5 Inbound nõuannet klientide paremaks kaasamiseks

5 Inbound nõuannet klientide paremaks kaasamiseks

5 Inbound nõuannet klientide paremaks kaasamiseks

09. oktoober 2015, Tuuli Vahtra, Inbound, SEO

Eestis on Inbound turundus uus mõiste, kuid ookeani taga lööb see integreeritud digiturunduse metoodika ingliskeelse nimega Inbound Marketing laineid juba mitu aastat. Iga-aastaselt toimub ka mitme tuhande osalejaga INBOUND konverents. Inbound põhimõtetega tutvujad hakkavad tavaliselt koheselt selle pooldajateks, mistõttu uue lähenemise mahategijad seda lausa kultuseks nimetavad. Meie kirjeldame Inbound turundusmetoodikat aga täpselt nii, nagu see on: strateegia ja kontseptsioon, mis toob pikaajalised ja järjepidevad tulemused.

Inbound turunduse teooria on lihtne. Praegusel internetiajastul meeldib inimestele ise oma probleemidele lahendusi otsida. Kuigi potentsiaalsed kliendid ei tule oma küsimustega tavaliselt otse sinu ettevõtte juurde, ei tähenda see, et sa ei võiks oma kodulehel või sotsiaalmeedia kontol vastuseid pakkuda. Google’ist või teisi kanaleid pidi sinu jagatud kasuliku infoni jõudes ei ole potentsiaalsed kliendid mitte ainult tänulikud, vaid jätavad sind ka meelde.

Inbound metoodika aitab sul välja paista, sest klientide probleeme lahendades sa tõesti aitad neid, mitte ei suru neile müüki peale. Kui saavutad kvaliteetset sisu luues ettevõtte tegutsemisvaldkonnas eksperdi maine, tulevad abi saanud inimesed ka tulevikus oma probleemidega sinu juurde – ning lõpuks ostavad sult ka teenuse või toote.

inbound turundus vs traditsiooniline turundus

Õigesti kasutatud Inbound digiturundusega kaasnev tuntus ja võidetud usaldus on enneolematud. Kuidas selle uue lähenemisega potentsiaalseid kliente paremini kaasata ja nii Inbound turundusest maksimaalset kasu saada?

1. Loo ostupersoonad

Kui sa ei tea, kes on su klient, siis on sul ka raske ette kujutada, milliseid küsimusi ta esitab või milliseid tema probleeme saaksid aidata lahendada.

ostupersoonad

Meile kõigile meeldivad erinevad asjad ja sama kehtib ka meie klientide kohta. Näe oma kliente kui isikuid spetsiifiliste vajaduste ja soovidega. Mida paremini sa mõistad, mille üle kliendid kõige rohkem pead murravad ja mis põhjustel nad su tooteid või teenuseid ostavad, seda tõenäolisemalt õnnestub sul neile ka turundada ja müüa.

Ostupersoona ingliskeelse nimetusega buyer persona on üksikasjalik portree, mis annab ettekujutuse tüüpilise kliendi elustiilist, põhilistest probleemidest ja ka sellest, mida ta mõtleb ja tunneb enne ostu sooritamist. Sinu ettevõttel on tavaliselt rohkem kui üks ostupersoona. Loe teema kohta lähemalt siit: Saa tuttavaks: Sinu klient!

2. Paku väärtust vastavalt klienditeekonnale

Tänapäeval on müügi tegemine rohkem maraton kui sprint. Tuleb arvestada, et klienditeekonna (teadvustav > kaalutlev > otsustav) erinevates etappides on kliendi käitumine, infovajadus, sobivad märksõnad ja sisu tüüp erinevad. Teadvustavas faasis saadakse aru probleemist, kaalutlevas astmes otsitakse probleemile aktiivselt lahendusi ning viimasena võetakse vastu otsus, kuidas probleemi lahendada.

Mida kaugemale potentsiaalne ostusooritaja oma teekonnal jõuab, seda spetsiifilisemat informatsiooni ta vajab. Esimestes faasides toimub rohkem kliendi harimine: mis probleem on ja kuidas seda lahendada; viimases etapis on aga ettevõttel vaja astuda konkreetsemaid samme. Klient on valmis ostu tegema ja talle on vaja näidata, miks sinu toode või teenus just parimatest parim on. Otsustavasse etappi sobivad näiteks Case Study, toote või teenuse üksikasjalik kirjeldus, live demo, tasuta prooviperiood.

3. Jaga kvaliteetset informatsiooni

Kvaliteetne sisu ja selle õnnestunud levitamine on Inbound turunduse võtmeks. Mida rohkem sa läbimõeldud ja ostupersoonadele suunatud sisu lood, seda enam potentsiaalseid kliente sa ligi tõmbad. Kvaliteetset sisu, mis vastab küsimustele ja lahendab probleeme, jagatakse heameelega ka oma sõprade ja tuttavatega. Nii võidad potentsiaalsete klientide usalduse ja jääd meelde kui valdkonna asjatundja.

Kui lood regulaarselt uut ja kvaliteetset sisuon sul võimalik lugejatelt vastutasuks informatsiooni küsida. Näiteks vahetad tasuta e-raamatu nende e-posti aadressi ja ametinimetuse vastu. Mida rohkem andmeid sul kontaktide kohta on, seda personaalsemaid turundussõnumeid neile saata saad. Samuti võimaldab lisainformatsioon sul ostupersoonasid täiendada – kõik töötab omavahel koostöös.

4. Saa kontaktandmed maandumislehega

Selleks, et kodulehel avaldatud sisu täidaks eesmärki ja suunaks potentsiaalse kliendi oma kontaktandmeid jagama või mingit muud soovitud tegevust tegema, on Inbound turunduse lahutamatuks osaks maandumislehed. Maandumislehel on tavaliselt vaid üks tegevus, näiteks oma andmete sisestamine tasuta e-raamatu saamiseks. Et külastaja soovitud tegevuse teeks, on head maandumislehed lihtsad ning neilt on eemaldatud kogu segav informatsioon (näiteks kodulehe menüü). Loe maandumislehtede kohta lähemalt siit: Maandumisleht – mis, milleks ja kuidas?

Inbound turundus

5. Mitmekordista oma panus tööahelatega

Klientide maandumislehtedele suunamine ja ka paljud teised tegevused on Inbound turunduses automatiseeritud. Tööahelatega saad eelnevalt loodud sisu minimaalse pingutusega järk-järgult potentsiaalse ostusooritajani viia. Heaks näiteks on automaatselt saadetavad uudiskirjad ehk autoresponder‘id, mis saadavad personaalse sõnumiga e-kirja välja kindlaks määratud ajal või intervalliga. Nii teed sa vähem tööd, samas potentsiaalsed kliendid saavad neile kasulikku informatsiooni aina juurde ja liiguvad ostu sooritamisele üha lähemale.

WSI Online on Eesti esimene Inbound turundusmetoodika rakendaja. Soovid rohkem informatsiooni? Võta ühendust meie sõbralike digiturunduse konsultantidega.

Vaata kõiki postitusi

© 2016 Kõik õigused kaitstud. Oleme iseseisvalt tegutsev ja õigusi omav WSI frantsiisiäri.