10 surematut SEO müüti

10 surematut SEO müüti

10 surematut SEO müüti

18. veebruar 2013, Maarja Laide, SEO

seo müüdidSEO on viimaste aastatega läbi teinud väga olulisi muudatusi (eelmisel aastal üle 500 algoritmi- ja andmepõhist uuendust), mille tulemusena paljud optimeerimise taktikad enam ei kehti. Uued mängureeglid on loonud olukorra, kus uustulnukatel on raske orienteeruda, millised taktikad töötavad ja millised meetodid on aja raiskamine.

Internetist võib igaüks olla „SEO spetsialist“ ja levitada valeinformatsiooni, mis on loonud aluse SEO müütide tekkele. Selleks, et aidata Sul eristada õiget väärast oleme välja valinud 10 levinud SEO müüti.

#1 – Nr 1 positsioon Google’s on garanteeritav

Mitmed teenusepakkujad turul pakuvad SEO teenust garanteeritud positsioonidega. SEO-s ei ole sellist asja nagu garanteeritud tulemus. Positsioonid sõltuvad erinevatest teguritest ja mitte keegi teine peale Google ei otsusta, mis positsiooni leht saavutab.

#2 – SEO seisneb ainult Google’s positsioonide saavutamises

SEO eesmärk on ettevõtte nähtavuse parandamine Google otsingumootoris. Mõistagi jahivad ettevõtted esimesi positsioone. Eriti hinnas on top 3 positsioonid, kuna need toovad enam külastusi.  Peale rikastatud otsingutulemuste lisandumist (nt Author Rank’iga seotud tulemused) on muutunud ka positsioonide seos CTR-iga. Enam ei ole #1 positsioon määrav suurimal hulgal külastuste saamisel vaid enam saavad tähelepanu teistest eristuvad tulemused. Samuti ei ole kasu saavutatud 10% CTR-il kui tulemuseks on kodulehelt kiiresti lahkuv külastaja. Esilehe positsioon ei ole see, mis toob Sinu ettevõttele lisamüügi. Seega mõtle enne hoolikalt SEO eesmärgi üle, kui alustad nõiajahti #1 Google positsioonile.

#3 – On olemas ideaalne teksti pikkus

ideaalne teksti pikkusOptimeerimisspetsialistid rõhutavad üha enam sisu olulisust, mis on tekitanud vähem SEO asjatundjates õigustatud küsimuse: „kui palju sõnu on optimaalne?“. Levinud on müüt, mille kohaselt on kõige optimaalsem sõnade arv 250-300 vahelehe kohta. Tegelikkuses ei sõltu lehe positsioon sõnade arvust vaid lehe kvaliteedist. Liiga lühike tekst ei pruugi anda piisavalt informatiivset ülevaadet kirjeldatava kohta, jättes nii lugeja kui otsingumootori segadusse. Liiga pikk tekst seevastu võib jätta entsüklopeedia mulje, mille tulemuseks on kõrge bounce rate.

#4 – On olemas ideaalne märksõnatihedus

Google alguspäevadel eksisteeris maagiline number, mis  määras, kui suur protsent tekstist peab sisaldama märksõnu, et leht saaks hea positsiooni. Kui leht ei rank’inud hästi, tuli lisada rohkem märksõnu – lihtne! (Pole ime, et black hat SEO vennad vanu häid aegu taga igatsevad:) Nüüdseks on ideaalne märksõnatihedus ajalooline mõiste. Otsingumootorid hindavad oluliselt tähtsamaid tegureid kui märksõna tihedus positsiooni hindamisel. Seega märksõnarohke teksti asemel loo sisu, mis on mõeldud inimestele, mitte otsingumootoritele.

#5 – SEO ja sotsiaalmeedia ei ole seotud

Sotsiaalmeedia ja SEO vaheline side on viimastel aastatel oluliselt tugevnenud. Kuna sotsiaalmeedia on muutunud niivõrd oluliseks meediumiks on ka otsingumootorid neile rohkem tähelepanu pööranud. Otsingumootorite liidrid Google ja Bing on lisanud oma algoritmidesse sotsiaalsed tulemused. Google’i oma sotsiaalvõrgustik Google+ mõjutab otsingutulemusi enam kui teised sotsiaalvõrgustikud. Sama võib öelda Facebook’i ja Bing’i kohta.  Sotsiaalmeedia kasutamine otsingutulemuste parandamiseks on muutumas üha olulisemaks. Loe lähemalt, kuidas sotsiaalmeedia mõjutab SEO’d.

