10 internetiturunduse trendi aastal 2012 osa 1

10 internetiturunduse trendi aastal 2012 osa 1

10 internetiturunduse trendi aastal 2012 osa 1

16. juuli 2012, Kristjan-Paul Raude, Strateegia

internetiturunduse trendid 2012

Internetiturundus on kiiresti arenev valdkond, tuues iga aasta kaasa olulisi uuendusi. Aasta 2012 on jõudnud poole peale ja märgata on selgeid trende. Loe edasi ja avasta enda ettevõtte jaoks uusi turundusnippe.

1.      Professionaalne koduleht

Eestis kasutab internetti 76% elanikest, kellest ostu on sooritanud 21%. Enne kõne tegemist läheb 91% ostjatest ettevõtte kodulehele, kellest 80% valivad teise firma, kui nad ei leia koheselt seda, mida otsivad. Seetõttu on oluline pakkuda külastajatele informatiivset ja kasutajasõbralikku kodulehte, mida on võimalik kasutada nii turundus kui müügikanalina.

2.      SEO

Optimeerimine ehk SEO on muutumas üha olulisemaks komponendiks ettevõtte turundustegevuses. Positsioneerimine Google esilehel toob olulisel määral uusi külastusi ja kliente. Ettevõtted on ära taibanud, et Google tasuline reklaam on kasumlik pigem lühiajaliste kampaaniate puhul ja pikemas perspektiivis on soodsam rõhuda orgaanilisele otsingule (loe Google AdWords ja SEO võrdlust). Tegu on siiski sisuliselt tasuta reklaamiga, mis nõuab küll omapoolselt suuremat ressursikasutust, kuid tulemused on seda kahtlemata väärt. Lisaks loob SEO kvaliteetset sisu, mis on kasutajasõbralik ja tekitab usaldust.

3.      SMO

Kuna sotsiaalmeedia on laialdaselt levinud turundusstrateegia, pakkudes interaktiivset kliendisuhtluse keskkonda, siis tasub seda eelist ära kasutada ka SEO tegemisel. Sotsiaalmeedia optimeerimine ehk SMO eesmärk on toetada sotsiaalmeedia tegevusega SEO’d. Kuna otsingumootorid võtavad arvesse su ettevõtte tegevust sotsiaalmeedias on oluline luua sisu, mis oleks kergesti jagatav ja like’itav.

4.      Sotsiaalmeedia

46% eesti elanikest külastab igapäevaselt sotsiaalmeedia keskkondi (TNS Emor). Sotsiaalmeedia kasutatavus on tõusutrendis, mitte ainult Facebookis vaid ka teistes kanalites nagu Twitter, YouTube, LinkedIn, Google+, Pinterest jne. Juba praegu on enamus ettevõtetes aktiivselt Facebookis esindatud. Kui ettevõtted tabavad ära ka teiste keskkondade võimalused ja eripärad on oodata, et tegevusi hakatakse üha enam suunama ka teistesse keskkondadesse integreerides turundustegevust erinevate sotsiaalmeedia kanalite vahel. Trend näitab lisaks, et ettevõtted muutuvad sotsiaalmeedias isikulisemaks, pakkudes personaalset suhtlust kliendiga.

sotsiaalmeedia

 5.      Mobiil ja tahvelarvuti

Gartner ennustab, et 2012 aastal kasvab tahvelarvutite globaalne müük 98% ehk 118,9 miljoni arvutini. Eestis on tahvelarvutite müük kasvanud viiekordselt, moodustades kogu sülearvutite jaeturust 29%, kusjuures maikuus ületas EMT tahvelarvutite müük sülearvutite müügi. Ka nutitelefonide müük on olulises kasvutrendis moodustades 60% telefonide kogumüügist (e24). Trendiga kaasas käimiseks on vaja ettevõtetel oma kodulehed ümber kujundada mobiiliveebi lahendusele, mis pakub mugavamat käsitlust nutiseadmetega. Oluline on ka kohandamine mobiilse otsinguga, kuna nüüd tehakse üha enam päringuid mobiilis. Lisaks pakuvad nutitelefonid ja tahvelarvutid rohkelt uusi turundusvõimalusi, näiteks mobiilireklaamid ja appid. EMarketer ennustab, et käesoleval aastal kasvab mobiilireklaam Lääne Euroopas 1,05 miljardi dollarini. Olles esindatud mobiiliveebis võidad endale potentsiaalseid uusi kliente, kelleni sinu konkurent veel jõudnud ei ole.

mobile ad spending

Esimesed 5 trendi said loetletud. Jälgi ka postituse teist osa, 10 internetiturunduse trendi aastal 2012 osa 2 . Seniks aga arutlegem selle üle, milliseid trende oled täheldanud Sina sel aastal turunduses?

Teksti esialgne autor on Jaanika Kivilo.

Vaata kõiki postitusi

© 2016 Kõik õigused kaitstud. Oleme iseseisvalt tegutsev ja õigusi omav WSI frantsiisiäri.