22 tasuta tööriista turundajatele, mis muudavad Su töö palju lihtsamaks

22 tasuta tööriista turundajatele, mis muudavad Su töö palju lihtsamaks

22 tasuta tööriista turundajatele, mis muudavad Su töö palju lihtsamaks

19. august 2013, Maarja Laide, Kodulehed

tasuta internetiturunduse tööriistadInternetiturundus hõlmab erinevaid tegevusi nagu e-maili turundus, SEO, sotsiaalmeedia, makstud reklaam jne. Kõige selle haldamine on ajamahukas ning keeruline töö. Seda on mõistnud ka paljud ettevõtted, kes müüvad erinevaid tarkvarasid töövoogude lihtsamaks haldamiseks ja produktiivsuse tõstmiseks. Sellised tarkvarad on sageli kulukad ning päris kõiki ettevõtte vajadusi siiski ei rahulda. Seepärast tegingi väikse uuringu ja leidsin Sulle 22 tööriista, mis teevad paljud igapäevatoimetused lihtsamaks ja mis kõige parem – on saadaval täiesti TASUTA!

Turundus

1. Bitly

Bitly on enamasti tuntud kui URL-i lühendamise tööriist, mida kasutatakse sagedamini pikkade jälgimiskoodiga linkide lühendamiseks. Tegelik potentsiaal peitub aga hoopis analüütikas. Iga lühendatud lingi kohta luuakse statistikaraport, kus saad ülevaate, mitu klikki lingile tehti, millal ja mis asukohas. Samuti saab linke grupeerida, mis aitab paremini jälgida kampaania kulgu.

2. URL builder

Kasutatakse kampaaniate jälgimiseks – aitab saada ülevaadet, millistest allikatest ja millistest linkidest tulevad külastused. Lisaks koonduvad jälgimiskoodiga URL-id Google Analyticsis kampaaniate alla, kus saab tervikliku ülevaate nende efektiivsusest. Jälgimiskoodi lisamist ei kasutata ainult bänneri klikkide mõõtmiseks vaid ka näiteks sotsiaalmeedia postituste puhul, uudiskirja lisatud linkidel jne.

3. Hubspot Marketing Resources

Hubspot on turundustarkvara pakkuv ettevõte, kelle missiooniks on muuta turundus paremaks. Nad panevad suurt rõhku sisuturundusele ning on valdkonna must-follow tegijad. Kui Sul on soov õppida internetiturundust ja saada praktilisi näpunäiteid kuidas erinevates internetiturunduse kanalites tegutseda, siis Hubspotil on selleks kõik vajalikud ressursid – tasuta!

Sisu

 4. Copyscape

Sisuturundajale kohustuslik tööriist, mis aitab tuvastada plagiaati ja dubleeritud sisu. Copyscape aitab jälile saada konkurentidele, kes kasutavad Sinu loodud sisu. Eesti turul on sisuvargus üllatavalt levinud nähtus ning sellega kaasnevaid vaidlusi keeruline lahendada.

5. Easelly

Infograafiku loomine on aeganõudev ja loomingulist mõtlemist vajav ülesanne. Easelly tasuta tööriistad muudavad infograafiku loomise oluliselt lihtsamaks. Saadaval on erinevaid template lahendusi, mida saab vastavalt vajadusele muuta ning luua just selline infograafik nagu Sul vaja on. Osavamad võivad luua infograafiku ka nullist, olemas on kõik vajalikud ikoonid, joonised jm elemendid, mida ühe ägeda infograafiku tegemiseks vaja võib minna!

6. Piktochart

Veel üks suurepärane infograafikute valmistamise tööriist, mitmete kasulike lisadega. Saadaval on erinevad template põhjad, mida on lihtne muuta. Infograafiku tegemine toimib drag ja drop meetodil, mis ei nõua eelnevat kogemust ja muudab info visuaalse esitlemise eriti lihtsaks. Lisaks on Piktochart infograafikud otsingumootori sõbralikud, ehk Googlebot saab selle sisu indekseerida. Kes soovib veel rohkem võimalusi, saab upgrade’da pro versioonile.

7. Infogram

Infograafikute loomise tööriist. Võrreldes Easelly ja Pintocharti’ga on võimalused rohkem piiratud, kuid teeb oma töö efektiivselt ära. Proovi järgi!

8. MyBlogGuest

Külalispostitused ehk guest blogging on SEO ja sisuturunduse valdkonnas olnud kuum teema juba viimased paar aastat. Külalispostitustega luuakse kvaliteetseid linke, mis aitab tõsta kodulehe positsiooni otsingumootoris. Blogi omanikule on see suurepärane võimalus anda blogile värsket ilmet ja uut vaatenurka. MyBlogGuest on unikaalne keskkond, mis ühendab blogi omanikud ja sisuloojad. Keskkond põhineb foorumil, mis on segmenteeritud valdkonna põhiselt. Foorumis saab otsida külalispostitust teema järgi või pakkuda end kirjutajaks.

