5 olulist trendi veebiarenduses 2017. aastal

03.02.2017 / Kristjan Raude

Mis aastal on valminud sinu veebileht? Või millal uuendasid viimati selle välimust? Veebiarenduse valdkond areneb väga kiiresti ning veel mõni aastat tagasi populaarne lahendus ei pruugi täna enam soovitud tulemusi anda. Ka meie oleme WSI Online’i kodulehte korduvalt ümber teinud, viimati alles mõni kuu tagasi. Kuidas saada aga aru, et sinu veebileht vajab värskendamist? Abiks on 5 olulist veebiarenduse suunda.

1. Koduleht peab kohanduma nutiseadmete ekraanidele

Kõikjal maailmas kasvab nutiseadmete hulk ja kasutamine. Eelmise aasta seisuga oli maailmas juba üle 2,5 miljardi nutitelefoni kasutaja (Internet Trends 2016). See tähendab, et pea igal hetkel võib potentsiaalne või olemasolev klient taskust nutiseadme välja võtta, et sinu ettevõtte tegutsemisvaldkonna toodete või teenuste kohta infot otsida. Kas sinu veebileht on selleks valmis ja kohandub nutiekraanile? Eriti suurt rolli mängib mobiilisõbralikkus veel asukohapõhiste äride puhul, sest infot restoranide, autopesulate, kaupluste jms kohta otsitakse just tihtipeale teel olles. Ja mis meil siis kaasas on? Ikka nutitelefon.

Sisu kui vesi
Illustraator Stéphanie Walter pour Alsacréations, allikas

Veebilehe skaleeruvusest samm edasi on „mobiil esimesena” lähenemine. Mobile first lahenduse väljatöötamisel alustatakse nutitelefoni jaoks parima võimaliku veebilehe loomisest ning alles seejärel tehakse arvutiekraanile sobiv versioon.

Skaleeruvus ehk sisu kohandumine on mõjuvägev ka konkurentidega Google’i otsingupositsioonide pärast võisteldes. Põhjus selleks on lihtne – kuna juba rohkem kui pooled internetiotsingutest tehakse nutitelefoniga, eelistab Google ka veebilehti, mis pakuvad parimat kasutajamugavust nutiseadmete kasutajatele. Ühtekokku võtab Google samasisulisi kodulehti võrreldes arvesse veel sadu faktoreid, millest üks tähtsamaid on ka järgmine punkt, veebilehe laadimise kiirus.

2. Veebilehtede avanemise kiirus on määrava tähtsusega

Kodulehe kiirust ei hinda ainult Google’i robotid, vaid ka kõik veebilehe külastajad. Veebilehe laadimise aeg on üks olulisemaid põhjuseid, miks lehe külastajad lahkuvad. Uuringud on näidanud, et lausa üle poole kodulehe külastajatest lähevad ära lehelt, mille laadimine võtab aega üle 3 sekundi. Amazon leidis, et iga sekundilise viivitusega langes konversioonimäär ehk soovitud tegevuste sooritamine kodulehel lausa 7%. Kiiresti avanev veebileht aitab sul saavutada häid tulemusi igas valdkonnas: kõrgemad positsioonid Google’is, parem kasutajakogemus ja rohkem päringuid.

Oma veebilehe kiirust saad testida näiteks lehel Pingdom. Rakendus võrdleb sinu veebilehte teiste testitud saitidega ning näitab ka ära, millised elemendid su kodulehe laadimise kiirust enim mõjutavad.

Kui veebilehe kiirus ja erinevatele ekraani suurustele kohandumine on paljuski tehniline, siis kindlasti ei saa trendidest rääkides üle ega ümber ka sisulisest poolest ehk tekstidest ja piltidest.

3. Tekstid ja pildid veebilehel on ääretult olulised

Kõige olulisem sisu veebilehel turundajate hinnangul

Ehk oled märganud, et veebidisaini protsessis pannakse teksti ja piltide kohale tavaliselt n-ö kohahoidjad ehk mis tahes tekst ja pildid. Parimate tulemuste saamiseks ei ole aga mõistlik tekstidele ja piltidele mõelda kui millelegi, mis tehakse kõige lõpus. Ehk siis kõigepealt pane paika sõnum, mida soovid edastada, ja alles sellest sõnumist lähtuvalt loo disain. Üks värskemaid kinnitusi sellele väitele on HubSpoti test 2016. aasta lõpust. Eksperimendi tulemused näitasid, et teksti kirjutamine enne disaini tegemist tõi kaasa 20% kõrgema konversioonimäära.

