7 nippi Google Analytics’i efektiivsemaks kasutamiseks

7 nippi Google Analytics’i efektiivsemaks kasutamiseks

7 nippi Google Analytics’i efektiivsemaks kasutamiseks

22. aprill 2013, Maarja Laide, Analüütika

google analyticsGoogle Analytics on tasuta tööriist analüütika jälgimiseks, mis pakub palju võimalusi põhjalikuks kodulehe ja turunduskanalite analüüsiks. Kuna Analytics’i võimalusi, funktsioone, filtreid, erinevaid andmeid jm on väga palju, siis on algajale programmi kasutamine keeruline. Abraham Lincoln on öelnud: „Kui mul oleks 8 tundi puu maha raiumiseks, kulutaksin ma 6 tundi kirve teritamiseks.“ Sama kehtib analüütika kohta. Eeltöö enne andmete analüüsi on vajalik, et koguda õigeid andmeid ja vastavalt neile järeldusi teha.

Analüütika põhinäitajad ütlevad kui palju on lehel külastusi, kes on külastajad, kui palju aega nad kodulehel veedavad, palju vahelehti vaatavad jne. Kõik need on olulised näitajad, mida jälgida, kuid ei anna kodulehe toimivusest põhjalikku ülevaadet. Anname 7 soovitust, kuidas muuta kodulehe analüüs Google Analyticsiga efektiivsemaks.

Määra eesmärgid ehk goalid

Kodulehe analüüs ilma määratud eesmärkideta on võrdeline pimedas kobamisega. Sa jälgid küll külastaja tegevust lehel, kuid Sa ei saa reaalselt mõõta, millised külastajad täidavad kodulehel seatud eesmärki. Igal kodulehel on olemas selged eesmärgid, mida soovitakse külastustega saada, olgu selleks päringu saatmine, ostu sooritamine, pdf’i alla laadimine, uudiskirjaga liitumine vm tegevus. Goalide seadmine analüütikas on Sinu kodulehe analüüsi A ja O.

Millised eesmärgid seada?

Google Analytic’sis saab seadistada 4 liiki eesmärke:

  • URL aadress
  • Lehel viibitud aeg
  • Vaadatud lehtede arv
  • Event

Esimesega neist määratakse eesmärgiks konkreetne tegevus, näiteks uudiskirjaga liitumine või päringu saatmine. Sellisel juhul lisatakse eesmärgiks vastav URL aadress, mis kuvatakse soovitud tegevuse toime panemisel.

Lehel viibitud aeg võib olla eesmärgiks, kui kodulehel on palju sisu, nt kui tegu on uudisteväljaandega, sul on aktiivne blogi rubriik vm. Lehel viibitud aeg näitab, kui haaratud on külastajad Sinu kodulehe sisust. Praktika on näidanud, et külastajad, kes sooritavad päringu või täidavad mõne muu eesmärgi, on lehel kauem kui külastaja, kes ei soorita mingit tegevust.

Vaadatud lehtede arvu kasutatakse sageli koos lehel viibitud ajaga. Selliselt määratakse, milline külastaja on nö põhjalik külastaja, kes on tundnud Su lehe vastu rohkem huvi.

Events ehk sündmuste määramine eesmärgiks aitab jälgida mingit kindlat elementi lehel, näiteks millised reklaamid toimivad paremini, kas kodulehel olevat videot vaadatakse jne.

Konversioon

Seatud eesmärkide täitmist jälgitakse konversiooniga (Conversion). Konversioon näitab kui suur hulk külastajatest on saanud klientideks või täitnud kodulehel seatud eesmärgi. Konversiooni soovitud määr on valdkonniti väga erinev kuid keskmiseks tulemuseks võib lugeda 2-5% ehk näiteks 1000 külastaja peale tehakse 20-50 soovitud tegevust. Sõltub jällegi seatud eesmärgist, ajaline eesmärk ja vaadatud lehtede arv ei ole võrreldavad saadetud päringutega. Konversiooni puhul jälgi lisaks külastuse allikat, märksõnu jne, mis näitab, millised turunduskanalid ja märksõnad toovad enim tulemusi.

NB! Määra igale goalile rahaline väärtus, mis aitab jälgida nt lehe ja külastuse väärtusi.

Jälgi kampaaniaid

Kampaaniate jälgimine aitab saada ülevaadet, millistest allikatest ja millistest linkidest tulevad külastused. Lisaks koonduvad jälgimiskoodiga URL-id Analyticsis ühte kohta – Campaigns alla, kus on võimalik saada ülevaade kampaaniate efektiivsusest. Kampaania ei tähenda ilmtingimata bännerit kuskil veebikeskkonnas või maandumislehte. Kampaania võib olla ka Facebook’i postitatud link, uudiskirja lisatud link vm. Kampaaniat on võimalik jälgida spetsiaalse jälgimiskoodi abil, mida saab lisada URL builderi abil.

NB! Jälgimiskoodi lisades arvesta, et kood võib katki teha Facebook Like nupu, mis võib olla probleem, kui kogud nt blogi postitustele like.

Jälgi Event’e

Event tracking ehk sündmuste jälgimine on võimas vahend Google Analytics’i poolt, mis võimaldab jälgida näiteks:

  • Kui palju külastajaid laadis alla sinu e-raamatu
  • Millised registreerimisvormid töötavad paremini
  • Kas kodulehele lisatud videot on vaadatud
  • Kas kodulehel olevat flash mängu mängitakse

Lisaks on võimalik event’e seadistada goalideks, mis aitab paremini jälgida event’ide täitmist ning võrrelda neid erinevate väärtustega.

Event’ide jälgimiseks on vajalik koodi sisestamine URL aadressi lõppu. Rohkem infot selle kohta leiab Google Developers keskusest.

