4 märki, mis näitavad, et sa raiskad PPC eelarvet

4 märki, mis näitavad, et sa raiskad PPC eelarvet

4 märki, mis näitavad, et sa raiskad PPC eelarvet

10. november 2015, Egert Tüll, Makstud meedia - PPC

Makstud reklaami võib teha igaüks, kes suudab seadistada Google AdWordsi konto. Reklaamide koostamine on lihtne – kirjutad paar rida teksti, määrad eelarve ja paned reklaamid jooksma. Valmis! Sama lihtne kui reklaami tegemine, on AdWordsis ka raha raiskamine. Google Adwordsis saab lihtsama kampaania seadistamisega hakkama igaüks. Kuid tõenäoliselt kulutad sa reklaamile liiga palju rahaei saa piisavalt klikkekliki hind on liiga kõrge ja koduleht ei too sisse piisaval määral liide/kliente. Vaatame, mis sa valesti võid teha.

4 põhilist viga, mida AdWords’i PPC reklaamides tehakse

  • ppc manageerimineReklaami valesti seadistamine
  • Reklaami suunamine avalehele
  • Reklaamide suunamine kehvale sisulehele
  • Sa ei kasuta maandumislehte

Viga 1 – Makstud reklaami seadistamine

Kõige levinum viga, mida esimest kampaaniat üles seades tehakse, on vale struktuuri loomine ehk tehakse 1 kampaania, 1 reklaamirühm, 1 reklaam ja lisatakse selle alla hulgaliselt märksõnu. Kahjuks päris nii lihtsalt need asjad AdWordsis siiski ei käi. Sellise meetodiga tehakse kiiresti kampaania valmis ja pannakse reklaamid jooksma, aga igasugune strateegia puudub. See aga tähendab omakorda, et kliki hind tuleb kallis, klikimäär on madal ja külastajad, kes jõuavad kodulehele, ei tee seal midagi.

Hea kampaania eeldab esiteks üldise kampaania loomist, kus seadistatakse üldised parameetrid ehk sihtkoha riik, eelrve jne. Teiseks luuakse sinna alla erinevad reklaamirühmad. Nendeks peaksid olema kindlad tootegrupid, millele soovid reklaami teha. Näiteks eraldi reklaamirühmad akendele ja ustele. Igale reklaamrühmale määra märksõnad, mis puudutavad just seda tootegruppi.

Kolmandaks loo iga reklaamirühma alla erineva sisuga reklaamid. Katseta vähemalt 2 erineva reklaamtekstiga, siis saad analüüsida, millised sõnumid töötavad paremini. Erinevate reklaamirühmade alla kuuluvad reklamid suuna kindlasti vastavatele kodulehe vaheletedele, mitte avalehele. Vastasel juhul kaotad suure hulga klientidest koheselt ära, kui nad ei näe maandumislehel seda, milleks olid sinna tulnud.

Hoia reklaamidel silma peal

Kui reklaamid on korrektselt seadistatud, oled sammu võrra lähemal edukale kampaaniale. Kuid see ei tähenda, et kogu töö on nüüd tehtud. Sugugi mitte, reklaami seadistamine ei ole ühekordne tegevus. Edukas kampaania vajab pidevat manageerimist ja jälgimist. Analüüsi, millsed reklaamid töötavad paremini. Selleks jälgi näiteks millised märksõnad toovad klikke? Ebaolulised märksõnad kustuta sootuks. Jälgi ka kvaliteediskoori ja muid näitajaid. Detaile, mida jälgida, on palju.

Järeldused:

  • Vale struktuur on 1 kampaania, 1 reklaamirühm ja 1 reklaam.
  • Õige struktuur on 1 kampaania, igale tootegrupile vastavad reklaamirühmad, minimaalselt 2 reklaami reklammirühmas.
  • Jälgi reklaame regulaarselt, redigeeri vähem efektiivseid reklaame ja kustuta need, mis “söövad” eelarvet.

Viga 2 – Reklaami sihtkoha leht

Tihti suunatakse AdWords’i reklaamid avalehele, mis oluliselt pärsib reklaami efektiivsust. Kui sa kasutad oma reklaamides näitekst 50 märksõna, siis sa ei saa need kõik ometi sama sisuga olla ja samale lehele viidata. Makastud reklaami mõte ongi anda kliendile kiiret informatsiooni, mis vastaks tema sooritatud otsingule.

Vaata üle reklaamide seadistused ja veendu, et iga reklaamirühma reklaamid on suunatud erinevale vahelehele. Näiteks, kui su ettevõte tegeleb autode müügi ja rendiga, siis peaks AdWordsi kontol olema erienevad reklaamrühmad „autode müük“ ja „autode rent“. Vastavate reklaamirühmade reklaamid peavad suunama eraldi autode müügiga seotud vahelehele ja autode rendiga seotud vahelehele. Kui sul ei ole eraldi vahelehti nimetatud teenuste jaoks, siis tuleb need teha. Inimene, kes otsib auto renti, ei soovi autot osta. Seega ei ole mõtet suunata teda eksitavalt valele lehele, mis lõppkokkuvõtes kulutab lihtsalt su eelarvet.

