SEO 2013 – Google Author Rank

SEO 2013 –  Google Author Rank

SEO 2013 – Google Author Rank

21. jaanuar 2013, Maarja Laide, Google, SEO

Author RankGoogle on järjepidevalt võidelnud usaldusväärsemate otsingutulemuste eest ning eelmisel aastal välja tulnud Panda ja Penguin algoritmiuuendused on tõestanud, et otsingumootortei kuningal on tõsi taga. Üha olulisemaks on muutunud värske ja unikaalne sisu, mida toetavad sotsiaalsed signaalid, ehk otsingutulemuste kuvamisel loevad üha enam autoriteetsus ja tegelik sisu väärtus. Kodulehe sisu kvaliteeti on seni hinnatud Page Rank’i järgi, mis võtab arvesse erinevaid tegureid lehe positsiooni määramisel. Alanud aastal on oodata Author Rank’i lisamist Page Rank’i arvestamisesse, mis muudab oluliselt SEO senist praktikat.

Mis on Author Rank?

Author Rank ’i teemal arutati esmakordselt juba 2005. aastal kui Google lõi Agent Rank patendi.  Agent Rank’i eesmärk oli tõsta otsingutulemustes paremini esile autoriteetsete agentidega seotud sisu. Olulist mõju Agent Rank siiski ei avaldanud, sest agentide hindamiseks puudusid vajalikud funktsioonid. Nüüd, kus Google’l on oma sotsiaalmeedia keskkond on loodud sobiv võrgustik, mille põhjal Agent Rank’i rakendada. Eeltöö on teinud ka Panda ja Penguin algoritmiuuendused, mille tulemusena hindab Google värsket, unikaalset ja kvaliteetset sisu.

Author Rank on sisuliselt Agent Rank’i täiustatud mudel, mis hindab autoreid nende usaldusväärsuse ja autoriteedi põhjal. Author Rank seob autori Google+ konto autori loodud sisuga, mille põhjal teeb Google järeldused autori relevantsuse kohta. Google arvestab Author Rank’i kalkuleerimisel erinevate teguritega, millest hiljem ka juttu tuleb. Mida asjakohasemaks loeb Google autori, seda suuremat mõju avaldab see otsingutulemustele.

Miks Author Rank oluline on?

Google prioriteediks on kvaliteetsed otsingutulemused. Selleks, et pakkuda kasutajatele paremat teenust on Google välja arendanud Author Rank kontseptsiooni. Sidudes autori Google+ profiili autori loodud sisuga loob selline otsingutulemus rohkem usaldust.

Otsingutulemuse kõrval ilmub:

  • autori Google+ profiilipilt
  • link Google+ profiilile
  • mitmes suhtlusringis autor on
  • viide autoriga seotud sisule

Võrreldes teiste otsingutulemustega, mis ei ole Author Rank’iga seotud, tõmbab selline tulemus paremini tähelepanu ja toob rohkem külastusi.

otsingutulemus author rankiga

Lisaks atraktiivsemale otsingutulemusele on Author Rank’iga seotud ka vähem tuntud eelis. Nimelt kui kasutaja läheb Sinu autoriga seotud lingile ja veedab seal lehel teatud aja ning seejärel naaseb otsingutulemustesse „tagasi“ nupu kaudu, siis kuvatakse tulemuse juures rohkem autoriga seotud linke.

author rank laiend

Vaata ka videot, kus Google esindajad Othar Hansson ja Matt Cutts selgitavad Author Rank’i olemust ja toimimist:

Kuidas Author Rank töötab?

Google Author Rank toimib nagu sotsiaalne Teadmiste Graafik (Knowledge Graph). See kogub infot autoriga seotud kasutajate jagamiste, meeldimiste, kommentaaride jm kohta, mille põhjal tehakse järeldused kui aktiivselt on autori loodud sisu mõjutanud jälgijate tegevust. Teisisõnu selgitab Author Rank välja, mida Su jälgijad Sinu loodud sisust arvavad ning arvestab lehe positsiooni määramisel autori üldist asjakohasust.

