7 põhjust, miks SEO ei too oodatud tulemusi

7 põhjust, miks SEO ei too oodatud tulemusi

7 põhjust, miks SEO ei too oodatud tulemusi

10. juuni 2013, Maarja Laide, SEO

SEO veadKõik, kes on iseseisvalt teinud SEO-d, teavad, et tegu on keerulise valdkonnaga, kus on nii palju erinevaid nüansse, kuulujutte ja muudatusi, et teinekord on raske tõele jälile saada – mis töötab, mis mitte. Mõni katsetab kuid, enne kui mõistab, et SEO ei too oodatud tulemusi. Sageli on põhjuseks SEO põhitõdedest kõrvale kaldumises. Kõik algab õppimisest, ehk kordame üle, mis on kõige levinumad vead, mida tehakse kodulehe optimeerimisel.

SEO viga #1 – Koduleht, mis ei ole indekseeritav

Kas Sinu koduleht on indekseeritav? Google veebispämmi meeskonna juht Matt Cutts kommenteeris hiljutises videos, et kõige levinum viga, mida optimeerimisel tehakse on koduleht, mis ei ole indekseeritav. Loogiline, kui Google ei leia üles kodulehe sisu, siis kuidas saakski koduleht otsingus välja tulla? Hea näide on Flash’is tehtud kodulehed. Flash’iga saab küll väga lahedaid disainilahendusi teha, mis tekitavad vau-efekti, kuid mis kasu on ülivingest lehest, kui seda keegi ei külasta?

SEO viga #2 – Valedele märksõnadele optimeerimine

On üsna hämmastav, kui kergekäeliselt valitakse märksõnu, millele koduleht optimeerida. Täiesti arusaadav, et iga ettevõte seostab pakutavaid tooteid/ teenuseid kindlate terminitega, mida siseringkonnas kasutatakse. Küsimus on, kas nö tavaline inimene sooritab otsingu nende märksõnadega. Selles aitab selgust saada Google Keyword Tool, mis näitab märksõnade otsingumahtusid. Katseta erinevate terminitega ning selgita välja, millised märksõnad on enamlevinud, millised mitte. Seejuures arvesta, et ka väikse otsingumahuga märksõnad on väärtuslikud. Neile on lihtne optimeerida ning toovad lehele spetsiifilisemat liiklust.

Teine oluline punkt on tulemuste mõõtmine ehk analüüsimine, millised märksõnad toovad ettevõttele enim kasu. Seejuures lähtutakse sageli kodulehe külastustest – millised märksõnad toovad lehele rohkem liiklust? Viga põhineb selles, et kodulehele tulnud liiklus ei pruugi lehel soovitud eesmärki täita ja selle asemel, et kasu tuua, toob lehele hoopis mitterelevantset liiklust kasvatades bounce rate’i. Seega ei sõltu märksõnade edu mitte külastuste arvust vaid konversioonist ehk pööra rohkem tähelepanu märksõnadele, mis konverteerivad.

SEO viga #3 – Meta andmete ignoreerimine

Mitmetest SEO kommuunidest on jäänud kõlama väited nagu meta andmed oleksid kaotanud oma SEO väärtuse. Tegelikkuses on meta andmed endiselt olulised, kui mitte niivõrd enam positsioonide parandamise eesmärgil, siis kasutajamugavuse poolest kindlasti. Lehe tiitel ehk <title> märgistus ilmub otsingutulemuse pealkirjas ning on oluline märguanne Google’le lehe sisu kohta. Samuti ilmub otsingutulemuses meta decription ehk kirjeldus. See on koht, kus püüda kasutaja tähelepanu ja veenda, et Sa oled konkurentidest parem!

meta andmed otsingutulemuses

SEO viga #4 – Põhifookus linkimisel

Väga paljud SEO tegijad peavad ainsaks oluliseks rankimise teguriks linkimist ja lingiskeeme. Nagu Matt Cutts videos väitis, siis seades SEO eesmärgiks ainult linkimise, paneb see piirangud üldisele mõtteviisile. Tõsi, 90. lõpus oli linkimine sama popp kui Backstreet Boys, mis tänaseks on tundmatuseni muutunud. Linkimine on endiselt üks olulisi faktoreid Google positsioonide saavutamisel, kuid muutunud on linkide väärtus. Kvantiteet on asendunud kvaliteediga. Google algoritmiuuendused võitlevad veebispämmi vastu ning massiline linkimine on üks nendest teguritest. Lingifarmide kasutamine ja ebakvaliteetsete linkide genereerimine mõjub vastupidi oodatule ja võib langetada kodulehe positsioone, kui Google pettusest haisu ninna saab. Ja üldiselt, Cutts’i soovitus on keskenduda muudele teguritele nagu kvaliteetne sisu ja selle turundamine. Selliselt luuakse naturaalselt kvaliteetseid linke, mis tõstavad lehe väärtust Google silmis. Ehk linkimine on boonus, mis kaasneb kvaliteetse turundusega, mitte eesmärk omaette.

