7 maandumislehe elementi, mis toovad rohkem päringuid

7 maandumislehe elementi, mis toovad rohkem päringuid

7 maandumislehe elementi, mis toovad rohkem päringuid

20. oktoober 2014, Egert Tüll, Kodulehed, Makstud meedia - PPC

makstud meedia strateegiaKasutad makstud reklaami ja tundub, justkui reklaamid on hästi optimeeritud, kliki hinnad on madalad ja külastusi tuleb, aga millegi pärast kodulehe konversioon on nõrk ehk inimesed ei soorita ostu ega täida päringut? Kui olukord kõlas tuttavalt, siis siin on sulle lahendus!

Kasutades erinevaid makstud reklaami võimalusi on hea ja töötav maandumisleht just see, mida sa vajad. Sa ju tead, et kodulehe avalehele ei suunata reklaamide liiklust. Ka sisulehed ei ole ideaalne reklaami sihtkoht. Üldiselt on koduleht väga mahukas ja sisaldab palju informatsiooni nii ettevõtte kui toodete ja teenuste kohta. See hajutab külastaja tähelepanu kiiresti ja enne kui sa märkad, on ta lehelt juba lahkunud.

Lahendus on teha läbimõeldud ning hea kujundusega maandumisleht, mis suunab su potentsiaalsed kliendid läbi makstud õigesse kohta. Usu mind, see on seda väärt! Järgnevalt vaatame läbi 7 punti, mille järgmisel on väga suur võimlus külastaja muuta kliendiks.

1. Pealkiri

Esimene asi, mida klient sinu kodulehele (maandumislehelejõudes näeb, on sinu põhiline pealkiri (sõnum). Mõtle see hoolikalt läbi ja tee märgatavaks. Kasuta suuremat fonti, boldi jne. Iga sõna sinu põhisõnumis on ülitähis. Fraas „Tere tulemast meie firma koduelehel“ unusta kohe ära. Kui sinu makstud reklaamis kasutatav reklaamlause ütleb „Soojad mustad kindad“, siis kindlasti pead sama fraas kõlama ka maandumislehel kõige esmase sõnumina. Kui klient otsib otsingumootoris „Soojad mustad kindad“ ja jõuab sinu lehele, kus on suurelt „Tegeleme erienvate talveriiete valmistamisega juba 20 aastat“, siis tunneb klient end eksinuna. Ära hävita potentsiaalset kliendisuhet juba esmase möödarääkimisega. Kodulehe põhisõnum peab toetama sinu makstud reklaami sõnumit. Vii see võimalikult sarnaseks või kasuta täpselt sama lauset.

Soovitus: Soojad mustad kindad meestele ja naistele makstud meedia kampaania

2. Alapealkiri

Sinu põhisõnumit tuleb kindlasti toetada sellele järgneva alapealkirjaga, millega lood lisaväärtust, olgu selleks siis mingi soodustus või lihtsalt selgitav kirjeldus. Kuna põhisõnum ei saa olla liiga pikk, siis alapealkiri on ideaalne koht, kus seda täiendada. Põhipealkirjaga näitad sa oma potensiaalsele kliendiel, et ta on õiges kohas ja alapealkirjaga on sul võimalus tekitada temas rohkem huvi. Tähtis on, et külastaja koheselt sinu lehelt ei lahkuks ja vaataks läbi kõik olulise info, mis tekitaks huvi ja viiks eesmärkide täitmiseni (konversioon). Seejuures pea meeles, et ainult hea pealkiri ja alapealkiri ei päästa sind, kui terve ülejäänud leht on halb.

Soovitus: Käed külmetavad, tule poodi. Sel nädalavahetusel kõik kindad -20%

kampaania alapealkiri

Sarnaselt peaksid läbi mõtlema ka oma reklaamtekstid. Kui inimesele kuvada peale otsingut just täpselt sellist infot, mida ta reklaamis näeb, siis on ostu võimalus oluliselt suurem. Kui kasutad oma makstud reklaamis lauset „Soojad mustad kindad -20% soodsamalt“, siis paiguta see sama tekst ka oma maandumislehele.