Eelised blogijale:

  • Uue auditooriumini jõudmine
  • Brändiarendus
  • Parem Author Rank
  • Kvaliteetsete linkige genereerimine

Eelised blogi omanikule:

  • Tasuta kvaliteetne sisu
  • Värske vaatenurk
  • Suhtearendus

SEO

9. Keyword planner

Vana hea Google Keyword Tool on asendunud Keyword Planner’iga. Google ise ütleb, et uues tööriistas on ühendatud Keyword Tool’i funktsionaalsus Traffic Estomator’i võimalused, mis muudab reklaamikampaania planeerimise veelgi lihtsamaks. Keyword Tool oli mõeldud eelkõige otsingumahtude tuvastamiseks kindlas piirkonnas, Keyword Planner on suunatud rohkem reklaamikampaaniatele, ehk laiendatud on tööriista funktsionaalsust vastavalt reklaami planeerimisele. Tulemusi näidatakse „täpse vaste“ ehk exact match type järgi, mis tähendab, et märksõna arvestatakse vaid valitud märksõnaotsingu korral, ilma lisafraasideta. Tulemused esitavad vaikimisi tavaarvuti, tahvli ja mobiilitulemusi ühe vastena. Rohkem info muudatustest leiad siit.

10. SEOmofo Google SERP Snippet Optimization Tool

SEOmofo tööriist näitab, milline näeb Sinu otsingutulemus välja Googles ning lisada struktureeritud andmed. Peamine tööriista eesmärk on tuua Sinu kodulehele rohkem orgaanilist liiklust ilma otsingupositsioone muutmata. Optimeeri tulemused visuaalselt atraktiivsemaks muutes lehe tiitlit, meta kirjeldust ja lisades struktureeritud andmed. Selliselt saad luua otsingutulemuse, mis eristub konkurentidest ja toob rohkem liiklust Sinu lehele. Loe ka struktureeritud andmetest ehk rich snippetite kasutamisest.

11. Internet Marketing Ninjas SEO Tools

Turundusninjad pakuvad SEO gurudele mitmeid kasulikke tööriistu, mis aitavad tuvastada SEO-ga seotud probleeme ning leida neile lahendusi. Näiteks tasuta tööriist katkiste linkide ja suunatud linkide jälgimiseks. Ühtlasi saab selle tööriistaga luua XML sisukaarti, mis aitab Googlebot’il paremini sisu indekseerida. On-Page Optimization Tool analüüsib kodulehe sisest ehk on-page SEO-d ning näitab sulle, kuidas otsingumootor Sinu kodulehte näeb. Keyword Density Analysis Tool aitab tuvastada, ega koduleht ei ole üle optimeeritud. Proovi ka teisi tööriistu!

12. Barracuda Panguin Tool

Panguin tööriist integreeritakse Google Analytics’i kontoga, mis näitab, kas Su kodulehte on tabanud Google algoritmiuuendused. Oluline SEO tööriist, mis aitab selgitada suuremaid kõikumisi otsingupositsioonides, kui kõik muud tegurid tunduvad korras olevat.

barracuda

Sotsiaalmeedia

13. Hootsuite

Selle asemel, et iga päev sotsiaalmeedia keskkondadesse sisse logida, et seal midagi postitada, on tark luua postituste kava. Planeeritud postitused aitavad oluliselt kokku hoida aega, mis kulub igapäevasele sotsiaalmeedias toimetamisele. Hootsuite võimalda postitada olulisematesse sotsiaalmeedia keskkondadesse nagu Facebook, Twitter, LinkedIn, Foursquare, Google+ jne. Kui leiad netis surfates mõne huvitava artikli või oled valmis saanud uue blogi postitusega, loo Hootsuite’s automaatsed postitused. Nii saad mõne minutiga teha nädala sotsiaalmeedia postituste kava. Lisaks on keskkonnal olemas statistikamoodul ning võimalus reaalajas feed’i jälgida ja kommentaaridele vastata.

14. Buffer

Jaga sisu Facebook’is, Twitter’is, LinkedIn’is ja app.com keskkondades. Sarnaselt Hootsuite’le aitab Buffer turundaja aega kokku hoida planeeritud postitustega. Tööriistaga saab jälgida analüütika – kui palju like, retweete jm postitus on kogunud, saab kutsuda kogu tiimi keskkonda ning Buffer app-iga postitada uudiseid otse uudistesaidilt. Imeline!

buffer

15. IFTTT

Veel üks produktiivsust tõstev tööriist. IFTTT tähendab „IF This, Then That“. Teisisõnu aitab tööriist integreerida erinevate keskkondade tegevusi ja luua automaatseid voogusid. Näiteks kui laed Facebook’i pildi tuleb selle kohta Twitter’i postitus või Instagram’iga tehtud foto laetakse automaatselt Dropbox’i. Keskkond võimaldab 69 kanali integreerimist ning nõuab põhjalikku eeltööd erinevate voogude loomiseks.

