10 põhjust, miks Su koduleht ei tekita usaldust

10 põhjust, miks Su koduleht ei tekita usaldust

13. august 2012, Kristjan-Paul Raude, Kodulehed

halb kodulehtHea koduleht on Sinu ettevõtte edu aluseks internetis.  Inimesed hindavad Su usaldusväärsust kodulehe põhjal. Kui koduleht tekitab negatiivse emotsiooni, läheb klient mõtlemata konkurendi juurde. Siin on 10 põhjust, miks inimesed Su kodulehte ei usalda.

1) Iganenud või ebakõlaline disain

Esmamulje on kõige tähtsam. Kehv kodulehe disain ei tekita külastajas soovi pikemalt Su lehel peatuda. Koduleht, mis näeb välja nagu eelmisest sajandist või tuttava keskkoolipoisi tehtud, ei tekita lihtsalt usaldust. Kui Sa ei soovi endast ebaprofessionaalset muljet jätta, siis alusta lehe disainist. Telli professionaalne veebileht oma ala spetsialistidelt, mis on küll kulukam, kuid hiljem ei pea pead murdma uue lehe tegemise üle. Seejuures arvesta ka, et kodulehel oleks kerge navigeerida, vastasel juhul on „tagasi“ nupp kergem vastupanutee.

2) Leht laeb liiga aeglaselt

Nagu kehv disain jätab ka aeglane lehe laadimine halva mulje. Inimestel ei ole aega oodata 20 sekundit, et Su koduleht laeks, isegi 5 sekundit on liiga palju. Tagmani tehtud uuringus selgus, et kõigest 1 sekundiline viivitus lehe laadimisel tähendab 11% vähem lehe vaatamisi ja 7% väiksemat konversiooni. Seejuures ei tekita ebamugavust ainult ootamine vaid ka teadmatus, mis põhjustab sellist viivitust. Igaks juhuks võib külastaja lehelt ära minna et otsida turvalisema teenusepakkuja.

konversiooni määr lehe laadimisel

3) Kontaktiinfo puudub või on võimatu leida

Kui kodulehelt puudub kontaktiinfo või see on nii osavalt ära peidetud, et seda peab tikutulega otsima, siis ilmselgelt jätab see mulje, et Sa ei soovi kellegagi suhelda. Sa võtad kliendi raha ja lubad kiiret teenindust, aga küsimuste või probleemide korral ei ole võimalik Sinuga kontakti saada. Ka ainult kontaktivormist ei piisa. Kunagi ei või teada, millal või kas üldse keegi mu kirjale vastata viitsib. Kontaktiinfo puudumine tekitab kahtlust, kas Sa oled ikka nii usaldusväärne kui väidad.

4) Halb sisu

Halvasti ja vigaselt kirjutatud copywrite jätab Sinust lohaka mulje. Veel hullem, kui sisu on varastatud. Eesti turg on piisavalt väike leidmaks kerge vaevaga konkurentide lehed üles. Kui külastaja kohtab mitmel lehel sama teksti, siis on see väga kahtlane. Kas tõesti puuduvad Sul oskused ise oma toodetele/teenustele kirjeldusi lisada?

kirjaveadSama hull on vigaselt kirjutatud tekstid. Kui külastaja soovib midagi osta, siis loeb ta tõenäoliselt väga hoolega, millega on tegu. Kui kirjeldus on segaselt sõnastatud või täis õigekirjavigu, tekib küsimus, kuidas suudab ettevõte pakkuda kvaliteetset teenust, kui ta ei suuda oma kodulehe tekstegi vigadeta kirjutada?

Kolmas aps sisu juures on kirjutamine otsingumootoritele, mitte inimestele. Olgugi, et optimeeritud tekstid teevad kodulehe veebis leitavaks, aga mis kasu on hästi optimeeritud kodulehest, kui külastajad ei saa aru, mida neile müüa üritatakse. Seni pole ükski otsingumootor üheltki kodulehelt oste sooritanud.

5) Eksitav info

saleSama oluline nagu kodulehe üldine sisu on luua ka arusaadavad pakkumiste tekstid. Kui sa pakud kodulehel soodustusi, siis veendu, et tingimused on ühtselt arusaadavad ja selgelt välja toodud. Ei ole midagi hullemat kui makset sooritades avastada, et soodustus kehtib mingitel tingimustel, millest enne teadlik ei olnud. Või lisanduvad hoopis mingid ootamatud lisakulud.

6) Puudub arvamusliidri maine

Kui ettevõtte poolt pakutav väärtus ja sisu ei positsioneeri Sind kui oma ala tegijat, siis on raske veenda külastajaid, et Sa oled usaldusväärne teenusepakkuja. Inimesed ei soorita enam oste esimese ettejuhtuva ettevõtte käest. Otsustamisele eelneb põhjalik eeltöö. Kui Su kodulehelt puudub näiteks blogi, mis toob külastajaid pidevalt Su lehele tagasi väärtusliku infot saama, siis tõenäoliselt võib klient valida konkurendi, kes pakub talle seda. Mida rohkem infot Sa pakud, seda usaldusväärsema kuvandi lood.

7) Liiga pikad päringuvormid

Päringuvorm on selleks, et klient saaks võimalikult hõlpsasti Sinuga kontakti võtta või esitada kiiresti tellimuse. Kui päringuvorm on väga pikk küsides liiga palju ja isiklikku infot jätab see kahtlase mulje. Kui postkoodi, telefoni numbrit jm kontaktinfot on vaja kauba kättetoimetamiseks on see arusaadav. Kui aga isiklikku infot küsitakse ilma mingi ilmse põhjuseta, jätab see mulje, et infot kogutakse kolmandatele pooltele. Mis viib meid järgmise punktini…

8) Peidetud privaatsustingimused

Privaatsustingimuste peitmine jätab samuti ebausaldusväärse mulje. Ostjad tahavad näha, kuidas nende andmeid kasutatakse ja kas ettevõte kindlustab nende info privaatsuse.

9) Puuduvad soovitused

soovitus Klientide soovitused loovad usaldust, muidugi juhul, kui need on reaalsete klientide kirjutatud. Inimesed pole rumalad ja saavad aru, kui rida positiivseid kommentaare on kas ise kirjutatud või ostetud. Veel hullem, kui soovitused üldse puuduvad. Inimesi huvitab teiste arvamus ja ülevaated lisavad kindlasti Su ettevõttele usaldusväärsust.

10) Negatiivsed kommentaarid

Ainult headest soovitustest ei piisa. Selleks, et jätta täielikult usaldusväärset muljet vasta kõigile halbadele kommentaaridele ja lahenda probleemid. Enda tulihingeline kaitsmine või pea liiva alla peitmine ei lahenda probleemi. Professionaalne ettevõte tegeleb alati probleemidega, mis jätab külastajatele positiivse mulje.

Milliseid vahendeid kasutad Sina, et koduleht tekitaks klientides usaldust? Milliseid vigu vältida?

Teksti esialgne autor on Jaanika Kivilo.

Kasutatud allikad:  Hubspot

Vaata kõiki postitusi

© 2016 Kõik õigused kaitstud. Oleme iseseisvalt tegutsev ja õigusi omav WSI frantsiisiäri.