Multi-Channel Funnels

Kui konversioon näitab, milliselt lehelt täideti eesmärk, siis Multi-Channel Funnels näitab külastaja teekonna päringu, ostu sooritamise vm eesmärgi täitmiseni ehk kuidas erinevad kanalid mõjutavad konversiooni. Top conversion paths illustreerib populaarsemate külastuste teekonnad, mille järgi saad analüüsida keskmist külastaja käitumist lehel. Path length näitab tegevuste hulka enne konversiooni ja Time lag aitab mõõta eesmärgi täitmiseks kuluvat aega.

Näide: külastaja on tulnud Sinu kodulehele läbi Facebook’i lingi, mis registreeritakse sotsiaalmeedia külastusena. Järgmine kord tuleb sama külastaja lehele läbi otsingumootori otsides Sinu valdkonna kohta infot. Kolmas külastus on otse, mis tähendab, et kasutaja teab juba Sinu olemasolust ning on tulnud Sinu lehele kindlat infot otsima. Kolmanda külastuse tulemusena kasutaja ostis. Sellega on kaardistatud külastaja teekond eesmärgi täitmiseni.

Vaadates ainult viimast külastust saab kogu au endale otseliiklus, kuigi tegelikult oli tarbija teekond eesmärgi täitmiseni pikem. Multi-Channel Funnels abil saad ülevaate kasutaja tegelikust teekonnast viimase 30 päeva vältel.

Kohandatud Dashboard

Dashboard funktsioon võimaldab kasutajal saada kiire ülevaate kontol toimuvast. Vana Google Analytics versiooniga sai luua vaid ühe dashboard’i profiili kohta. Uues versioonis on dashboard’ide arv profiili kohta kuni 20.

Kohandatud dashboard’i loomiseks mine vasakul menüüribal >Dashboards > +New Dashboard.

Valikus on täiesti tühi leht või standardraportitega valik, mõlemat on võimalik kohandada vastavalt kasutaja vajadustele. Widgetitega saab lisada raporteid valitud visuaali kujul:

widgets

Loo iga olulise teema kohta 1 dashboard, mis annab kiire ülevaate, nt eraldi Event’ide dashboard, konversioonid, külastajate ülevaade, külastuste allikad jne. Alustuseks lae alla SimplyBusiness koostatud custom dashboard, selleks veendu, et oled oma Google Analytics’i kontole sisse logitud ja vajuta antud lingi ülaosas olevale nupule „import this dashboard into your google analytics account“. Rohkem näiteid custom dashboard’idest võib leida seomoz artiklist.

NB! Uues Google Analytics’i versioonis on võimalik dashboard’ile lisada ka Real-Time andmeid.

Intelligence Events

Olenemata analüütika jälgimise tihedusest võib teinekord mõni oluline sündmus jääda märkamata enne, kui on liiga hilja. Selle vältimiseks on Google Analytics’il funktsioon Intelligence Events, mis aitab jälgida ebatavalisi sündmusi Sinu kodulehel. Seadistades custom alerte saadetakse Sulle e-mailile teade, kui lehel toimub mõni oluline muutus, näiteks langeb külastus määratud % võrra, tehakse oluliselt rohkem päringuid, bounce rate suureneb vm. Hoiatust saab määrata vastavalt tingimustele:

  • Vähem kui
  • Rohkem kui
  • Vähenenud rohkem kui
  • Suurenenud rohkem kui
  • Vähenenud rohkem kui (protsendiliselt)
  • Suurenenud rohkem kui (protsendiliselt)

Näiteks:

custom alert

Sellise alerdi puhul saadetakse teade, kui üldine külastuste arv võrreldes eelmise nädala sama päevaga on vähenenud rohkem kui 5%.

Vaata rohkem näiteid, milliseid custom alerte luua Lunametrics blogist.

Real-Time reports

Real-Time aitab jälgida lehel toimuvat reaalajas. Selle raporti jälgimine annab kohese hinnangu Sinu turundustegevusele, näiteks mõne kampaania lansseerimise edukusest, Facebook’i postituse efektiivsusest jm.

Kiire ülevaate saab järgmistest andmetest:

  • kui palju külastajaid on käesoleval hetkel Sinu lehel
  • uued vs korduvkülastajad
  • millisel vahelehel nad viibivad
  • millisest allikast on külastajad tulnud (+märksõnad)
  • kus riigis kasutajad elavad
  • kuidas on lehe külastused muutunud viimase 30 minuti vältel
real-time report

Viimase uuendusega lisandus Real-Time raportile veel 4 võimalust:

  • Events’ide analüüsimine
  • Külastajate allikad Desktop/Mobile(+Tablet)
  • Shortcut võimalus
  • Filtreeritud vs filtreerimata andmete võrdlus

Kokkuvõte

Google Analytics annab palju põhjalikumat informatsiooni kui külastuste arv, külastajate demograafia, vaadatud lehtede arv jm. Tundes Analytics’i lisafunktsioone on võimalik saada põhjalik ülevaade kodulehe ja turunduskanalite tegelikust toimivusest. Rakendades nimetatud funktsioone muudad oma kodulehe analüüsi oluliselt efektiivsemaks, mis võimalda teha põhjendatud tulevikuotsuseid.

Teksti esialgne autor on Jaanika Kivilo.

Kui analüütika haldamine on Sinu ettevõtte jaoks liiga aeganõudev või keeruline, telli Google Analytics teenus WSI spetsialistidelt!

Võta meiega ühendust telefonil 6 888 098, kirjuta kontakt@wsionline.ee või saada päring.

Google

Vaata kõiki postitusi

© 2016 Kõik õigused kaitstud. Oleme iseseisvalt tegutsev ja õigusi omav WSI frantsiisiäri.