7 küsimust ja vastust efektiivse e-posti turunduse tegemiseks

7 küsimust ja vastust efektiivse e-posti turunduse tegemiseks

7 küsimust ja vastust efektiivse e-posti turunduse tegemiseks

22. august 2016, Kristjan-Paul Raude, E-posti turundus, Turunduse automatiseerimine

Paljud arvavad, et e-kirjad on möödanik. See on vale arusaam. Kui palju vaadatakse päevas ajalehti, telerit, sotsiaalmeediakeskkondi? Kui palju aga kontrollitakse e-posti? Ka nutitelefonide levik on e-posti sagedasele kontrollimisele ainult kaasa aidanud. Enamikele meist tuleb päeva jooksul aga väga palju e-kirju ja selleks, et sinu saadetud reklaamkiri ka avataks ja seal olevatel linkidel klikitaks, peab kirja sisu olema kvaliteetne ja lugejat kõnetama. Kuidas seda saavutada?

Geeniuse Veebimajutuse blogi on viimasel nädalal e-posti turunduse teemat põhjalikumalt käsitlenud ja selle tarvis intervjueeriti ka WSI Online’i tegevjuhti ja strateegi Kristjan-Paul Raudet. Toome täismahus intervjuu ka oma blogi lugejateni.

Mis on esimene küsimus, mida peaks turundaja endalt küsima, enne kui saadab e-posti teel välja reklaamkirja?

​Miks ma seda teen ja kellele ma selle suunan? Mis on see, mis paneb saajat seda kirja avama ning läbiklikkama (click through)?

Millised on suurimad vead, mida e-posti turunduse juures tegema kiputakse?

Esimene viga on see, et e-posti turundust mõistetakse valesti. E-posti turundus ei ole spämm, see on loaturundus ja selle all mõistetakse oma kontaktibaasi kogumist ning nendega e-posti teel kommunikatsiooni.

Teine viga on see, kui seda ei kasutata. E-posti turundus on kindlasti üks soodsamaid kommunikatsiooni kanaleid.

Kolmas tüüpiline viga on see, kui sellest mõeldakse stiilis „saadan müügipakkumise välja kogu kontaktibaasile”. Ei kasutata ära segmenteerimise ja vastavalt sellele erinevate sõnumite saatmise võimalusi (tarbija ei soovi pidevalt ainult müügipakkumisi saada).

Mis on e-posti teel turundamise eelised näiteks lendlehtede, SMS-ide või Facebooki kampaania ees?

Lendlehed ja Facebooki kampaania on suure tõenäosusega tehtud brändingu või kontaktide korjamise (k.a müügi saamise) eesmärgil. E-posti turundus on SMS-turundusega suhteliselt sarnase põhimõttega. Suurimad e-posti turunduse eelised:

  1. täpselt mõõdetav kontakti põhiselt,

  2. täpselt sihitud vastavalt kogutud andmetele andmebaasis,

  3. (eelis SMS-i ees) võimalus kasutada visuaale, mis aitavad informatsiooni paremini tarbida.

Millised on puudujäägid võrreldes eelnimetatud lahendustega?

E-posti turundus ehk loaturundus ei ole hea viis uute kontaktide kogumiseks. See on hea moodus eelkõige olemasolevate kontaktide kommunikatsiooni juhtimiseks. Kui kampaania eesmärk on koguda uusi kontakte, siis e-posti turundus ei ole selle täitmiseks sobiv kanal.

Kas hakkame jõudma aega, kus e-kirjad hakkavad ajale jalgu jääma ning muud kanalid on muutunud efektiivsemateks?

Turunduse automatiseerimine

​Vastupidi – oleme jõudnud aega, kus e-kirjade saatmise võimalused tänu tehnoloogi arengule on turundajale kättesaadavaks teinud täiesti uued võimalused. Turunduse automatiseerimine on üks võimalustest. Sõltuvalt sellest, kuidas on kontaktibaas segmenteeritud ning mida kontaktid e-kirjaga teevad (loevad, klikivad jne), luuakse vastavad reeglid, mida selle kontaktiga edasi tehakse (nt automaatne teavitus müügimehele, saadetakse automaatne müügikiri jne).

Oma kontaktibaasi kogumine ja selle oskuslik haldamine on kindlasti parim ja soodsaim turunduse taktikaid.

Milline peaks välja nägema hea turunduslik e-kiri (näiteks peaks olema tervitus, aga kindlasti ei tohi olla slängi, ning muud säärased infokillud)?

​Hea turunduslik e-kiri on väärtust pakkuv. Neid tuleb näiteks ettevõtte juhile võib-olla päevas sadu. Miks on sinu e-kiri just see, mida ta peab avama ja läbiklikkama? E-kirjal peab olema väga selge eesmärk ja see ei oea alati olema müügipakkumine. See võib olla püsiklientidele näiteks väärtusliku informatsiooni jagamine. Släng või mitte, pildid või mitte, palju disaini vs. lihtne HTML tekst – siin kindlat reeglit ei ole. Pigem testida ja vaadata, mis paremini sinu valdkonnas töötab.

Kas oskate näitena tuua mõne reaalse hea või halva e-posti teel saadetud turunduskirja, koos väikese selgitusega?

Hea näite toomine võib olla eksitav, kuna „üks e-kiri kõigile” ei ole see, mida soovitan. Toon välja enesekontrolli punktid, mida enne e-kirja väljasaatmist tasub üle vaadata:

  1. Kas e-kiri on mõeldud konkreetsele segmendile kontaktibaasis? Näiteks müügiprotsessis olevad, püsikliendid, toote A ostnud, kategooria B ostnud jne.

  2. Kas e-kirjal on selge eesmärk? Näiteks kontaktibaasi puhastamine, bränding, müük, järelteenindus, ostujärgne tänukiri, pealemüük, ristmüük, kampaania jne.

  3. Kas e-kirjal on hea ja huvitav sisu? Sisu kirjutamisel ja koostamisel arvesta ostupersoonadega – kellele mis sõnumid korda lähevad?

  4. Kas e-kiri on personaliseeritud? Hea e-kiri ei ole ainult nimepidi tervitamine. Seal võiks olla dünaamiline sisu vastavalt segmendile, personaalsed pakkumised, personaalne info (nt pildid, tekstilõigud jne).

  5. Kas e-kiri on nutiseadmes loetav?

  6. Kas e-kirja pealkiri (subject line) on hea? See on kõige suurem määraja, kas e-kiri avatakse või mitte.

  7. Kas e-kiri on kergesti loetav ja „skännitav”? Jälgi õhuvahesid, piltide ja teksti kasutamist.

  8. Kas e-kirjas ei ole liiga palju pilte? Sõltuvalt interneti kiirusest võib piltide allalaadimine võtta väga kaua aega.

  9. Kui suunad e-kirjaga kontaktid kampaanialehele, kas see on nutiseadmele kohanduv (skaleeruv)?

  10. Testi! Testi pealkirja, sisu, sõnumit, pilte jne. Ja kui testid, siis testi ikka ühte tegurit korraga.

Hea e-posti turundus aitab sul kontaktibaasi maksimaalselt ära kasutada või selle puudumisel seda kiiresti kasvatada. Kui soovid abi või nõu, et e-posti turundus ettevõtte kasuks tööle panna, võta ühendust.

Vaata kõiki postitusi

© 2016 Kõik õigused kaitstud. Oleme iseseisvalt tegutsev ja õigusi omav WSI frantsiisiäri.