5 sisuturunduse viga, mis võib kalliks maksma minna

5 sisuturunduse viga, mis võib kalliks maksma minna

5 sisuturunduse viga, mis võib kalliks maksma minna

30. aprill 2015, Kristjan-Paul Raude, Inbound

Uues e-raamatus annavad WSI digiturunduse eksperdid ülevaate viiest enimlevinud veast, mida sisuturunduses tehakse, ja nende vältimise viisidest. Lae raamat alla siit ja loe täpsemalt!

Viga nr 1: mõtteviis, et sisuturundus ei tööta nii, nagu arvatakse

Sisuturunduse suurim müüt on uskumine, et kohe teksti lugemise järel kiirustavad inimesed ostu sooritama. Nähakse suurt vaeva, et leida suurepärase artikli idee ning see kirja panna. Artiklit loetakse huviga, kodulehe külastajate arv kasvab, aga – see ei avalda mõju müüginumbritele! Loomulikult ollakse pettunud. Tõde on aga selles, et tegelikult ollakse saavutanud edu, ent seda mõistetakse valesti.

Lahendus: ära oota, et artikli lugemisele järgneks kohe ost. Sisuturundus on pigem viis, kuidas luua suhteid oma kodulehe külastajatega, kellest hiljem saavad sinu mõtteviisi jagajad, fännid, sõbrad, kes soovitavad sind omakorda enda sõpradele.

Viga nr 2: sinu kodulehe sisu on suunatud sulle endale

Sa räägid asjadest, mis on olulised sulle, kuid vähetähtsad kliendi vaatenurgast. On eluliselt tähtis mõista, et sinu kodulehe keskmes ei saa olla sina ise, sinu firma ega sinu toode, vaid klient!

Lahendus: esimese sammuna võiksid paika panna oma unikaalse müügilubaduse (unique selling proposition, USP) ehk lihtsa vastuse küsimusele „miks ma peaksin ostma sinu, mitte sinu konkurendi käest?“. Väga paljude firmade USP on enesekeskne – „me pakume suurepärast teenindust“, „meil on parim toode“ –, kuid klient pole nii lihtsameelne, et selliseid väiteid pimesi uskuma jääda. Oma USP-d ümber sõnastades proovi ennast panna kliendi olukorda ning leida see, mis teda veenda võiks. Veel üks väike soovitus: püüa USP puhul hakkama saada vähem kui 10 sõnaga!

Viga nr 3: sa ei tea, kes on su klient või mida ta soovib

Ning kui sa seda ei tea, siis on sul raske ette kujutada ka seda, milliseid küsimusi ta esitab, milles on tema probleem ja kuidas sina teda aitadata saaksid.

Lahendus: loo endale ettekujutus ostjast, nn ostupersoona (buyer persona). Kasutades veebianalüütikat, ärilist taipu ja kogemusi klientidega suhtlemisel, pane kokku üks või mitu portreed. Ära piirdu ainult statistikaga, vaid püüa kirjeldada tõelist inimest: tema isikupärane, motivat­siooni, rahalist olukorda jne.

Viga nr 4: sa eeldad, et ei vajagi strateegiat

Sisuturunduse 5 tüüpilist viga

Levinud on hoiak, et sisuturundusega võib tegeleda siis, kui selleks parajasti aega on. Tege­likkus näitab, et hea sisu loomine nõuab hulga vaeva ning keset töönädalat selle jaoks muude asjade kõrvalt aega leida ei õnnestu. Strateegia paikapanek aitab sul turundus­tegevust korrastada ning on õigeim asi, millest alustada!

Lahendus: koosta plaan ja vii see ellu! Lühiajalises perspektiivis võib tunduda, et ilma plaani koostamata on tööd vähem. Pikas perspektiivis see nii siiski pole, plaan säästab nii sinu aega kui närve. Alustuseks mõtle, kes on sinu ostjad ja milliseid küsimusi esitavad. Seejärel pane paika, mida sa vastad, ning määra muuhulgas ära, millises vormis sa infot esitad (blogi­artikkel, infograafika, video jne), kui tihti materjal peaks ilmuma, kes selle loomisega tegelema hakkab ning milline on eelarve.

Viga nr 5: sa ei saavuta tulemusi, kui ise loobud

Sisuturundus on pikaajaline tegevus, millega ei saavutata pikaajalisi eesmärke. Kiirete tulemuste lubamine/ootamine on ebarealistlik. Paljudel firmadel on sisuturundusega tegelema hakates kõrged ootused, aga kui need kohe ei täitu, siis pettutakse ja loobutakse.

Lahendus: jää endale kindlaks. Sinu suurepärane artikkel, infograafika või video ei pälvinud piisavalt tähelepanu? Proovi uuesti! Ja pea meeles, et sisuturundus ongi pikaajaline investee­ring. Loe raamatust lisa, kuidas ennast ikka ja jälle motiveerida!

Soovid rohkem antud teemal lugeda? Lae alla WSI 14lk e-raamat “Sisuturunduse 5 tüüpilist viga”, kus kõik juba täpsemalt samm-sammult kirjas. 

Vaata kõiki postitusi

© 2016 Kõik õigused kaitstud. Oleme iseseisvalt tegutsev ja õigusi omav WSI frantsiisiäri.