7 sammu usalduse loomiseks internetis

7 sammu usalduse loomiseks internetis

7 sammu usalduse loomiseks internetis

29. juuli 2013, Kristjan-Paul Raude, Kodulehed

UsaldusUsaldus on küsimus, mis otsustab, kas külastajast saab Sinu klient või mitte. Esmamulje Sinu ettevõttest kujuneb veebilehe põhjal. Su kodulehel on aega vaid paar sekundit, et veenda külastajat lehel edasi vaatama. Nende paari sekundi jooksul peab koduleht kõnelema Sinu ettevõtte tegevusvaldkonnast, väärtustest ning jätma professionaalse tegija mulje.

Miks on usaldus kriitilise tähtsusega?

Internet on anonüümne keskkond, mis muudab usaldusküsimuse oluliseks. Kuidas ma saan kindel olla, et sa oled päris? Kas sa oled tegelikult ka nii hea, kui räägid?

1993. aastal avaldati The New Yorkeris Peter Steineri loodud koomiks, mis ütles „On the Internet nobody knows you are a dog.“ Koomiks sümboliseerib interneti anonüümsust, kus sõnumite edastamine ja saatmine on lihtne ilma kasutajat identifitseerimata. Ehk internetis on lihtne näida kellenagi, kes Sa tegelikult ei ole. See on muutnud tarbijad ettevaatlikuks.

Peamine põhjus, miks koduleht peab tekitama usaldust, on tarbijate ebakindlus. Hea esmamulje on eelduseks, et luua külastajaga usalduslik suhe, mis pakuks talle piisavalt enesekindlust investeerimaks Sinu tegemistesse rohkem aega ja saada potentsiaalseks kliendiks. Küsimus on, kuidas veenda külastajat Sinu usaldusväärsuses?

1. Kodulehe disain

Kes ei oleks kuulnud väljendit „ära hinda raamatut kaane järgi“? Meid on lapsest saati õpetatud vaatama kaugemale välisest pealispinnast ja hindama sisemist ilu. Veebis see nii ei toimi. Mõtle, kui palju veebilehti oled Sina kinni pannud kohutava disaini pärast?

Kodulehe disain on üks võtmeküsimusi usaldusväärse esmamulje loomiseks. Disain räägib enamat kui „me oleme lahedad“. Idee on jutustada lugu, teha selgeks ettevõtte väärtused ja tegevusvaldkond. Hea disain on nii loomulik, et sa peaaegu ei märkagi seda.

Lisaks visuaalsele välimusele keskendu lihtsusele ja loogilisele ülesehitusele. Pole midagi ärritavamat kodulehest, kus  ei oska kuhugi minna ega midagi teha.

Loe lähemalt, kuidas teha kasutajasõbraliku disainiga koduleht.

2. Klientide arvamused ja logod

Kliendi arvamusTeiste arvamus on meile tähtis. See lisab enesekindlust, et ma ei ole ainus, kes on mõelnud selle toote/teenuse vajadusele. Mida usaldusväärsema allika poolt arvamus tuleb, seda suuremat kaalu omab see usaldusfaktorile.

Lisa kodulehele klientide arvamused. Küsi kliendilt luba pildi, ametikoha ja ettevõtte info kuvamiseks. Küllalt on nähtud internetis fake arvamusi. Neid on lihtne vältida, lisades arvamuse juurde nime ja näo.

Arvamusi on kahte sorti: kliendid ja mõjutajad. Kliendid on tavalised inimesed, kellega kodulehe külastaja saab end samastada. Mõjutaja on tuntud inimene, kelle arvamus teistele korda läheb. Vastavalt valdkonnale kasutatakse erinevaid variante.

Sarnaselt arvamustele on oluline näidata klientide logosid. See kehtib B2B valdkonnas tegutsevatele ettevõtetele. Kui sul on suurkliente, keda tõenäoliselt teatakse, siis reklaami end läbi nende! Kui suurklient on usaldanud Sind oma koostööpartneriks, siis usaldavad seda suurema tõenäosusega ka teised.

3. Anna ettevõttele nägu

Inimestele meeldib suhelda inimestega, mitte ettevõtetega. Inimlik kuvand annab ettevõttele läbipaistust ning näitab enesekindlust. Veendu, et su kodulehel oleks meeskonna leht, kus on iga meeskonnaliikme pilt, ametipositsioon ja kontaktandmed. Võimalusel lisa ka töötaja Twitter’i, Google+’i, LinkedIn’i vm sotsiaalmeedia keskkonna profiili jälgimise nupp. Ära unusta luua ka blogis autoritele nägudega profiile!

Eestlased on üldiselt tagasihoidlikud ja pildi ning sotsiaalmeedia konto lisamine võib tunduda eraellu tungimisena. Ettevõtte seisukohast loob see personaalsema kontakti – inimestele meeldib teada, kellega nad suhtlevad. Ühtlasi annab see kuvandi „meil ei ole midagi varjata!“, kus meeskond on osa kogukonnast ja valmis avalikult klientidega suhtlema.

