5 põhielementi brändi usaldusväärsuse kasvatamisel

5 põhielementi brändi usaldusväärsuse kasvatamisel

5 põhielementi brändi usaldusväärsuse kasvatamisel

23. aprill 2015, Kristjan-Paul Raude, Inbound, Sotsiaalmeedia, Strateegia

Ilmselt tunned, et konkurents muutub järjest teravamaks. Otsingumootorid leiavad aina kiiremaid ja täpsemaid vastuseid mistahes küsimustele, ostja on oma soovidest üha paremini teadlik ning jagab sotsiaalmeedias nii positiivset kui negatiivset tagasisidet tarbitud kaupade ja teenuste kohta. See kõik ei tähenda siiski, et pead jätma oma brändi arendamise foorumite ja otsingumootorite kätte. Sul on tarvis lihtsalt paremini kasutada uue tehnoloogia võimalusi. WSI Digiturunduse videode seeria värskeim osa tutvustab viite võtmetähtsusega tegevust brändi väärtuse tõstmiseks.

1. Sisuturundus

Hästi läbimõeldud sisuturundusplaan on brändi arendamise nurgakivi, mis ühtaegu veenab tarbijaid Sinu asjatundlikkuses ning samal ajal parandab tulemust otsingumootorites.

Eduka sisuturunduse tuum kõlab uskumatult lihtsalt – ole Sina ise. Ütle ise ja otse, mida sa oma kaupade ja teenuste kohta lubada saad, ja pea sellest kinni igal pool – kodulehe avalehel, firma tutvustuses, seniste klientide soovitustes, blogiartiklites jne. Kui Sinu jutu sisu langeb kokku sellega, mida inimesed ise kogevad, siis on see kõige loomulikum viis tugeva brändi tekkimi­seks.

2. Turundamine sotsiaalmeedias

Sinu või Sinu ettevõtte usaldusväärsus sõltub suurel määral kohaolust sotsiaalmeedias. Sealse tegevuse pidev jälgimine annab võimaluse otsekohe vastata negatiivsetele kommentaaridele ja/või võimen­da­da positiivset tagasisidet.

Ühes oma varasemas loos rääkisime, kuidas iga neljas Facebooki ja Twitteri kasutaja ootab, et tema kaebusele vastataks sotsiaalmeedias ühe tunni jooksul. Isegi kui kaebus tundub Sulle tühine või ülekohtune, kasuta võimalust olukorda selgitada nii kiiresti kui võimalik – see on parim viis vältida olukordi, kus väikesest asjast pääseb veerema pall, mis kasvab suureks skandaaliks.

Kohaolek sotsiaalmeedias pole midagi muud kui avalike suhete (PR) haldamine reaalajas. Tasub hankida teadmisi ja kogemusi, kuidas seda protsessi juhtida.

3. Videoturundus

Video on suurepärane võimalus, kuidas tutvustada oma sisu haaraval ja meeldejääval viisil, lisaks mõjub see sõbralikult ning hõlbustab inimliku kontakti loomist (vt järgmist punkti). Mida isiklikumat konktakti vaatajaga soovid, seda paremini pead enne läbi mõtlema, kas see, mida Sina näidata tahad, on ikka see, mida tema ootab.

4. Personaalne lähenemine

E-kirjade, kodulehe ja sotsiaalmeedia abil saad Sa viia õige sõnumi õige inimeseni õigel hetkel. Sobiva CRM või turundustehnoloogiaga saad suunata täpseid sõnumeid täpsele sihtgrupile, kasutades kliendi isiklikke andmeid, mille töötlemiseks klient Sulle nõusoleku on andnud. See on parim viis, kuidas panna klient tundma, et just tema soovid on sul pakkumist tehes silme ees ning et Sinu toode vastab täpselt sellele, mida tema saada loodab.

5. Maineturundus

Ära lase foorumitel ja kommentaariumidel omavoliliselt kujundada arvamust Sinu tootest või teenusest. Pelgalt jälgimisest on vähe, Sul on vaja aktiivselt sekkuda – avalda ülevaateid (review), kasulike tulemustega uuringuid, rahulolevate kasutajate arvamusi jne. Täna kiitvate hinnangute jagajaid ning selgita välja, mis põhjustas rahulolematu kommentaari.

Kokkuvõte: mitmekülgse ja ausa sisu kaudu saad Sa suunata klienti ostutsükli ühelt astmelt teisele ning pöörata enda kasuks nii kiitvad kui kriitilised kommentaarid.

 

Soovid rohkem lugeda sisuturundusest? Lae alla WSI e-raamat teemal “Sisuturunduse 5 tüüpilist viga”.

Vaata kõiki postitusi

© 2016 Kõik õigused kaitstud. Oleme iseseisvalt tegutsev ja õigusi omav WSI frantsiisiäri.