Mida täpsemalt suudada sa reklaame erinevatesse reklaamirühmadesse jaotada ja suunata kliente asjakohaste märksõnadega asjakohastele vahelehtedele, seda soodsamaks sa oma reklaamikulusid teed. Asjakohane reklaam tähendab madalamat kliki hinda kõrge kvaliteediskoori arvelt ning toob kokkuvõttes paremaid tulemusi, kuna klient on jõudnud leheni, mida ta otsis ja sooritab päringu.

Järeldused:

  • Reklaami sihtkoha leht ei saa olla kodulehe avaleht.
  • Erinevate reklaamirühmade reklaamid suuna vastava toote/teenusega seotud vahelehele.

Viga 3 – Reklaami suunamine kehvale sisulehele

Kui sa oled toiminud vastavalt soovitustele, siis nüüd on sul hästi organiseeritud AdWordsi konto ja reklaamid suunavad õigetele vahelehtedele. Analüüsides reklaame selgub, et sul ei ole piisaval määral konversioone. Milles asi?

Alustame sellest, kas kliki hinnad on hästi optimeeritud ja piisavalt madalad. Kliki hinda määravad mitmed erinevad tegurit, millest üks faktor on sinu reklaam tekstide ja märksõnade vastavus sihtkoha lehega ehk kui hästi vastab reklaami tekst sihtlehel olevale sisule. Näiteks kasutades reklaamis märksõna „uued ja kasutatud autod“, siis peab vastav märksõna esinema ka maandumislehel.

Suunates reklaami mitterelevantsele vahelehele on see ka Google jaoks indikaator, et tegu ei ole kõige parema reklaamiga ja tõstab sinu jaoks kliki hinda ning liigutab reklaamid pingereas madalamatele positsioonidele.

Järeldused:

  • Vaata hoolikalt läbi reklaami sihtlehe sõnum, kas see vastab reklaamtekstis lubatule.
  • Kasuta äratundmiselemendina sama märksõnafraasi, pilte vm, mis aitab samastuda.

Viga 4 – Ei kasuta maandumislehte

Kui sa soovid, et su reklaamid oleksid maksimaalselt efektiivsed, siis eelmisest kolmest sammust ei piisa. Terve maandumislehe sisu peaks olema hoolikalt läbi mõeldud ja suunatud ühele kindlale tegevusele, olgu selleks siis päringu saatmine,ost või uudiskirjale registreerimine.

landing pageÜks võimalus on muuta korrektseks vastava sisuga vaheleht. Selle suureks puuduseks on liigne müra. Sinu kodulehel on väga palju informatiooni – mitukümmend võib-olla isegi sadu vahelehti, navigeerimismenüü, blogi, uudised, firma ajalugu jne.

Külastaja huvi võib kiiresti kaduda ning erinevad elemendid kodulehel viivad ta pakkumise juurest minema. Kui elemente on palju ja müügitunnel läbi mõtlemata, on külastajal lihtne lehel ära eksida ning peagi ei mäletagi ta, miks ta su lehele tuli ja lahkub lehelt.

Parem viis toetamaks makstud reklaami on teha hoolikalt läbimõeldud maandumisleht ja suunata kõik makstud reklaami külastajad sinna. See tähendab, et iga pakkumise jaoks on eraldi maandumisleht! Maandumislehel on vaid 1 ja kõige olulisem eesmärk – panna klient koheselt tegutsema.

Vaata milline peaks olema korralik maandumisleht

Maandumislehel on kindel struktuur. Eemaldatud on kõik segavad elemendid. Alles on jäetud vaid kõige olulisem info, mis on suunatud konkreetsele pakkumisele – pealkiri, kirjeldus, pilt või video, kontaktivorm ja CTA. Puudub menüü, uued tooted jm. Oluline on samastumine ja kiire info edastus. Klient leiab maandumislehelt selle, mida reklaamis lubati.

Järeldused:

  • Kasuta reklaami sihtkoha jaoks eraldi maandumislehte.
  • Eemalda maandumislehelt segavad elemendid nagu menüü, soovitatud tooted jm.
  • Jälgi, et maandumislehe sisu langeks kokku reklaamtekstiga.

Kokkuvõte

Makstud reklaami tehes on oluline läbimõeldud strateegia. Eesmärk on saada võimalikult väike kliki hind ja maksimaalselt palju kikke. Kui see on saavutatud, on vaja külastajad ka kliendiks muuta. Kõige efektiivsem viis on luuga maandumisleht, kuhu suunad kogu liikluse. Mõtle lehe sõnum hoolikalt läbi ja lisa sinna vaid kõige oulisem informatsioon.

4 viga, mida enam teha ei tohiks:

1. PPC REKLAAMI VALESTI SEADISTAMINE – Tekita õige struktuur (kampaania, õigesti valitud reklaamrühmade ja reklaamide arv.

2. REKLAAMI SIHTKOHA LEHT – Avaleht ei ole koht, kuhu reklaame suunata, vii iga reklaam relevantsele vahelehel.

3. PUUDULIK KODULEHE VAHELEHT – Vii kodulehe vahelehe sisu vastavusse reklaamtekstiga.

4. SA EI KASUTA MAANDUMISLEHTE – Parim viis muuta liid kliendiks on kasutada eraldiseisvat maandumislehte.

Vaata kõiki postitusi

© 2016 Kõik õigused kaitstud. Oleme iseseisvalt tegutsev ja õigusi omav WSI frantsiisiäri.