4 põhjust, miks ilus koduleht ei tööta

4 põhjust, miks ilus koduleht ei tööta

4 põhjust, miks ilus koduleht ei tööta

18. november 2013, Maarja Laide, Kodulehed

ilus disainMis on Sinu esimesed ootused kodulehe suhtes? Et see oleks ilus? Ei saa pahaks panna, kasutajad hindavad ettevõtte usaldusväärsust suuresti disaini põhjal. Seetõttu on mõistetav, miks nii paljud ettevõtted langevad ilusa disaini lõksu. Peamine, et koduleht oleks ilus, muu on juba teisejärguline.

Päris nii need asjad reaalses maailmas ei käi. Sul võib olla kõige ilusam koduleht maailmas, sa võid kulutada tunde ja päevi õige värviskeemi, õigete piltide või vingete efektide välja töötamisele (kulutades seejuures väga palju raha) ilma, et koduleht su heaks tööle hakkaks. Mis siis valesti on? Inimesed hindavad asju välimuse järgi ju.

Tõsi. Esmamulje on tähtis. Su veebileht peab olema ilus, et saavutada klientide usaldus ja jätta professionaalne mulje. Kuid tõenäoliselt ei kuule sa kuigi tihti klientidelt lauset: „Ma ostsin sellelt ettevõttelt, kuna neil on nii ilus koduleht“. Selle asemel on olulised muud faktoridkasutajamugavus, hind, väärtus jm. Seega disain on ainult pealispind, tegelik ilu peitub sügavamal.

Ilus veebidisain ei ole võluvits

Ilus disain ei tee kellelegi paha ning on kahtlemata vajalik ettevõtte usalduse tekitamiseks. Kuid hea disain, isegi suurepärane disain, ei lahenda Su ettevõtte probleeme. Selleks on vaja midagi enamat, läbimõeldud veebikogemust, conversion disaini.

Veebidisain on unikaalne kunstivorm. See on elav, hingav, dünaamiline ja interaktiivne, mitte statsionaarne kuju. See tähendab, et veebidisainil ei ole oluline ainult välimus. Palju olulisemad on teised elemendid, mis mõjutavad kasutajamugavust ja mille eesmärk on suurendada ettevõtte kasumit. Sest koduleht on eelkõige ettevõtte müügikanal internetis. Seda peab toetama ka disain. Seega hea koduleht ei tähenda mitte ilusat disaini vaid veebikogemust, mis on suunatud kasutajatele.

Miks ilus veeb ei tööta?

Ettevõte seisab silmitsi 3 suure väljakutsega, mis puudutab edukat veebilehte:

  1. Kuidas saada külastajad kodulehele?
  2. Kuidas muuta külastajad klientideks?
  3. Kuidas muuta kliendid püsiklientideks?

Millist etappi täidab kodulehe disain?

Võiks arvata et 2. – disain on seotud esmamulje ja usalduse tekitamisega.

Tegelikult on veebidisain vastutav kõigi kolme etapi eest. Kohe räägime kuidas.

1. SEO

Kodulehe külastuste saamiseks on erinevaid mooduseid. Neist kõige jätkusuutlikum on SEO. Probleem on selles, et ilus disain ei tähenda kuidagi optimeerimist. Enamus ettevõtteid ei tea, et disain on seotud ka SEO-ga. Kodulehe ülesehitus ja struktuur on üks olulisi hindamisfaktoreid otsingus positsioneerimisel. Ainult disainile keskendudes jäävad muud elemendid tagaplaanile, mis tähendab, et koduleht ei ole optimeeritud. Kui Su imekaunis koduleht on peidetud otsinguhämarustesse, siis ei saa selle ilust keegi kunagi teada. Ilmselt on iga veebiomanik nõus, et jagatud rõõm on suurim rõõm, ehk ka ilus veeb nõuab külastusi. Seega on oluline arvestada disaini tegemisel ka SEO-ga.

2. Kontaktide saamine

Esimene etapp on läbi. Külastajad on lehele toodud. Mis nüüd? Kas ilus disain aitab Sul paremini müüa? Mitte siis, kui disainis ei ole läbi mõeldud müügitunnelid ning puuduvad aktiivsed üleskutsed. Ilus veebidisain tähendab tavalise inimese jaoks vinget avalehte. Mis edasi saab, pole enam tähtis. Ettevõttena on Sinu jaoks aga väga oluline mis edasi saab. Sa soovid, et külastaja veedaks lehel piisavalt aega ja sooritaks ostu/päringu. Selleks peab disainis olema CTA nupud ja loogiline struktuur, mis juhiks külastaja lihtsa vaevaga soovitud infoni. Tootelehel on oluline fookus kontaktivormil või ostu sooritamisel. Konkreetsed juhised suuvanad külastaja tegutsema. Ära jäta oma ettevõtte kasumit juhuse hooleks. Läbimõeldud müügitunnel on oluliselt väärtuslikum kui ilus avaleht.

3. Sisu

Ilus koduleht on hea algus usalduse tekitamiseks kuid mitte piisav müügi sooritamiseks. Enamik kliente külastab veebilehte korduvalt, enne kui on valmis ostu sooritama. Selleks peab külastajal olema põhjus kodulehele tagasi tulemiseks. Kindlasti ei ole ilus disain piisav motivaator. Külastaja otsib väärtust. Hea disain võib külastajad su lehele tuua, kuid hea sisu on see, mis toob nad tagasi. Hea disain kvaliteetse sisuga on topeltvõit. Panusta kvaliteetsesse sisuloomesse ja muuda külastajatest kliendid.

4. Järelmüük

Mis saab peale müügi/päringu sooritamist? Klient saab oma kauba kätte, sina tulu ja kõik on õnnelikud? Vale. Kui Su kodulehel ei ole integreeritud järelmüügi süsteemi lased sa käest võimaluse muuta kliendid püsiklientidest. Kuidas see disainiga seotud on? Kõik elemendid, nagu e-mailiga liitumine, sotsiaalmeedia nupud jm on osa disainist. Tegu on järelmüügi kanalitega, mille abil on võimalik end pidevalt kliendile meelde tuletada. Iga ettevõtja teab, et püsiklient on tema suurim väärtus. Investeeri järelmüügi kanalitesse ja integreeri disaini pakkumised, mis toovad kliendi su juurde tagasi.

Kokkuvõte

Ilus veebidisain on kahtlemata oluline osa internetiäri õnnestumisel. Kuid tegu ei ole võluvitsaga, mis lahendab ettevõtte probleemid. Tulemuste saamiseks on olulised teised elemendid nagu kasutajamugavus, väärtus, funktsionaalsus jm. Seega veendu, et Su ettevõtte investeeringud lähevad õigetele väärtustele. Koduleht, mis toob kasumit, on oluliselt väärtuslikum kui lihtsalt ilus leht.

Teksti esialgne autor on Jaanika Kivilo.

Google

Vaata kõiki postitusi

© 2016 Kõik õigused kaitstud. Oleme iseseisvalt tegutsev ja õigusi omav WSI frantsiisiäri.