#6 – Optimeerimine tähendab lingiskeeme

Müüt, mis pärineb optimeerimise algusaegadest, kui otsingumootorid hindasid linkide hulka, mitte nende kvaliteeti. Selline strateegia muutus kiiresti spämmiks ning otsingumootorid otsisid probleemile lahendust. Nüüdseks on Google arenenud nii kaugele, et hindab linkide hulga asemel linkide kvaliteeti. Vastupidiselt varasemale praktikale mõjutavad tuhanded ebakvaliteetsed lingid kodulehe positsiooni negatiivselt.

#7 – Optimeerimine on ühekordne tegevus

„Me lõpetasime paar kuud tagasi kodulehe optimeerimise, nüüd on selle asjaga korras.“ Kahjuks, päris nii need asjad ei käi. Optimeerimine EI ole ühekordne tegevus. Otsingumootorid hindavad kodulehe positsiooni määramisel värsket, kvaliteetset ja asjakohast sisu. Antus punkti juures on rõhk sõnal „värsket“. Ühekordse optimeerimise tulemusena võib saavutada häid tulemusi, kuid need tulemused ei jää kauaks püsima.

#8 – Meta andmed on mõttetud

Meta andmed on muutunud oma tähenduselt vähem tähtsaks, tõsi. Kuid see ei tähenda, et meta andmed oleksid täiesti kasutud. Google kasutab endiselt meta andmetes määratud lehe nime ja kirjeldust otsingutulemuse kuvamisel. Meta andmed on Sinu võimalus teha otsingutulemus kasutajale atraktiivseks. Küll aga on tõsi asjaolu, et meta andmetesse lisatud pikk joru märksõnasid ei too mingit positiivset tulemust. Vastupidi, liiga palju märksõnu meta andmetes teeb lehe sisu tuvastamise Google jaoks keeruliseks.

#9 – SEO-l ei ole mingit pistmist kodulehe kasutajakogemusega

SEO eesmärk on kodulehe nähtavuse parandamine otsingumootoris. Tõsi. Küsimus on, kas paremad positsioonid toovad ettevõttele ka reaalset kasu. Igal ettevõttel on vaid 1 kord võimalus jätta esmamuljet ja esmamulje on see, mis määrab külastaja edasise tegevuse Sinu kodulehel. Aegunud disain, kehv navigeerimine ja asjakohatu sisu jätab negatiivse mulje, mis tähendab külastaja kiiret lahkumist Su lehelt. Seega, enne kodulehe optimeerimist on oluline see kriitilise pilguga üle vaadata ja mõelda, kas koduleht pakub külastajale otsitud väärtust ja paneb ta tegutsema. Kui vastus on ei, siis ei ole kasu ka esilehe positsioonidest Google’s.

#10 – SEO on Google üle kavaldamine

Ebaausad SEO meetodid on heitnud tumeda varju optimeerimisele. Kahjuks on olemas hulgaliselt teenusepakkujaid, kes solgivad turgu Google ülekavaldamisega. Optimeerimine jaguneb kolmeks: white hat SEO, grey hat SEO ja black hat SEO (loe lähemalt SEO mütsid ja ebaausa optimeerimise ohud). Just viimased kaks tegelevad ebaeetiliste võtetega, mille eesmärk on tõsta lehe positsioone ilma sisulist väärtust pakkumata. Siia alla kuuluvad meetodid nagu:

  • black hat seoMassiline linkimine (link farming)
  • Liigne märksõnatihedus (keyword stuffing)
  • Kopeeritud ja/või kontekstiväline (duplicated content)
  • Märksõnade petmine (cloaking)
  • Peidetud tekstid ja märksõnad
  • Nähtamatud lehed (doorway pages)
  • Google Bowling

Tegelikkuses on tegu ebaefektiivsete trikkidega, mille mõju on lühiajaline. Seevastu white hat SEO’d praktiseerides lood kvaliteetset sisu, parandad lehe navigeerimist ning kohtled külastajaid austusega. Sellise optimeerimise tulemuseks on suurema tõenäosusega rahulolev klient kui kavalusega lehele meelitatud külastaja, kes sealt sama kiiresti lahkub.

Teksti esialgne autor on Jaanika Kivilo.

Google

Jaga meiega oma teadmisi, milliseid SEO müüte oled Sina kuulnud?

Vaata kõiki postitusi

© 2016 Kõik õigused kaitstud. Oleme iseseisvalt tegutsev ja õigusi omav WSI frantsiisiäri.