3. Põhipilt või video

Kahjuks ainult heast pealkirjast ei piisa. Paljud inimesed ei loe esimesena mitte teksti vaid vaatavad hoopis pilti või videot. Kui su maandumislehel pole ühtegi visuaalset elementi, siis on see lihtsalt igav ja suure tõenäosusega ei viitsi ka külastaja lehe sisusse süveneda. Ka pildi kvaliteet on oluline, kui see on udune ja/või pisike, siis ei anna see lehele midagi juurde. Kvaliteet on tähtis!

Kust siis saada seda super head pilti? Pildipangast? Mitte just kõige originaalsem lahendus, kuid parem siiski, kui pildi puudumine või halva kvaliteediga omalooming. Ideaalis kasuta professionaalset fotograafi, kes sinu toote üles pildistab. Mida realistlikum pilt, seda usaldusväärsemalt see külastajale mõjub. See on kindalti mõislik investeering, mida saad ära kasutada ka üldises turunduses näiteks jaga pilti ka sotsiaalmeedias ja uudiskirjas.

Näiteks: Facebook’is töötavad pildi ja video postitused oluliselt paremini kui tavalised tekstpositused. Visuaal on tähtis.

reklaamikampaania pilt

4. Kirjelduse ala

See on nüüd koht, kus luua tulevase kliendi silmis usaldus, nt „Tegutseme juba 20 aastat“. Eelkõige võiks seda ala kasutada konkreetse toote detailsemaks kirjeldamiseks ja selgitamaks, miks just sina oled parim müüa. Too välja oma toote või teenuse põhiline kasu ja erinevus teiste sarnaste toodete müüjatega. Samas ära üle pinguta „Meie kindad on kõige soojemad ja kindlasti maailma parima disainiga. Osta kohe ja sa ei kahetse. Parim hind.“ Ära anna tühje lubadusi ega too välja eeliseid, mida sa ei saa tõestada.

Soovitus: Meie kvaliteetsest materjalist pehmed kindad hoiavad su käed soojad ka -15 kraadi juures. Tule meie poodi ja proovi kätte. Lai valik laba ja sõrmkindaid.

kampaania kirjeldus

5. Loetelu

Loetelus tuuakse välja 3-4 põhilist eelist ja kasu, miks on just sinu toode parim valik potensiaalsele kliendile. Lisa juurde ka paari lausega igat elementi kirjeldav osa. Jälgi hoolega sisu korrektsust ja seda läbivalt igas maandumislehe elemendis – nii põhipealkirjas, alapealkirjas, kirjelduses, loetelus jm. Kui sa ise suurem asi sõnasepp ei ole, kasuta copywriteri abi. Nagu pildi puhulgi ei ole iga pilt hea, siis sama kehtib ka teksti puhul. Halvasti kirjutatud tekst, mis on kummalise struktuuriga, sisulise läbi mõtlemata ja kirjavigade, jätab sinust ebaprofessionaalse mulje ja peletab külastaja kiiresti minema.

kampaania maandumisleht

6. Kliendid räägivad

Kui toote või teenuse eelised ja omadused on kirja saanud, siis nüüd on aeg lasta teistel ennast kiita. Reaalsete inimeste tagasiside, kes on kasutanud sinu toodet/teenust mõjub usaldusväärselt ja julgustab ka teisi ostma. Piisab 2-3 kommentaarist, pole mõtet üle pingutada.

Kuidas saada tagasisidet? Selleks on mitmeid võimalusi..

  • saada kliendile kiri – palu personaalset tagasisidet sinu toote või teenuse kohta;
  • ole sotsiaalmeedias aktiivne – asjalike nõuannete jagamine toob klientide tagasiside sinuni ilma küsimata;
  • kommentaari kastid kodulehel toote, blogi, vms juures – jällegi võimalus kliendil ise otsustada, kas ta soovib oma arvamust avaldada või mitte. Oma algatusel jagatud tagasiside on suure tõenäosusega adekvaatsem kui seda temalt ise paludes

Kulukam viis on teha tagasisidest video. Nagu näiteks Unbounce (http://unbounce.com/). Nemad testisid oma lehel, kuidas toimib tavaline tagasiside vs video tagasiside. Ja tulemus? Video tagasiside tõi 25% rohkem konversioone. Investeering heasse videosse on küll kulukas ja aeganõudev, aga sellega kaasnev lisaväärtus on seda väärt.

