10 põhjust, miks uuendada oma kodulehte

10 põhjust, miks uuendada oma kodulehte

10 põhjust, miks uuendada oma kodulehte

04. november 2013, Maarja Laide, Kodulehed

kodulehe uuendamineTehnoloogia areneb, sellega koos ka veeb ja kasutajaharjumused. Ajaga kaasas käimiseks peab arenema ka Sinu ettevõtte koduleht. Kodulehe efektiivseks toimimiseks on vaja veebi pidev arendamine. Teinekord on ettevõtte vajadused nii palju muutunud, et lihtsam on luua täiesti uus koduleht.

Kodulehe uuendamine ei tähenda ainult uut disaini. Paari aastaga on veebitehnoloogias toimunud arenguid, mis pakuvad oluliselt paremat kasutajamugavust, lihtsamat haldust, paremat funktsionaalsust jne. Kui sa tunned, et Sinu koduleht ei vasta enam ettevõtte vajadustele, siis siin on 10 punkti, mis aitavad otsustada, kas Sul on aeg kodulehe uuendamiseks.

1. Su koduleht on vana

Millal Sa viimati oma kodulehte uuendasid? Veebihügieeni hea tava järgi on soovitatav kodulehe uuendus ette võtta iga 2-3 aasta tagant. Selle ajaga on tehnoloogias toimunud olulised muudatused ning ka disaini valdkonnas levivad uued suunad. Kuigi veebi areng toimub tormilise kiirusega, ei pea iga muudatuse pärast ärevile minema. Ka nutitelefonid on juba mitu aastat kasutajate seas populaarsust kogunud, kuid vaid vähesed ettevõtted on oma kodulehe tänaseks mobiili jaoks kohandanud.

Kui sa ei mäleta, millal sa viimati oma kodulehte täielikult uuendasid, on see hea indikaator uue lehe tegemiseks. Kui su kodulehel on kasutatud Flash elemente, automaatset muusika/video esitamist, vilkuvaid bännereid jne, on see kindlasti märk aegunud lehest.

juveel koduleht

2. Kodulehe funktsionaalsus ei vasta ettevõtte vajadustele

Iga ettevõtte arengu loomulik osa on kasv. See tähendab omakorda, et vaja on uuendada ettevõtte kodulehte. Kuidas muidu kliendid Su ettevõttes toimunud muudatustest teada saavad? Probleem tekib siis, kui algselt loodud koduleht ei võimalda soovitud arengut. Näiteks Su kodulehel on toodete tutvustused, kuid ettevõtte arengut silmas pidades soovid Sa kodulehele ka e-poe moodulit. Või soovid pakkuda püsiklientidele iseteeninduskeskkonda, kus nad oma tellimusi saavad hallata. Sellised muudatused nõuavad arendajate abi. Kuna tegu on suure tööga, on sageli mõistlikum ühe jupi lisamise asemel uuendada kogu kodulehe ilmet ja funktsionaalsust.

3. Su tooteportfell ei vasta tegelikkusele

Ettevõtte arenguga käib kaasas ka muutuv tooteportfell. Kui Sa müüd uusi tooteid või Su tootevalik on oluliselt muutunud, on oluline seda ka kodulehel kajastada. Värske info puudumine jätab Su lehest aegunud mulje. Kodulehel olevad tooted, mis tegelikult on laost otsas, toovad Su ettevõttele negatiivse maine. Lisaks tähendab uuendamata tooteportfell kaotsi läinud ärivõimalust – kliendid ei saa asjakohast informatsiooni Sinu tegevuse kohta.

Kõige hullem, kui Su kodulehe platvorm ei võimalda Sul iseseisvalt muudatusi teha, see on liiga keeruline või Sul puuduvad vajalikud ligipääsud. Kui Sa ei saa kontrollida, mis Su lehel toimub, on väga raske õiget infot kuvada.

4. Kodulehe struktuur ei toeta ettevõtte kasvu

Ettevõtte eesmärgid muutuvad ning koos kasvava ettevõttega on Sul vaja kasvavat kodulehte. Paar aastat tagasi tehtud koduleht ei pruugi seda toetada. Paljud vanad lehed on tehtud HTML formaadis, kus sisu uuendamiseks tuleb muudatusi teha koodis. Selline haldus on väga keeruline. Kui lehtede, uute kategooriate ja alamkategooriate loomine on keeruline ning kodulehe sisu vajab olulisel määral restruktureerimist, on mõistlikum luua uus leht.

5. Konkurentide koduleht on ilusam kui Sinu oma

Konkurendid on tuhast tõusnud ja röövivalt Sult kliente oma uhkete ja ilusate kodulehtedega? Kui Sa tunnistad, et konkurentidel on ilusamad kodulehed, kui Sinul, on aeg muutusteks. Nende koduleht võib olla funktsionaalsem, lihtsamini kasutatav, organiseeritum, kaasaegsem jm. 70% ostuotsustest mõjutab ettevõtte koduleht. Kui Su koduleht jääb konkurentidele alla, võid üsna kindlalt klientidele „head aega“ öelda.