16. Followerwonk Social Authority API

See tööriist aitab Sul välja selgitada jälgijate autoriteetsust. Jälgijate autoriteetsusest sõltub, kui suure kaaluga on nende like’d, tweet’id jm Sinu brändi väärtusele. Social Authority abiga saad korrigeerida oma sisustrateegiat ning suunata turundustegevust neile teemadele, mis läheb Su jälgijaskonnale rohkem korda.

17. Facebook debugger

Vajalik tööriist Facebook’is turundajale. Teinekord esineb probleeme lingi postitamisega Facebook-i – eelvaade ei ole õige, puudub pilt, like nupp ei tööta või on mõni muu error. Siin aitab lihtne debug. Kopeeri link tööriista, vajuta Enter ja tadadaaa.. viga on eemaldatud.

18. Caption Tube

YouTube’s turundaja tööriist, mis aitab luua optimeeritud video eelvaate. Kui tavaliselt jääb video eelvaateks esimesed kaadrid, siis Caption Tube’ga saad valida sobiva kaardi, mis on atraktiivne ja meelitab rohkem inimesi videot vaatama. Lisaks saad optimeerida kirjeldusi ja lisada teksti skripti.

Analüütika

19. Google Analytics

Kohustuslik tööriist igale turundajale! Google Analytics on populaarseim vabavaraline analüütikaprogramm. See annab ülevaate kodulehe külastustest, kasutajate käitumisest lehel ja nende demograafiast, turunduskanalite efektiivsusest ja paljust muust. Analytics’is on võimalik vaadata nii standardraporteid ja analüüsida erinevaid näitajaid iseseisvalt kui koostada personaalseid raporteid, millega kaardistada olulisemaid ettevõtte näitajaid. Lisaks kodulehe analüüsile on võimalik Analytics’iga jälgida ka turundustegevust: AdWords’i, SEO’d, sotsiaalmeediat, e-maili turundust jm turunduskanaleid. Loe lähemalt, kuidas kasutada Google Analytic’s funktsioone.

20. Google Analytics Solutions Gallery

Suurepärane keskkond, viimaks Google Analytics’i kasutamine uuele tasemele. Solution Gallery’st võib leida valmis raporteid, custom dashboard’e ja advace segment’e. Kasutajale, kes ei ole Analytics’i pro, on erinevate custom lahenduste loomine väga keeruline. Valmis mallid Google poolt aitavad Analytics’is rohkem kasulikku infot välja selekteerida ja seda oluliselt kiiremini. Saadaval olevad template’d vastavad väikeettevõtte vajadustele ning peaksid olema jõukohased keskmise tasemega Analytics’i kasutajale.

21. Google Page Speed Insights

See tööriist aitab analüüsida kodulehe kiirust. Lehe kiirus on seotud Google otsingupositsioonidega ja kasutajamugavusega, ehk sellest näitajast ei tohiks ükski leheomanik mööda vaadata. Page Speed Insights mõõdab lehe sooritust nii tavaarvutis kui mobiilis. Lehe skoor jääb vahemikku 0-100. Koduleht, mille skoor jääb alla 85 peaks üles otsima probleemi allika ja lehe kiiremaks muutma.

22. Pingdom

Sarnaselt Google Page Speed Insight’ile saab Pingdom’iga mõõta lehe kiirust. Tööriist annab ülevaate kogu lehe jõudlusest – lehe laadimisele kuluv aeg, lehe maht, DNS probleemid, ühendus jm. Samuti tuvastab tööriist probleemsed kohad ning annab juhiseid, kuidas lehte kiiremaks muuta. Testi lehe kiirust erinevates regioonides ning jaga tulemusi kolleegidega või teenusepakkujaga.

pingdom

Kokkuvõte

Nüüd on sul 22 kasulikku tööriista ja ressurssi, et muuta oma igapäevatöö oluliselt lihtsamaks ja efektiivsemaks.

Kui sa leiad, et nendest on abi ka sinu kolleegidele, siis palun jaga seda artiklit nendega.

Ootame huviga ka Sinu kommentaare ja kogemusi tasuta tööriistadega, millest võiks teistele kasu olla!

Teksti esialgne autor on Jaanika Kivilo.

Google

Vaata kõiki postitusi

© 2016 Kõik õigused kaitstud. Oleme iseseisvalt tegutsev ja õigusi omav WSI frantsiisiäri.