid? Ei ole. See on demograafia. Nišši puhul jagavad inimesed ühist probleemi. Turunduse suunamisel demograafiliste näitajate järgi on ka tulemused vastavad. Tehes niššiturundust sisuliselt valele sihtrühmale ei saagi tulemuseks olla positiivne ROI.

Soovitus: Mõtle hoolikalt, kas Sinu turundus on suunatud nišile või demograafilisele sihtrühmale? Kuidas eristada nišši üldisest demograafiast? Milliseid turunduskanaleid pidi jõuad õige sihtrühmani? Millise sõnumiga püüda nende tähelepanu? Kõik need küsimused on olulised turunduse õigeks suunamiseks.

#6 Ei kasuta analüütikat

Analüütika kasutamata jätmine on tõeline surmapatt igale turundajale. Internetiturunduse üks olulisi eeliseid on tulemuste jälgimine, mis aitab mõõta kampaaniate efektiivsust ja investeeringu tasuvust. Selleks on olemas tasuta tööriistad, näiteks Google Analytics, mis pakub rohkelt võimalusi täpsete tulemuste mõõtmiseks ja järelduste tegemiseks.  Analüütika eeliseks on statistilised faktid, mis näitavad, kuidas ettevõtte kodulehel reaalselt läheb. Tulemused aitavad teha ratsionaalselt põhjendatud tulevikuplaane.

Soovitus: Loe blogi, kuidas mõõta Google Analytics’iga kodulehe efektiivsust. See annab ülevaate analüütika põhinäitajatest Sinu kodulehe kohta. Põhiteadmiste omandamise järel soovitan lähemalt uurida Google Analytics võimaluste kohta Avinash Kaushik’u blogist. Avinash on vaieldamatu valdkonna tippspetsialist, kes jagab kasulikke nõuandeid ja custom reporte.

NB! Kui Sa ei ole Google Analytics’iga veel algust teinud, siis vaata meie õppevideot, kuidas paigaldada kodulehele Google Analytics’i kood.

#7 Ei kasuta professionaalset abi

Internetiturundus on kiiresti arenev valdkond, kus uuendustega kursis olek nõuab palju aega ja energiat. Internetiturundus nõuab kodulehe haldamist, professionaalset sisu kirjutamist, kampaaniate ja reklaamide loomist, kodulehe optimeerimist, sotsiaalmeedia haldamist ja tulemuste analüüsimist. Seda on palju ning on mõistetav, et üks inimene ei suuda kõike samaaegselt hallata.

Soovitus: Selle asemel, et palgata eraldi spetsialistid iga valdkonna jaoks teeb internetiturunduse teenusepakkuja sama töö ära kuutasu eest.

 

Milliseid internetiturunduse vigu oled Sina täheldanud? Jaga oma arvamust!

Teksti esialgne autor on Jaanika Kivilo.

Google

Vaata kõiki postitusi

© 2016 Kõik õigused kaitstud. Oleme iseseisvalt tegutsev ja õigusi omav WSI frantsiisiäri.