10 põhjust, miks kasutada Twitterit

10 põhjust, miks kasutada Twitterit

10 põhjust, miks kasutada Twitterit

02. juuli 2012, Kristjan-Paul Raude, Sotsiaalmeedia

Sotsiaalmeedia tähendab eestlastele sageli vaid Facebooki, jättes seega kasutamata suure potentsiaalse turunduskanali – Twitteri. Twitter on Facebooki järel populaarsuselt teine sotsiaalmeedia keskkond. Viimastel andmetel on maailmas üle 127 miljoni aktiivse Twitteri kasutaja, sealjuures kasutajate arvu kohta Eestis andmed puuduvad. Teadaolevalt on Twitteri fenomen Euroopas vähem levinud (vt kaarti).  Sellegipoolest on Twitter ka Euroopas oluline turunduskanal, mille oskuslik kasutamine võib tuua konkurentsieelise.

Huvitavaid fakte Twitteristtwitter logo

  • Twitteris on üle 465 miljoni konto
  • Aktiivseid kasutajaid on üle 127 miljoni
  • TOP 3 Twitteri kasutajad on USA (107,7 miljonit), Brasiilia (33,3 miljonit) ja Jaapan (29,9 miljonit)
  • Igapäevaselt säutsutakse 175 miljonit korda
  • Iga sekund luuakse 11 uut kasutajakontot
  • 54% aktiivsetest kasutajatest külastab Twitterit mobiilis, 16% kasutab mobiili app’i
  • Üle pooltest aktiivsetest kasutajatest jälgib mõnda ettevõtet, brändi või toodet
  • 24% külastajatest kontrollib säutsusid mitu korda päevas
  • 30% kasutajate sissetulek on üle 100 000 dollari (USA-s)
  • Ettevõtted, kes kasutavad Twitterit saavad 2x enam viiteid
  • 83% Euroopa ettevõtetest on Twitteri konto

USA-s läbi viidud uuringus selgus, et 1/3 turundajatest pidas Twitterit olulise tähtsusega turunduskanaliks ja vaid 14% leidis, et Twitteril ei ole nende tegevusele mingit kasu. Lisaks on Twitteril oluline roll tarbijate ostuotsuste mõjutamisel. 42% aktiivsetest kasutajatest saab infot toote/teenuse kohta, 31% küsib teiste arvamust mõne toote kohta. Reaalseid oste sooritab 21% Twitteri aktiivsest kasutajaskonnast (Edisson Research).

Miks kasutada Twitterit ettevõttena

Statistika näitab Twitteri kasvavat populaarsust, mille kasutamata jätmine eiraks suurt potentsiaalsete klientide hulka. Siin 10 põhjust, miks peaks üks ettevõte omama Twitteri kontot:

1)      Otsesuhtlus klientidega

Twitter loob hea keskkonna kliendisuhete arendamiseks läbi otsesuhtluse. Kliendil on võimalus oma murega otse sinu poole pöörduda ja ta ootab ka kiiret vastust. Kiire tegutsemine loob kliendis usalduse. Otsesuhtluse võlu on kahepoolne kasu. Klient saab lahenduse ja sina õpid kliendi muredest/soovidest.

2)      Värske info

Sinu jälgijad saavad kõige uuemat infot sinu tegemiste kohta. Olgu selleks siis sooduspakkumine, mõni üritus või lihtsalt informatiivne post. Kasuta seda võimalust osavalt ja premeeri oma jälgijaid eksklusiivsete pakkumistega.

3)      Jälgi, mida teised sinu kohta räägivad

Parim viis jälgida, mida teised sinu kohta räägivad, on olla esindatud sotsiaalmeedias. Twitter aitab sul aegsasti reageerida teiste sõnumitele ja hoida oma mainet sotsiaalmeedias.

4)      Tekita usaldusväärsust

Usaldust luuakse eelkõige asjaliku sisu, klienditeeninduse ja läbipaistvusega. Mida professionaalsemad on sinu säutsud ja kommentaarid tegevusvaldkonna kohta, seda usaldusväärsema mulje endast kuvad.

5)      Tõstad oma veebilehe külastatavust

Twitter on suurepärane vahend loomaks linke teistele lehtedele. Kuna Twitteri postitus lubab kasutada vaid 140 tähemärki, siis viitamine kodulehele, kus on rohkem informatsiooni on igati  aktsepteeritud tegevus. Lisa kvaliteetseid linke blogikannete, artiklite, weebinaride jm kohta. Oluline ei ole seejuures mitte massiline linkimine, vaid kvaliteetsete linkide loomine, mis reaalselt toob ka külastusi.

6)      Oled otsingumootoritele nähtavam

Twitteri kontot õigesti optimeerides tõuseb su lehe väärtus otsingumootorite jaoks paremale positsioonile. Sinu konto metakirjeldus asub bioandmete lahtris, kuhu tuleks kindlasti lisada märksõnu. Kasuta märksõnu ka profiilil ja säutsudes, kasutades # märki. Siselinkide loomine ja kodulehe URL aadressi kuvamine aitab samuti otsingutulemustele kaasa.

7)      Loo uusi kontakte

Suheldes teiste tegijatega oma alal on võimalus luua uusi kontakte ja partnereid. Twitteris on sarnaste huvidega inimesed koondunud ringkondadesse, kus on võimalik jagada viimast infot hetkel toimuva kohta. Võta julgelt sõna ja kasvata enda tuntust valitud ringkonnas.

8)      Arenda ja reklaami oma ettevõtet

Twitter on mugav turunduskanal võimaldades jõuda sihtgrupini, kes on reaalselt huvitatud sinu tegemistest. Sinu jälgijad on huvitatud uuest infost, uutest toodetest ja teenustest, põnevatest üritustest jms. Ära kuritarvita nende huvi otseste reklaamtekstidega vaid paku pigem väärtust, näiteks uue toote sooduskupongi. Kahepoolne suhtlus võimaldab klientidelt palju õppida ja kohandada vastavalt sellele oma reklaamistrateegiat.

9)      Tekita elevust tulevaste sündmuste kohta

Twitter on hea vahend kuulutamaks välja tulevasi üritusi jättes neile teatud salapära. 140 tähemärki on ideaalne vahend pisikese infokillu külvamiseks jättes alles salapära, mis tekitab elevust ja arutelu sinu jälgijates. Su jälgijad tahavad rohkem infot ja ootavad põnevusega järgmisi postitusi.

10)  Ole kursis, mida su konkurendid teevad

Parim viis konkurentidega võitlemiseks on olla kursis nende tegemistega. Twitter annab hea ülevaate konkurentide tegevusest ja ka klientide vastukajast.

WSI_Online

Teksti esialgne autor on Jaanika Kivilo.

Kasutatud allikad:

http://ansonalex.com/infographics/social-media-usage-statistics-2012-infographic/

http://www.mediabistro.com/alltwitter/files/2012/02/twitter-2012-statistics.jpg

http://twitpic.com/a1ctse/full

Vaata kõiki postitusi

© 2016 Kõik õigused kaitstud. Oleme iseseisvalt tegutsev ja õigusi omav WSI frantsiisiäri.