SEO viga #5 – Google soovituste ignoreerimine

Google Webmaster Guidelines on iga optimeerija „piibel“. Enne kodulehe optimeerimist on oluline viia end kurssi, kuidas toimib lehtede indekseerimine, hindamine, positsioonide kujunemine ning kuidas toimida nii, et Google mõistaks Sinu lehe väärtust. Paljud iseoptimeerijad rakendavad teadmisi foorumitest loetu või surfates leitud teadmiste põhjal. Seejuures ei saa allika usaldusväärsuses kunagi 100% kindel olla. Küll aga annab Google Webmastet Guidelines selged juhised, mida nad väärtustavad ja kuidas paremini lehte optimeerida. Samuti leiab sealt vastused erinevatele SEO-ga seotud probleemidele, nagu dubleeritud sisu, linkide eemaldamine, tehnilised küsimused jne.

SEO viga #6 – Keelatud meetodite kasutamine

Keelatud meetodid hõlmavad erinevaid taktikaid, mis ei ole vastavuses Google Webmaster Guidelines’iga. Ebaausate meetodite kasutamist nimetatakse black hat SEO-ks ja selle eesmärgiks on näidata Google’le, et lehe sisu on tegelikkusest väärtuslikum. Tegu on keelatud meetoditega, mille avastamise korral võib Google Su lehe kinni panna või otsingutulemustes mitte arvestada. Sellised meetodid on näiteks:

  • massiline linkimine (link farming)
  • liigne märksõnatihedus (keyword stuffing)
  • kopeeritud ja/või kontekstivälise sisu kasutamine
  • märksõnade petmine (cloaking)
  • tekstide ja märksõnade peitmine
  • nähtamatute lehtede kasutamine (doorway pages)
  • Google bowling

Sellised võtted on ammu end ammendanud ja toovad reaalsuses lehele rohkem kahju kui kasu. Energia, mis kulub Google petmisele võiks suunata hoopis jätkusuutlikumale tegevusele, näiteks sisuloomele. Loe täpsemalt, miks black hat SEO halb praktika on.

SEO viga #7 – SEO tegemine ilma professionaalse abita

Mitte, et ise tegemisel midagi halba oleks, vastupidi, suur kummardus neile, kes suudavad oma põhitöö kõrvalt tegeleda ka kodulehe optimeerimisega. Nagu me teame muutub SEO tormilise kiirusega. Alles tuli Google välja teatega, et kodulehtede hindamisel arvestatakse analüütika näitajaid ning nüüd on uued suunad, kus peale Penguin 2.0 uuendust on suurem rõhk brändingul. Kõikide muutuste jälgimine ja vastavalt neile optimeerimise kohandamine on aeganõudev töö. Ole enda vastu aus, kas Sul on piisavalt aega ja tahtmist, et iseseisvalt SEO-ga tegeleda?

Kokkuvõte

Edukas kodulehe optimeerimine algab põhitõdede selgeks tegemisest. Neile, kes on SEO-ga juba mõnda aega katsetanud, tundub teinekrod basic‘u juurde tagasi pöördumine mõttetu – milleks, kõik on niigi selge ju. Reaalsus näitab, et tugev teoreetiline põhi aitab vältida aja ja energiakulu ebaefektiivsete meetodite arvelt, mida erinevad “SEO eksperdid” soovitavad internetiavarustes kui toimivad lahendused. Ole Sina targem ja õpi teiste vigadest.

Teksti esialgne autor on Jaanika Kivilo.

Vajad professionaalset abi kodulehe optimeerimisel? Meie WSI-s rakendame SEO taktikaid, mis on Google poolt aksepteeritud ja tõstavad lehe positsioone naturaalsel viisil. Küsi julgelt lisainfot!

Saada e-mail kontakt@wsionline.ee, Helista 6 888 098 või saada päring.

Google

Vaata kõiki postitusi

© 2016 Kõik õigused kaitstud. Oleme iseseisvalt tegutsev ja õigusi omav WSI frantsiisiäri.