4. Kvaliteetne (ja konkreetne) sisu

Internetis on metsikul hulgal informatsiooni, kui täpsem olla siis 5 miljon terabaiti. Seda on palju! Sellise infohulga juures navigeerimine on keeruline. Olulise info välja sorteerimiseks on meil aja jooksul välja kujunenud tugev kriitikameel, mille põhjal me hindame, kas sait on väärt meie tähelepanu või mitte. Ja selleks on aega vaid mõni sekund. Pole siis ime, et mõned väidavad, et meil jagub tähelepanu sama palju kui kuldkalal mälu.

Selleks, et püüda tarbija tähelepanu on sul vaja sisu, mis on:

  • lühike
  • konkreetne
  • kvaliteetne

Suurim viga, mida tehakse on amatöörlik SEO copywriting, mis kukub sageli välja umbes niimoodi:

„Meil on müügil kvaliteetsed kapid. Kapid sobivad erinevatesse ruumidesse. Meil on riidekapid, esikukapid, garderoobikapid, köögikapid, moodulkapid jm kapid. Meilt leiad parimad kapid!“

…see kõlas küll naturaalselt. Külastajal ei jää ebaprofessionaalne sisu märkamata. Lisaks sellele on keyword stuffing ehk liigne märksõnatihedus vastuolus Google reeglitele, mis toob kaasa Sinu saidi eemaldamise indekseerimisest.

Mida konkreetsem ja lihtsam on Sinu sõnum, seda paremini mõistab seda ka külastaja. Ära kirjuta kodulehele entsüklopeediat vaid rõhuta oma eeliseid ja tugevusi, miks peaks külastaja just Sinult ostma.

Loe lisaks, kuidas kirjutada kodulehe sisu, mis müüb.

5. Pea lubadustest kinni

Mis on suurim usalduse tapja? Kui Sa ei tee seda, mida lubasid.

Iga ettevõte soovib jätta külastajale kustumatu mulje, imeliste lubaduste ja parimate pakkumistega. Aga mis siis, kui pakkumine ei vasta kliendi tegelikule ootusele? Ütleme nt, et sul on pakkumine, mis lubab tasuta kauba kohale toimetamist. Klient on elevil, valib asjad ostukorvi ja hakkab maksma. Maksmisel aga selgub, et tasuta transport on vaid üle 50€ tellimustele! Mida? Kuidas palun? Klient on maruvihane. Ta on just kulutanud pool tundi toodete valimisele ja nüüd selgub, et pakkumine on olnud alatu vale.

Kui sa ei soovi kedagi välja vihastada, siis käitu just nii, nagu sa lubanud oled. Olgu see siis sooduspakkumine, uudiskirja sisu, tasuta materjal vm. Usalduse reetmine on kõige hullem viis kliendist ilma jääda – teda tagasi võita on pea võimatu.

6. Arvamusliidri maine

Internetis on oluline, et Sinu nime teatakse. Arvamusliidri maine kujuneb avalikkusega suhtlemisest. Mida rohkem Sa pildil oled, seda suuremat väärtust annad ettevõtte mainele (muidugi eeldusel, et positiivsel kujul). Aktiivne suhtlus sotsiaalmeedias on üks indikaatoreid. Sotsiaalmeedia tähtsus otsuste tegemisel on oluliselt kasvanud ning tarbijaid huvitab, kuidas Sa nendega avalikult suhtled.

7. Austa privaatsust

Privaatsus on internetis hell teema. Inimesed ei taha jagada isiklikku informatsiooni, eriti kui nad ei tea, miks seda vaja on. Kas Sul on tõesti vaja teada inimese sünnipäeva, kui sa müüd lemmikloomatoitu? Küsi alati ainult vajalikku informatsiooni.

Samuti aitab usaldusele kaasa ettevõtte privaatsuspoliitika esile toomine. Kinnita, et kliendi andmeid ei jagata kolmandatele osapooltele ega kasutata mõnel muul otstarbel. Kasutades e-maili turundust, veendu, et e-kirjadel oleks lisatud uudiskirjast lahkumise võimalus. Ühelegi osapoolele ei ole ebasoovitud kontakt kasulik, seega väldi seda.

Kokkuvõte

Internetis põhineb otsuste tegemine, nagu ka personaalses suhtluses, usaldusel. Pea meeles, et usaldust on raske saavutada, kuid kliendi usaldus võib kiirelt viia lojaalsuse ja pikaajalise suhteni. Usalduse loomine internetis on empaatiavõime, näidates klientidele, et sa mõistad nende vajadusi ja probleeme. Professionaalne koduleht on investeering, mis aitab sul luua usaldust ja seeläbi pikaajalisi kliendisuhteid.

Teksti esialgne autor on Jaanika Kivilo.

Soovid professionaalset kodulehte, mis tekitab usaldust ja toob uusi kliente? Vaata WSI tehtud töid ja küsi personaalset pakkumist!

Helista 6 888 098, saada e-mail kontakt@wsionline.ee või esita päring.

Google

Vaata kõiki postitusi

© 2016 Kõik õigused kaitstud. Oleme iseseisvalt tegutsev ja õigusi omav WSI frantsiisiäri.