Soovitus: Leia õige viis kliendilt tagasiside saamiseks ja kasuta seda uhkusega

kampaania tagasiside

 

7. CTA

Igal maandumislehel peab olema kindel eesmärk. Olgu selleks toote müüminekliendibaasi kasvataminetasuta materjalide jagamine või midagi muud. Tähis on see, et sinu sõnum oleks selgelt esile toodud ja korrektselt väljendatud.

Mõtle enda jaoks läbi 2 väga olulist asja:

  • miks inimene peaks ühte või teist tegevust sinu lehele tegema?
  • mis juhtub, kui ta sinu CTA nuppu vajutab või vormi täiedab?

Kui külastaja ei saa täpselt aru, mida ta maandumislehel tegema peab, siis jääb ka konversioon siinkohal olemata.

kampaania cta

Nupp

Kõige olulisem, et CTA nupp näeks päriselt välja nagu nupp, mitte mingi tavaline tekst, millel on lihtsalt taust taga. Hea nupu disainimiseks on mitmeid võimalusi: kumerad nurgad, suunavad nooled, hover effektid jne. Tee see silmapaistavaks! Ära unusta, et CTA tekst olgu konkreetne ja kaasahaarav.

Head valikud: „Lae alla hooldusjuhised“, „Soovin tasuta e-raamatut“ – saab koheselt aru millega on tegemist. Annab külastajale põhjuse nupule klikkamiseks.

Halvad valikud: „Read more“, Click here“ – ütlevad vähe ega tekita huvi.

CTA nupule vajutamist saab motiveerida lisakirjelduse abil. Anna külastajale põhjus, miks ta peaks nupule vajutama ja mis juhtuma hakkab, kui ta seda teeb. Mida läbipaistvam on kogu info, seda rohkem usaldust tekitad ning mida selgem on CTA sõnum, seda rohkem on lootust, et keegi sinna klikkab.

Vorm

Kui soovid, et klient täidaks sinu soovitud vormi, on oluline kõik väljad hoolikalt läbi mõelda. Kas tema sugu või sünnipäev on ikka sinu jaoks vajalik info? Vormide juures on kõige olulisem lihtsus. Proovi võimalikult väheste väljadega saada kätte minimaalne info, mida sul ühe potentsiaalse kliendi kohta vaja on. Kõik muu saad hiljem juba vajadusel täpsustada. Kui vormis on kümnest väljast kolm kohustuslikud, siis juba selle vormi pikkus peletab paljud ära. Tõsi on, et mõnikord on vaja paratamatult rohkem infot. Sel juhul külastaja andestab vormi pikkuse. Ei saa saata pakki, kui sa ei tea kuhu seda saata. Loogiline.

Liiga lühike vorm (1-2 välja) võib jätta spämi mulje, liiga pikk (10+ välja) jätab tunde, et selle täitmine võtab aega terve igavikku. Eriti ebamugav on kui kasutatakse rippmenüüd, kus ei pruugi olla kõiki soovitud valikuid ja valik „jäta tühjaks“ või „muu“ ei ole üldse olemas.

Ühegi vormi nupu nimi ei tohiks olla „Submit“. No päriselt, kas sina vajutaksid sinna? See ei ütle kliendile midagi ja kui vormi kirjeldus on nõrk, siis selle täitmise % on nulli lähedane.

Mõned vihjed: „order now“, „get your free PDF“, „ 30 days free traial

Kokkuvõte

Kui sa ei soovi oma makstud reklaami raha tuulde visata, siis tee endale üks korralik ja töötav maandumisleht. Kirjuta sinna turunduslikult läbimõeldud ja kvaliteetne sisu. Ära unusta, et iga maandumislehe detail mängib suurt rolli liidi muutmisel kliendiks.

7 olulist asja korraliku maandumislehe jaoks:

  • Pealkiri
  • Alapealkiri
  • Põhipilt või video
  • Kirjelduse ala
  • Bulletlist
  • Kliendid räägivad
  • CTA

Selleks et teada saada, milline sõnum töötab kõige paremini, tuleks teha A/B testimist. Katseta erienvaid pealkirju, pilte (video), vormi pikkuseid jne. Testimist ei ole kunagi liiga palju – alati saab paremini. Leia endale see kõige parem layout ja hakka raha teenima! AB testimisest räägin lähemalt oma järgmises blogis.

Vaata kõiki postitusi

© 2016 Kõik õigused kaitstud. Oleme iseseisvalt tegutsev ja õigusi omav WSI frantsiisiäri.