Mida arvestab Google Author Rank’i määramisel?

Nagu Page Rank’i määramisel arvestab Goole ka Author Rank’i puhul mitmeid tegureid. Olulisemad neist on seotud Google+ kontoga, kuid lõplik Author Rank arvutatakse lisaks erinevate signaalide tulemusel. Mõned punktid, mida Google peab seejuures oluliseks:

  • author ranki mõjutavad teguridKui tihti autori loodud sisu jagatakse
  • Kui palju plusse ja meeldimisi sisu saab
  • Kui palju kommentaare autori sisu saab
  • Kes on autori jälgijad – nende autoriteet
  • Kui palju jälgijaid on seotud autori Google+ kontoga
  • Kes sisu jagavad – kas tegu on samade inimestega, kas tegu on valdkonna spetsialistidega
  • Kes sisu kommenteerivad
  • Kui kvaliteetsed on kommentaarid
  • Kui palju autori loodud sisule viidatakse
  • Viitavate allikate autoriteet

Kuidas Author Rank mõjutab Page Rank’i?

Hetkel ei ole Google ametlikult Author Rank’iga välja tulnud, sellest on palju räägitud ning sellele on viidatud, kuid täpsemalt ei ole informeeritud, millal Author Rank hakkab otsingutulemusi mõjutama. See aga ei tähenda, et Author Rank’il juba praegu mingit mõju ei oleks. Me oleme rääkinud oma blogis sotsiaalsetest signaalidest, mida Google arvestab otsingutulemuste kuvamisel ja mis ühtivad sisuliselt Author Rank’i parameetritega. Ehk sisuliselt mõjutab Author Rank sotsiaalsete signaalidega Page Ranki’i. Kuna sotsiaalsete signaalide osa muutub üha olulisemaks otsingutulemuste hindamisel, siis on eksperdid arvamusel, et käesoleva aasta jooksul tuleb Google ametlikult välja ka Author Rank uuendusega, millel on oluline mõju Page Rank’i määramisel ja SEO‘le üldiselt.

Kuidas siduda autor Author Rank’iga?

Autori sidumine Author Rank’iga ei ole automaatne protsess, ehk iga autor peab ise vajalikud toimingud tegema, kui ta soovib oma autoriteeti arendada.

  1. Registreeri Google AuthorShip’ina. Sisesta antud ankeedis domeeniga seotud e-mail, mis lingib domeenis avaldatud sisu Sinu Google+ profiiliga.
  2. Mine Google+ konto seadetele ja lisa kodulehe link, millega soovid oma Google+ profiili siduda (kaastöötaja saidil/contributor to).
  3. Lisa igale autoriga seotud artiklile <rel=”author” link=”your-googlplus-url”/>

Põhjalikuma juhendi leiad siit.

Kokkuvõte

Author Rank on oluline Google uuendus, mis muudab SEO senist praktikat. Otsingutulemustega manipuleerimine muutub keerulisemaks ning tähelepanu keskmes on kvaliteetne sisu ja autoriteetsed sisuloojad. Kuigi Author Rank ei ole veel ametlikult väljas on autorite sidumine otsingutulemustega oluline praktika tuues autoriga seotud sisu paremini esile. Alusta Author Rank’i loomist juba täna ja saavuta oluline konkurentsieelist konkurentide ees, kes sellega veel alustanud ei ole!

Teksti esialgne autor on Jaanika Kivilo.

Vajad abi kodulehe optimeerimisel või Author Rank’i seadistamisel? Võta ühendust WSI Online spetsialistidega ja toome Su kodulehe Googles nähtavale! Saada e-mail info@wsionline.ee, helista 6 888 098 või saada päring.

Google

Vaata kõiki postitusi

© 2016 Kõik õigused kaitstud. Oleme iseseisvalt tegutsev ja õigusi omav WSI frantsiisiäri.