Kõige olulisemaks sisuks kodulehel hindas 2016. aastal 38% turundajatest blogiartikleid (2016 Social Media Marketing Industry Report). Järgnesid joonised, pildid jm visuaalid (37%), videod (21%), live videod (2%) ning podcast’id (2%). Mida me siit järeldada saame? Et tekstid, pildid ja blogimoodul uuele kodulehele hästi sobituksid, on oluline neile mõelda juba disaini faasis.

4. Paremini töötavad ettevõte enda pildid

Ometi ei piisa vaid teadmisest, kui tooniandvad pildid olla võivad. Sageli minnakse ajapuuduses lihtsama vastupanu teed ehk jäetakse fotod teksti juurde üldse panemata või võetakse üks esimestest variantidest pildipangas. Sobivate fotode tegemine, leidmine või soetamine võtab aega ning seejuures näitab praktika, et fotod pildipankadest võivad olla juba kaugelt äratuntavad. See ei tähenda, et pilte sellistest baasidest ei võiks üldse kasutada, kuid üldjuhul ei anna nad sama head tulemust kui spetsiaalselt ettevõtte jaoks tehtud pildid. 

Ehedad fotod

Milliseid võimalusi fotode tegemiseks veel on? Siinkohal tasub meelde tuletada, et alati ei pea fotod isegi väga professionaalsed olema, vaid rohkem loeb emotsioon. Näiteks saad fotoaparaadi puudumisel pilte klõpsida ka nutitelefoniga ning Canva tööriista abil kollaaže ja bännereid teha. Kui otsustad aga siiski pildipangas pakutava kasuks, vaata läbi Micah Coheni ja Liz Bedori soovitused ehedate piltide valimiseks ettekandest „How to Choose Authentic Photos”.

Kuidas valida ehedaid pilte sisuturunduses

5. Liikuvad pildid avalehel ei ole klikkide saamiseks efektiivsed

Olles sobivad pildid välja valinud ja tekstid valmis kirjutanud, mängib suurt rolli ka nende esitlemine. Veel mõni aasta tagasi oli üpris levinud lahendus tähtsa informatsiooni presenteerimiseks esilehele panna mitmest pildist koosnev liugur (inglise keeles slider), mille iga pilt viis klikkimisel ettevõttele olulise teenuse või toote lehele. Ka siinkirjutaja on aastaid tagasi slider’iga veebilehti loonud – oli see ju tollal levinud praktika ning vastuvaidlev statistika veel silma ei jäänud.

Liuguri esialgne idee seisnes selles, et inimesed klikivad pilte edasi ja saavad olulisemast infost kiirelt ülevaate. Kas see toimib nii ka praktikas? Kahjuks mitte. Juba 2013. aastal näitasid uuringud on, et viieosalisel slider’il klikib vaid 1% kõigist veebilehe külastajatest. Ja sellest üliväiksest osast 89% esimesele pildile. Vaid keskmiselt 1 inimene 5000-st klikib kolmandale pildile. Seega – kui kasutad esilehel liugureid, et külastajaid toodete või teenuste lehtedele edasi suunata, on 2017. aastal tagumine aeg uuele lähenemisele mõtlema hakata.

Kokkuvõte

Uut veebilehte tehes või vana värskendades on olulisteks märksõnadeks mobiilisõbralikkus ja kiirus. Vähem tähtis pole sisu ehk tekstid ja pildid. Sisu tasub luua lehele võimalikult varakult, et kodulehele unikaalse välimuse andja need disainiga sobitada saaks. Pildid on heaks vahendiks, et luua emotsiooni ning üldjuhul tekitavad rohkem usaldust ettevõtte enda fotod.

Kui oled parasjagu uut veebilehte tellimas või soovid olemasolevat täiendada, pakume meeleldi oma abi. Võta ühendust ja jagame ideid ning mõtteid.

Lisalugemist: „Kas Google’i uuendus ohustab sinu veebilehe leitavust?”

Teksti esialgne autor on Tuuli Vahtra.

UUS turundussaade IMPACT 80/20!

31. mail lansseeriti Eesti esimene audiovisuaalne turundussaade IMPACT 80/20, mille eesmärk on olla inspiratsiooniks kõikidele turundus- ja ettevõtlushuvilistele. Saate teise osa külaliseks oli Jorma Laiapea, kes on TransferWise’i klienditeenindusjuht. Loe saatest kokkuvõtet!

LOE KOKKUVÕTET!

©2017 WWW Marketing OÜ