6. Kodulehe sisu on aegunud

Kas Su kodulehel on katkiseid linke nagu 404 error lehed? Kuigi katkist linki on lihtne parandada, võid palju selliseid lehti viidata suuremale probleemile: Su koduleht on organiseerimata ja halvasti hooldatud.

Kui Su kodulehel on palju katkiseid linke, erroeid, puuduvaid pilte jm mitte töötavaid elemente, on aeg mõelda kodulehe uuendusele. Uue veebi loomisel vali sisuhaldussüsteem, mis võimaldab võimalikult lihtsalt uusi lehti lisada ja olemasolevaid muuta. Selliselt saad Sa pidevalt jälgida, et kodulehel oleks värske sisu.

404 error

7. Sihtrühma ootused/vajadused on muutunud

Su kodulehe külastatavus on langenud? Külastajad lahkuvad kiiresti lehelt tekitades suure bounce rate’i? Võib-olla Su sihtrühma ootused on muutunud? Su koduleht ei ole kohanenud muutunud tarbijakäitumisega ega paku külastajatele enam väärtust. Vaata Google Analytics’ist, milline on külastajate teekond lehel ja millistelt lehtedelt nad lahkuvad. Kui tootelehed on kõrge exit rate’ga, on see märk kehvast turundamisest või muutunud tarbijavajadustest.

8. Puudub sotsiaalmeedia integreeritus

Keegi ei kahtle enam sotsiaalmeedia olulisuses ettevõtte turundusplaanis. Kui sa ei jaga oma kontosid oma põhilisel turunduskanalil, kodulehel, siis kuidas peaksid kliendid Su sotsiaalmeedia kontod üles leidma? Inimesed on liiga laisad, et hakata  ise midagi otsima. Sotsiaalmeedia on suurepärane vahend kliendisuhete arendamiseks ning ettevõtte promomiseks. Kui Su kodulehel puuduvad sotsiaalmeedia nupud, lisa need kindlasti. Vaata üle ka oma blogi vaade ning lisa sotsiaalmeedia jagamise nupud iga postituse juurde.

9. Su koduleht ei ole mobiilisõbralik

Mobiilikülastajate osakaal Su lehel on kasvanud, kuid nad lahkuvad ilma tegevust sooritamata? Probleem on selles, et tavaline koduleht ei vasta mobiilikasutaja vajadustele. Kasvav mobiilse interneti kasutamine toob üha rohkem mobiilseid kasutajaid Sinu lehele. Seetõttu on oluline pakkuda neile vastavat kasutajakogemust. Kui Su koduleht ei ole skaleeruv lahendus, siis ei vasta see mobiilikasutaja vajadustele. Võimalus on luua ka eraldi mobiiliveeb, mis ei nõua põhiveebi ümber tegemist. Loe, mis vahe on skaleeruval disainil ja mobiiliveebil.

tavaline koduleht mobiilis

10. Su koduleht ei ole otsingus leitav

Selleks, et Su koduleht otsingus leitav oleks, on vaja tehniline eelseadistus ning järjepidev sisu värskendamine. Eelseadistuse all peetakse silmas märksõnade määramist ja vahelehtede optimeerimist kindlatele märksõnadele. Lihtsamad CMS’id teevad meta andmete määramise lihtsaks. Kui Su kodulehel puudub sisuhalduse süsteem või on kasutusel mõni mitte nii kasutajasõbralik CMS, pead Sa tõenäoliselt abi paluma professionaalselt veebihaldurilt. Kuna otsingumootorid nagu Google, Bing, Yahoo, Yandex, Neti jt hindavad värsket ja unikaalset sisu, on ka pidev sisu uuendamine oluline tegur otsingutulemustes esilehel positsioneerimiseks. Seega on oluline, et sul oleks võimalik sisu ise muuta ja uusi lehti lisada. Lihtsaim viis värskuse hoidmiseks on blogi.

Kokkuvõte

Kui mõni nimetatud olukordadest on Sulle tuttav, vajab Su koduleht uuendamist. Võimalik, et Sa ei pea alustama nullist ja täiesti uut kodulehte ehitama. Siiski on oluline hoida kodulehe hügieen puhas ning jälgida ka konkurentide tegemisi. Kui konkurendid pakuvad ilusamat, funktsionaalsemat, lihtsamat ja muidu paremat kodulehte, võid üsna kindel olla, et kaotad suure osa oma potentsiaalsetest klientidest.

Teksti esialgne autor on Jaanika Kivilo.

Su koduleht vajab uuendamist? Võta ühendust WSI-ga, teeme Su ettevõttele professionaalse kodulehe, mis ainult ei ole funktsionaalne ja ilusa disainiga vaid on turundusliku toega ja valmis uusi kliente teenindama! Vaata meie portfooliot ja tutvu viimaste tehtud töödega!

Helista 6 888 098, saada kiri kontakt@wsionline.ee või esita päring!

Google

Vaata kõiki postitusi

© 2016 Kõik õigused kaitstud. Oleme iseseisvalt tegutsev ja õigusi omav WSI frantsiisiäri.